Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 23:44

Goedenavond bokkers,

Zitten hier ook auto-handel-kenners? :D

Ik had mijn Peugeot te koop staan op internet. Hij zou eigenlijk volgende week ingeruild worden, maar de dealer zei zelf, als je er meer voor kunt vangen, moet je dat natuurlijk doen. Zo gezegd zo gedaan.

Er kwamen kopers, die wisten naar wat voor auto ze kwamen kijken. Want, hij vroeg gelijk naar de distributie ketting ( bekend probleem bij Peugeot 308 THP ), en deze is eind 2016 vernieuwd, kon ik aantonen op de facturen. Allemaal geen probleem. De dame heeft in de auto gereden, straat heen en weer. Heb nog gevraagd of ze niet de snelweg op wilde, wat ik zelf wel zou doen, maar nee, dit was niet nodig, het voelde goed. De kopers waren tevreden, en hebben alle facturen ingezien.

Ik heb erbij gezegd dat de auto anders ingeruild zou worden, en dat ik er dus niet meer in had geïnvesteerd. Verteld, dat ik er nog elke dag in rijd (woon-werk tot de inruil dus), en de auto geen problemen geeft. Maar wat er aan onderhoud aan zou komen, weet ik niet. De auto staat op bijna 190.000, wat ook de reden was dat ik nieuw wilde rijden, omdat je weet dat er dingen aan gaan komen. Klinkt misschien vrij makkelijk, maar mochten hun hem niet kopen zou ik er niet om treuren, omdat de inruil bij de dealer toch al vast stond. De kopers gingen de volgende dag eerst bij een zelfde Peugeot kijken om hun beslissing niet van een auto af te laten hangen, en zouden mij daarna terug bellen.

De dag erna ben ik nog met de auto heen en weer geweest (200km retour), geen problemen, niks aan de hand. Eind van de middag word ik gebeld, ze willen graag mijn Peugeot kopen, en zouden in de vroege avond al langs komen. Ik blij, auto opnieuw uitgezogen, wassen had geen zin in de regen, maar goed, ze hadden hem schoon gezien.

Auto overgeschreven, betaald, en de auto is met ze mee gegaan naar huis.
De volgende dag heb ik ze gebeld, omdat ik €1000 mistte, nadat ik het zelf had staan tellen met mevrouw. Na het tellen in de envelop gedaan, weggelegd, en 's ochtends pas weer erbij gepakt. Voelde me goed genaaid, maar gelukkig hebben we thuis een alarmsysteem met filmopname. Die beelden moeten wel opgevraagd worden, maar had het aan de telefoon dus alvast aangegeven dat ik het eventueel kon terug kijken. Geen directe beschuldigingen, heb gevraagd of het misschien ergens was 'mis' gegaan, en ze de kans gegeven om langs te komen om alsnog te betalen. Uur later word ik gebeld, dat ze de €1000 inderdaad nog in haar tas had, hoe wonderbaarlijk dat ook kon gebeuren. Moet een wisseltruc geweest zijn, toen ik 3 tellen niet keek om de reserve sleutel uit de lade te pakken ( waar het geld bovenop lag ). Ze kwam na het belletje er gelijk aan, om het te brengen. Al met al, toen al een nare smaak aan dit verhaal, en spijt dat ik hem particulier heb verkocht.

Onderweg word ik gebeld. Ze stond langs de snelweg bij een tankstation met een emissiestoring. Bijzonder, maar veel voorkomend bij Peugeot als ik internet zo door lees. Kan van alles zijn, van bobine tot uitlaat tot de ketting. Hij verloor ook vermogen, maar dat schijnt altijd te zijn, als een soort beveiliging. Na opnieuw starten had hij weer volle vaart dus is ze langs gekomen, maar de storing staat er nog steeds in.

Nu word natuurlijk het discussiepunt wat de storing in houd, etc etc. Ik ben echt niet moeilijk, maar na de poging tot mij in de maling te nemen wat betreft het geld, heb ik nu eigenlijk zoiets van, 'gevalletje karma'. De auto heeft eerder een emissiestoring gegeven, toen is de ketting is vervangen. Dit weten ze en ze hebben die facturen. Daarna heb ik de melding nooit meer gehad. Ik heb 19.000 km gereden sinds de vernieuwde ketting, en nooit iets aan de hand. En bij haar, schiet die er ineens weer in. Echte oorzaak weten we dus nog niet, ze gaat van de week langs de dealer.

Wat zijn mijn rechten? Ik heb verteld, dat de auto zijn laatste beurt heeft gemist, omdat die toch eruit zou gaan. Ik heb er gisteren zelf nog 200km in gereden, niks aan de hand, dus vind dit echt onwijs vervelend. Ze heeft een foto gestuurd van de storing dus het is geen broodje aap verhaal. Maar natuurlijk zit ik er niet op te wachten om te betalen voor de auto, ik heb hem ten slotte niet voor niks verruild voor een nieuwe. En buiten dat, voel ik me vreselijk genaaid door dit stel, door alles wat er aan vooraf is gegaan.

Wat kunnen ze mij verplichten? Of sta ik in mijn recht als ik zeg, verkocht is verkocht? In het onderhoudsboekje staat wat er allemaal gedaan is, wanneer die de laatste beurt heeft gehad, dit hebben ze ingezien voor de koop. Tevens ben ik nog €300 gezakt in prijs en heb ik een set winterbanden op velg meegegeven. De auto staat op bijna 190.000 km. De kans is dus aanwezig dat er onderhoud aan komt, dat was ook mijn eerlijke reden voor de verkoop.

Wie helpt mij uit de brand?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:50

Het juridisch loket. Want dit verhaal met dat geld leest niet als zuivere koffie. Zij hebben de kans gehad hem te testen en wellicht te laten keuren zouden ze dat willen en dit is niet gedaan. Vervolgens naaien ze je met het geld ( ik zou dus die beelden echt opvragen) en opeens is hij stuk.
Geen idee of je in je recht staat en wat het verschil is tov inruilen. Anders kun je he, terugnemen min het prijsverschil of zo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:51

Is de foto daadwerkelijk jouw auto?

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:59

LadyMadonna schreef:
Is de foto daadwerkelijk jouw auto?


Oe wat scherp!! Zou ze ook niet vertrouwen. .

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:00

LadyMadonna schreef:
Is de foto daadwerkelijk jouw auto?


Welke foto? Ik heb geen foto toegevoegd?

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:01

Ik weet niet over welke foto jullie het hebben?! Of ben ik nu gek?

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:01

Reformer schreef:
LadyMadonna schreef:
Is de foto daadwerkelijk jouw auto?


Welke foto? Ik heb geen foto toegevoegd?


Die de koopster stuurde van het storingslampje denk ik

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:01

Ze heeft je een foto gestuurd van de storing schrijf je...

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:02

Oh joh, ik snap m! De foto van de storing? Ja, goede vraag... Geen idee eigenlijk!

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:03

Ik neem aan dat ik ze nog wel ga horen als ze langs een garage zijn geweest, dan ga ik die bellen. Of ik vraag ze voor meer bewijs, bv een video van de auto met kenteken en dan de storing van binnen.
Maar wat als er echt iets met de auto is? Ik baal zo erg van dit hele verhaal en heb zo’n spijt natuurlijk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:03

Garantie tot aan de deur.
Helaas hebben ze pech.
Iets minder geraffineerd hebben wij ook eens gehad.
Oude auto verkocht die ineens 5 dagen later 1200 aan kosten zou hebben of we mee gingen betalen.
Ik heb die man scheldend aan de lijn gehad.
Ik heb de auto nog eens opgezocht jaren later had hij hem nog.
Dus denk dat hij graag wat extra korting had. :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:03

Reformer schreef:
LadyMadonna schreef:
Is de foto daadwerkelijk jouw auto?


Welke foto? Ik heb geen foto toegevoegd?

Ze bedoelt de foto van de storing die je hebt door gekregen.

Heb je die 1000 euro nog gehad? Ik zou na dat gedoe eerlijk zeggen bekijk het maar. Verkocht is verkocht en als ze daar bovenop je nog in de zak willen zetten, dikke pech.

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:03

De foto van de storing die ze hadden gemaakt ;)

Volgens mij is het bij particuliere verkoop dat er geen garanties zijn. Zij hebben onderzoeksplicht. Als je een bedrijf bent gelden volgens mij andere regels.

Veel veilige kilometers met je nieuwe auto!

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:04

Hun rechten, die hebben ze niet....deze koop is afgehandeld. Je hebt ze eerlijk verteld en laten zien wat je aanbied, er is betaald en geleverd. Heel simpel gesteld heb jij er niks meer mee te maken. Al had je die hele auto nooit onderhouden, was het nog hun probleem geweest (er van uitgaande dat je er dan ook eerlijk over was geweest).

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:05

Oei..
Die 1000 euro, heb je die al?

Je bent denk ik in een wisseltruck getrapt....

oliebol is dat..
Ik weet niet veel over rechten, maar zou toch dat geld snel even fixen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:08

Als ik emmissie storing Peugeot 308 in Google in tik, krijg ik zo al diverse dashboard foto's, dus tja...

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:08

Reformer schreef:
LadyMadonna schreef:
Is de foto daadwerkelijk jouw auto?


Welke foto? Ik heb geen foto toegevoegd?

De foto die ze hadden gestuurd, met betrekking tot de dtoring :j

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:10

Haha, ja ik was niet helemaal wakker over die foto.
Die €1000 is ze inderdaad komen brengen nadat ik over jet beveiligingssysteem begon. Mijn vriend was thuis, en daar vertelde ze ook al aan dat ze het de avond ervoor al zo raar vonden dat ze nog €1000 hadden. Koekkoek?! We hebben trouwens ook alle gesprekken over het geld opgenomen. Omdat we het niet vertrouwden..
Een ding weet ik wel; ik verkoop nooit meer particulier. Wat een gezeik. Voelde me zo in de maling genomen. Was er letterlijk ziek van. ( en had al de griep :') )
Laatst bijgewerkt door Reformer op 07-01-18 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:11

Joh trek het je niet teveel aan.

Je hebt het geld dus.

Prima, jij zit goed.


Laat ze gaarkoken.

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:13

Jolliegirl schreef:
Joh trek het je niet teveel aan.

Je hebt het geld dus.

Prima, jij zit goed.


Laat ze gaarkoken.


Ja, zoiets vind ik dus ook. Maar kan me enigszins in hun verplaatsen als de auto echt wat mankeert. Dan baal je. En dat is niet mijn bedoeling geweest en hij is niet met opzet kapot verkocht.. Maar door alles bij elkaar heb ik er zo’n nare nasmaak van!

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:14

Begrijp ik. Weet wel, dat je hem nu, als ie echt kapot is, niet meer ingeruild krijgt.

Mag ik vragen voor hoeveel je hem verkocht hebt?

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:15

Pech voor de kopers. Hebben wij ook wel eens gehad, dat auto vanalles begon te mankeren, heel k u t maar je kunt er weinig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:16

Dikke pech voor ze. Geloof ook niks van die storing. Heb je al gekeken of die foto tussen google afbeeldingen staat??
Zou trouwens sowieso nog wel ff de camerabeelden terugkijken.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:16

Gezien het akkefietje met de €1000,- zou ik ze lekker in hun sop gaar laten koken. Heb je wel gecheckt of het geld echt is? Het is niet echt zuivere koffie zo te lezen...

Verder kun je misschien even kijken of de foto via Google afbeeldingen terug te vinden is? Daarnaast in ieder geval de camerabeelden opvragen en bekijken.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 07-01-18 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:16

Garantie tot om de bocht, dus jij bent niks meer verplicht. Ik zou het ook niet meer vertrouwen na die 1000 euro en gewoon netjes laten weten dat je het vervelend vindt voor hun maar dat de auto helemaal in orde was toen jij hem hebt overgedragen en dat je ze dus niet meer verder kan helpen. Punt.