Van interne naar externe graphics wisselen op PC...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Van interne naar externe graphics wisselen op PC...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 09:01

Ik prop vandaag een nieuwe videokaart in mijn peecee en dan wil ik wisselen van interne graphics naar de externe graphics kaart, alleen hoe moet ik dat aanpakken? Of kan ik gewoon alletwee blijven gebruiken?

Las ergens iets in de BIOS omzetten?

Rena100

Re: Van interne naar externe graphics wisselen op PC...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:47

als het goed is zal je PC de nieuwe kaart automatisch herkennen en de oude onboard negeren. Als dit niet het geval is, kan in de BIOS de oude onboard videokaart uitzetten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:05

Let wel even op hoe je monitor is aangesloten. Als het goed is zit deze op de nieuwe videokaart?
In dat geval wordt je onboard gebeuren genegeerd (tenzij er iets heel raars aan de hand is).

Standaar instelling in het BIOS is dat een ingeprikte kaart wordt gebruikt, onboard alleen als er niets anders beschikbaar is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 14:15

BartVB schreef:
Let wel even op hoe je monitor is aangesloten. Als het goed is zit deze op de nieuwe videokaart?
In dat geval wordt je onboard gebeuren genegeerd (tenzij er iets heel raars aan de hand is).

Standaar instelling in het BIOS is dat een ingeprikte kaart wordt gebruikt, onboard alleen als er niets anders beschikbaar is.

Dus alleen de DVI en HDMI stekkers switchen en in de nieuwe kaart pluggen... Zou het zo simpel zijn? :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:20

Als het goed is wel :j

Iig zolang het geen switchen maar verplaatsen is. Als er iets is aangesloten op de nieuwe kaart en op de poort die standaard op je computer zit (in de buurt van je USB connectors e.d.) dan kunnen er nog wel wat rare dingen gebeuren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 19:39

BartVB schreef:
Als het goed is wel :j

Iig zolang het geen switchen maar verplaatsen is. Als er iets is aangesloten op de nieuwe kaart en op de poort die standaard op je computer zit (in de buurt van je USB connectors e.d.) dan kunnen er nog wel wat rare dingen gebeuren.

Bedankt, het ging alleen maar over het grafische gedeelte. Geluid heb ik nog gewoon en beeld ook vanaf de nieuwe kaart. Het is trouwens een GTX1060 van NVIDIA. En ja, nieuwe drivers geïnstalleerd.