Goede beroepskeuzetest of..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Goede beroepskeuzetest of..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:02

:wave:

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe baan, alleen heb ik dus geen idee wat er bij mij past. Ik zit zelf nu in de beveiligingsbranche (Schiphol) en werk erg onregelmatig, iets wat ik niet erg vind maar ook niet gezond is om te blijven doen.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede beroepskeuzetest waar ik wel echt wat aan kan hebben. Wellicht komen er nog beroepen uit waar ik zelf niet aan denk? Heb al wat gratis testjes gedaan, maar ik weet niet.. :+
Hoe hebben jullie iets gevonden wat bij jou past?

Ik ben geen moeilijk persoon, wil graag nieuwe dingen leren/mij verder ontwikkelen en werk ook net zo lief in de weekenden en op feestdagen. Ik ben erg servicegericht en het lijkt mij ook wel wat om administratief aan de slag te gaan. Wat anderen misschien saaie klusjes vinden (ordners op alfabet ordenen etc.), vind ik echt prima om te doen.
Ik werk prima zelfstandig, maar ben ook zeker een teamplayer. Wat mij trouwens ook leuk lijkt is spullen of mensen vervoeren. Eigenlijk lijkt het mij wel leuk om een duizendpoot te zijn in een klein bedrijf, waarbij ik dus van alles kan doen :+
Enige harde eisen die ik wel echt heb: Ik wil graag fulltime aan de slag en graag een vaste aanstelling. Ik wil in de buurt van mijn huidige woonplaats (Roelofarendsveen) werkzaam zijn.

Misschien weten jullie wel iets voor mij? :Y)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:05

https://www.123test.nl/beroepskeuzetest/

Misschien deze?

Ik ben zelf per toeval uitgekomen op mijn studie via een open dag op de Hogeschool. Ik ging eigenlijk voor een andere studie kijken, maar die was toch niks en ik ontdekte die dag een leukere.

Verder lijkt het me relevant om je opleidingsniveau/afgeronde opleidingen te weten? :) Of ben je bereid nog een opleiding te doen in een ander vakgebied?

Edit: ik ontdek net ook deze, die is gratis :Y) en sneller (maar dus minder accuraat)

https://www.123test.nl/beroepentest/

Dreamy

Re: Goede beroepskeuzetest of..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:08

Ik heb MBO niveau 4 afgerond (onderwijsassistente) en heb mijn MBO2 Beveiligingsdiploma.
Ben dus best bereid om een opleiding te doen op een ander vakgebied, maar gezien de vaste lasten moet ik wel kunnen blijven werken. Dus het moet dan werkend leren worden of ik zou 60% op mijn huidige werk moeten gaan werken en de opleiding daarnaast zien te gaan doen :j

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:08

persoonlijk vind ik beroepskeuze testen niet zo fijn..

komen altijd dingen uit waar ik echt van denk: hoe :o?

je kan bijvoorbeeld wel een open dag bezoeken, waar meerdere beroepen te zien zijn.
op onze school zitten allerlei academie's naast elkaar, en deze zijn allemaal tegelijk open. je kunt hier spreken met docenten en leerlingen en ook kun je lessen proberen. ik denk dat je echt even moet 'voelen' hoe het is :=

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:13

Je zou inderdaad ook gewoon studiekeuze of profielkeuzetesten kunnen doen, die geven vaak voorbeelden van beroepen waarop je kunt uitkomen... Verder weet ik ook niet of je op hetzelfde niveau wil blijven of wellicht hoger. Ik weet bijvoorbeeld dat de opleidingen operatieassistent/anesthesiemedewerker betaald zijn en op hbo-niveau.

Eventueel kun je ook rondsnuffelen op carrièretijger.nl, die geven vaak een goed beeld van beroepen. Of op sites van het ROC om te kijken richting een BBL?

Daarnaast wat xZiva_ zegt idd! Of een advertentie plaatsen met wat je wil, misschien is er nog een klein bedrijf dat een manusje van alles zoekt.

Je merkt, de mogelijkheden zijn eindeloos :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:25

Waar zou ik die advertentie kunnen plaatsen? :o
Ik heb mijn profiel inmiddels geupdate op Vacaturebank.nl en Linkedin, dus ik ben iig al goed bezig.

Ik weet niet of ik HBOniveau aan zou kunnen momenteel, dan moet ik wel echt iets vinden wat ik echt heel erg interessant vind. Heb HBO Toerisme wel "geprobeerd" een aantal maanden, maar dat was omdat ik van mijzelf wel iets moest en daar was toen niet echt doorheen te komen qua stof. Dus toen maar gaan werken :D En dat bevalt dus erg goed.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:39

Dreamy schreef:
Waar zou ik die advertentie kunnen plaatsen? :o
Ik heb mijn profiel inmiddels geupdate op Vacaturebank.nl en Linkedin, dus ik ben iig al goed bezig.

Ik denk dat die opties al heel goed zijn! Misschien nog Marktplaats of desnoods de supermarkt? Al weet je bij die laatste twee minder goed waar je terechtkomt natuurlijk. En misschien heeft het uitzendbureau ook nog leuke vacatures :)