Onze oprit moet nodig worden aangepakt. Momenteel bestaat deze uit een overal kapotgereden asfaltlaag met daaronder vermoedelijk nogal wat puin. Ook langs ons huis ligt een kapotte strook van hetzelfde materiaal.
De oprit is grofweg 14 x 9 meter en langs het huis ligt nog een strook van zo'n 26 x 2,5 m en er zijn nog wat paadjes achter en rond de stal die opgeknapt mogen. Het zal al met al zo'n 200 m2 bedragen.
Naast de oprit ligt o.m. de mestbak; deze is waterdicht. Doordat er geen enkele waterafvoer is van ons erf/oprit (de gemeente wil daar geen put aanleggen en de weg ligt hoger dan ons huis, dus alle water komt op ons erf/tuin/oprit) loopt het water van ons erf in de mestbak, wat natuurlijk niet de bedoeling is. De afwatering is sowieso een probleem (we zitten op kleigrond) en alles staat geregeld onder water.
Omdat de mest een paar maal per jaar met een tractor wordt afgevoerd, moet de bestrating sterk genoeg zijn om het te houden. Verder moet water zo goed mogelijk kunnen wegzakken (dus beton is ongeschikt). Omdat ik slecht loop zoek ik iets dat zo onderhoudsvrij mogelijk is (en geen grint) en omdat ik niet rijk ben: iets betaalbaars.
Als jullie ervaringen hebben met bepaalde vormen van bestrating, goede of juist slechte bestraters (prov. Groningen) kennen, of goede adviezen hebben, hoor ik die graag.

Ook waar je gras ziet zit asfalt; links zijn de muurtjes van de mestbak zichtbaar.

.
).