Misbruik van ons huis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:39

Nee, het niet betaald krijgen lijkt me ook geen vrijbrief.... Wel had hij kunnen vragen: mag ik een feestje geven. Waarschijnlijk had hij dat al op de 'planning' staan, en niet gezegd want ja, dan mag het vast toch niet. Dat is natuurlijk de gedachtegang van (veel, en in dit geval redelijk oude) pubers die even los willen/experimenteren etc.
Het is onvolwassen gedacht en gehandeld, en het is te verwachten/hopen dat hij leert van de uitbrander van TS.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:46

:) :) Op mijn 21e zou ik dit echt niet eens meer in mijn hoofd halen, mocht ik destijds op een huis passen.

zo steek ik niet in elkaar.

als de afspraak is, dat er op het huis gepast wordt, de dieren / post / planten gedaan moeten worden, dan deed ik dat gewoon.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 17:54

We hebben eten en drinken wat hij wou in huis gehaald. Hij wou het heel erg graag doen omdat zijn thuissituatie niet top is en hij dit dus zag als een minivakantie. Ik denk niet dat er iets was verandert als er geld was gegeven.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:00

Kom op zeg 21 jaar, dat is gewoon nog jong hoor. Dan ben je nog lang niet volwassen, ja sommige misschien maar lang niet iedereen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:05

marleen_usar schreef:
Kom op zeg 21 jaar, dat is gewoon nog jong hoor. Dan ben je nog lang niet volwassen, ja sommige misschien maar lang niet iedereen.

21 jaar is wel de leeftijd, waar je wettelijk gezien, volwassen bent.

en zelfs op mn 18e deed ik dit niet eens :( :( :(

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:06

Met 21 jaar kan je gewoon normaal nadenken hoor. Het is geen 14 jarige die ze in huis heeft gevraagd.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:14

Eerlijk vind ik het nog steeds heel overdreven allemaal. Het huis is niet gesloopt, er was een samenzijn met 10 mensen. Er stonden kringen op een tafelblad, er is wat lucht en er was sex... Natuurlijk allemaal heel erg. Vind het ook heel erg dat de honden niet (wat is niet, dan piesen ze in huis?) uitgelaten zijn.

Maar sommige mensen hier doen alsof de wereld vergaat. Ts rent naar camera's, gaat informatie vragen bij allemaal mensen en zit er dagen later nog mee. Het was een foutje, ofwel die persoon had de afspraken niet begrepen. Ofwel hij zag z'n kans. Maar beide heeft meer met leeftijd en ervaring te maken dan met wat anders.

Overigens ik vind een gevulde koelkast (zegge 20 euro ofzo) erg weinig voor 3 dagen oppassen. Normaal zou daar echt wel een euro of 50 bovenop komen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 19:25

Wie zegt dat ik er nu nog steeds mee zit dan? Volgens mij heb ik gisterenavond een bericht geplaatst dat het allemaal al gezakt was :j

noordje

Berichten: 2239
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:27

Ik kan me wel voorstellen dat je hier boos om wordt. Je laat je dier(en) in goed vertrouwen achter en hij verzuimt gewoon de belangrijkste taak waarvoor hij in jullie huis zit.
Dat huis ( en inhoud) is 'maar' materiaal, daar zou ik dan niet zo mee zitten. Maar dat ie niet goed voor de hond zorgt daar zou ik heel boos om worden.

Wij hebben ook regelmatig oppassers en de een is nu eenmaal betrouwbaarder dan de ander. Door schade en schande wordt je wijs (hebben wij ook gehad) maar jammer is het wel.
Het heeft ook niets met leeftijd te maken als jij zegt dat je voor een dier gaat zorgen,moet je dat ook doen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:05

Ik schrik meer van de mensen die het meer voor de jongen opnemen :=
Eerlijk, hoe ze de afspraken gemaakt hebben (hoe, wat en welke beloning heeft niemand iets over te zeggen) zou hij ze ook na moeten leven.
Ik bedoel hij maakt ze.
Punt.
Of je nou 21 bent of 50 dat maakt niet uit hoor.
Je gaat het aan dus je houd je eraan :')
Ik ben het met je eens sanne .. ik zou wrsch hetzelfde doen en ook willen weten hoe en wat hoor.
Al je beesten zitten er en je bezittingen dus ja.
Aan mij zouden ze nog een veel ergere hebben _O-
Ik pas inmiddels al eventjes een paar keer in het jaar op, op een huis van een ouder stel.
Met beesten stapel...owwww wat ben ik er zuinig op en was ik in paniek als 1 van de katten een avond niet binnen kwam _O-
En toen ik moest vertellen dat ik net 5 minuten voor aankomst een aangevallen kip had in de ren stond ik bijna te huilen omdat ze bijna dood was. Liep ik met kip en handdoek.... welkom thuis |(

Ik mag hele wilde feestjes geven en de wijn kelder leeg drinken maar uit fatsoen komt er af en toe een vriendin slapen en de kelder nog nooit van binnen gezien. :+

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:13

Nou ja, jij weet ook wel dat ik de moeilijkste niet ben, snap ook echt niet waarom ik zo van streek was maar het deed me erg veel, we laten onze grootste bezittingen achter (huis en dieren) en dan word er misbruik en gebruik van de hele situatie gemaakt

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:20

Precies dat.
De reactie is echt niet raar hoor.
Vooral mijn levende have is heilig en owee als dat fout gaat. Dan is het huis te klein

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:02

Pfff...wat een geluk heb ik dan altijd gehad met mijn oppassen...slechts 1x is het misgegaan...was foute inschatting van mij...jongen was ook blij dat hij naar huis mocht (vriendin die ik had gevraagd om af en toe ff langs te gaan omdat ik er niet een heel goed gevoel over had belde met de wildste verhalen dus nadat de oppas tehen haar had gezegd dat hij naar de dierentuin ging toen 1 paard een slokdarmverstopping had heb ik de buren gevraagd het over te nemen tot de volgende oppas kwam en hem naar huis gestuurd. Verder onwijs leuke lieve jongen maar gewoon teveel. Verder allemaal jonge mensen die alkes top hebben achtergelaten..zijn soms wel nog andere mensen geweest waarvan ik het niet leuk vond dat er toch in mijn bed was geslapen maar niet wereldschokkend..zeker met wat ze allemaal gedaan hebben hier. En vorig jaar hebben jongelui mijn deur gesloopt op dag 1 :):):). Hilarisch...ze belden me op dat er iemand opgesloten zat en ze waren bang de deur kapot te maken...deur leek me niet echt belangrijk...wel was ik erg boos dat ze de ontsnapping via het dak niet op film hadden :) haha. Enfin...zulke dingen gebeuren en geeft niks maar bij thuiskomst bleek zelfs dat ze een andere deur gevonden hadden in de schuur en die erin hadden gezet..paste nog beter ook!!

Enige probleem wat ik vorig jaar had was dat de nieuwe groep er al was en de oude oppas niet meer wegwilde met een dikke strijd tot gevolg :). Maar stuk voor stuk toppers en ik kende ze niet!!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:44

Hoe ben je aan hun gekomen dan als ik vragen mag? Aangezien je zegt dat je ze niet kent

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:24

_Alarm_wlkp schreef:
Nou omdat het een gast is van 21 zijn dit soort praktijken normaal en moet TS haar daar bij neer leggen?!
Ik zou ook helemaal lijp worden als ik terug thuis zou komen en dit alles is gebeurd in plaats van de afspraken die gemaakt zijn omtrent de honden en dergelijke.
Begrijp echt niet hoe mensen hier zo op reageren alsof het de normaalste zaak van de wereld is dit soort toestanden wanneer je op andermans huis past...

Nou TS, ik hoop dat je snel je rust terug in huis vind en de honden ook.


Ik sluit me hier bij aan.

Mijn zoon van 20 heeft weinig verantwoordelijkheids gevoel... maar als wij van vakantie terug komen, heeft hij gewoon netjes alles opgeruimd en schoon gemaakt.
Oud genoeg om te seksen, dan kun je volgens mij ook met een afwasborstel overweg.
Hij was er 3 dagen, geen 3 weken en dan toch het huis zo afgeleefd? Ff snel opruimen aan het einde van de 3dagen is toch een kleine moeite.
Dat heeft gewoon met fatsoen te maken.
Hij is 21, maar hij mankeert toch niets aan zijn klauwen?? >;)

De heeft ingestemd met de afspraken, oud genoeg om te weten dat ze belangrijk zijn voor de bewoners om na te komen.
Ik vind dit totaal respectloos.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:49

sanso schreef:
Als er gezegt wordt 3 vrienden over de vloer die even iets komen drinken in de avond verwacht ik niet dat er rond de 10 man zijn en mensen zijn blijven slapen!? Is dat dan echt zo gek...
Betekend dat er iemand in de badkamer is geweest die er niks te zoeken heeft..


Ik heb altijd met mijn oppassen besproken dat ik niet wil dat er anderen over de vloer komen als ik er zelf niet ben. Vrij simpel, maar ik betaalde ze wel altijd. Denk dat dat ook een klein maar cruciaal detail is. Aan hun of ze de baan wel of niet accepteren. Verder spreek ik ze altijd aan als er iets niet naar wens is (vaatwasser niet ingeruimd of kruimels over en onder de tafel, verpakkingen niet in het vuilnis etc) gewoon bespreekbaar maken dus.

In jouw geval zou ik ook not amused zijn. In 2-3 dagen zoveel mensen over de vloer en dan ook nog de honden niet uitlaten. En een zwijnestal achterlaten. ... nee die hoefde van mij ook niet meer te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:53

Wat een bullshit allemaal over zijn leeftijd. Het verschilt gewoon per persoon. Ik ben ook 21 en ga over twee weken voor de derde keer een week lang op een melkveebedrijf passen inclusief alle beestenbende en het huis. En ja, ik doe alles alleen en dat is wel even wat meer verantwoordelijkheid dan twee honden. Het verschilt gewoon per persoon, leeftijd heeft er helemaal niks mee te maken. 21 jarigen onverantwoordelijk noemen vind ik nogal wat.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:22

sanso schreef:
Hoe ben je aan hun gekomen dan als ik vragen mag? Aangezien je zegt dat je ze niet kent


Via bokt en via een vakantie oppas community op facebook

Nessie

Berichten: 8594
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:33

Denk dat het niet alleen de leeftijd maar ook het geslacht is (sorry jongens :P ). Een 21 jarige jongen bij zijn moeder thuis, die kan makkelijk de kans zien op wat vrijheid inderdaad paar dagen gratis oppassen in een huis, waar hij geen toezicht van mams heeft.

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:56

Ik denk niet dat het leeftijd en ook niet dat het geslacht is maar of je fatsoensnormen in je hoofd hebt zitten en je enigszins volwassen kan gedragen. Staat los van geslacht en leeftijd imo.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:33

Natuurlijk keurt niemand het goed dat zo'n jongen zich niet aan de afspraken houdt, en hij moet ook streng toegesproken worden dat dit echt niet kan. Dat is allemaal gebeurd, volgens mij. Jongeman heeft z'n excuses aangeboden. En daarmee is de kous af.

Anderzijds (en ik denk dat veel mensen dat hier ook bedoelen) verbaasd het me niet meteen dat een jongen van 21 die nog thuis woont, het er een weekendje lekker van neemt als hij eindelijk 'onder moeders vleugels' vandaan is. Niks goedpraten, maar het is niet helemaal onverwacht natuurlijk.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:35

Jildau schreef:
Ik denk niet dat het leeftijd en ook niet dat het geslacht is maar of je fatsoensnormen in je hoofd hebt zitten en je enigszins volwassen kan gedragen. Staat los van geslacht en leeftijd imo.


Grappig, want ik denk wel degelijk dat leeftijd, of beter ontwikkeling, en geslacht. Plus levenservaring wel degelijk een rol spelen hierin....

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:36

TS, ik bedoel het niet slecht, maar je klinkt niet echt stabiel. Ik zou daar wat aan gaan doen.

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:45

Kelly_ann schreef:
Jildau schreef:
Ik denk niet dat het leeftijd en ook niet dat het geslacht is maar of je fatsoensnormen in je hoofd hebt zitten en je enigszins volwassen kan gedragen. Staat los van geslacht en leeftijd imo.


Grappig, want ik denk wel degelijk dat leeftijd, of beter ontwikkeling, en geslacht. Plus levenservaring wel degelijk een rol spelen hierin....


De één kan op zijn 16e een weekend oppassen en de ander op zijn 36e nog niet. Een jongen van 17 kan meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan een meid van 23. Dus dat deze persoon een man is en 21 zegt niks over of hij op je huis kan passen of niet.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:52

Daar heb je gelijk in....