Misbruik van ons huis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:05

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik ben het met TS eens dat dit niet oké is.

TS, er zijn organisaties speciaal voor dit soort gelegenheden. Mensen geven zich daar op om voor huis en huisdier te zorgen. Vaak zijn dit oudere mensen, die doorgaans hun wilde tijd al achter de rug hebben. Het feit dat ze bij zo'n organisatie geregistreerd staan en dus regelmatig dergelijke klusjes willen, is al een soort garantie dat ze zich aan afspraken zullen houden. Hopelijk kun je hier iets mee in de toekomst. Want om nou nooit meer op vakantie te willen, gaat wel erg ver.

Berdien

Berichten: 64561
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:12

He wat vervelend TS! Ik zou ook razend zijn. Je geeft je honden toch in goed vertrouwen over, en dat er dan zo mee omgegaan wordt..

Dat het huis minder schoon is dan je zelf hebt, dat hoort er inderdaad wel een beetje bij. Maar voor jou onbekende meisjes in huis halen en er een zooitje van maken.. :n Ik zou dat ook écht niet kunnen waarderen. Ik zou pislink zijn als mijn oppas voor mij onbekende mensen in huis haalt en er in mijn huis seks mee gaat hebben. Vergelijking met een hotel of een huis wat je verhuurd vind ik niet op gaan, daar kies je namelijk heel bewust voor. Als er een stel op je huis past weet je ook dat die niet aan geheel onthouding gaan doen, maar ook daar kíes je voor. Plus dat je over het algemeen wel weet wie je in huis haalt dan.

Ik heb toen ik 18 was dik twee weken op het huis van mijn ouders gepast, maar no way dat ik me zo heb gedragen := Kwamen heus wel vrienden over en we hebben ook echt wel wat gedronken, maar niet op deze manier.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:44

Heel vervelend TS, maar wat had je dan verwacht van een 21 jarige jongen??
tuurlijk hoort het niet zoals het is gegaan maar ik had niet anders verwacht hoor hij is 21 dus nog puber voor een jongen.
die denken niet helder na, had je beter voor een volwassen dame kunnen kijken of gewoon niemand en de honden naar een opvang gebracht.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:59

huh? meen je dat nou echt wat je zegt zanakuzies?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:01

bruintje123 schreef:
Relativeren of een beeld dat helaas steeds meer in deze maatschappij voor komt dat men niets meer geeft om fatsoensnormen.

Precies dit. Ik vind een groot deel van de reacties hier echt bizar!

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:01

zanakuzies schreef:
Heel vervelend TS, maar wat had je dan verwacht van een 21 jarige jongen??
tuurlijk hoort het niet zoals het is gegaan maar ik had niet anders verwacht hoor hij is 21 dus nog puber voor een jongen.
die denken niet helder na, had je beter voor een volwassen dame kunnen kijken of gewoon niemand en de honden naar een opvang gebracht.

Wat een vreselijke vooroordelen heb jij zeg...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:02

Moet eerlijk zeggen dat ik ook schrok van sommige reacties. Begon bijna aan mijn eigen mening te twijfelen.
Ik heb die voor een groot deel gelaten voor wat het is.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:02

Zo'n drama is het nu ook weer niet toch? Het is allemaal op te lossen: schoonmaken en voor de volgende keer een les geleerd. Geen groter drama maken dan dat het is hoor...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:03

En nogmaals, ik ben zelf ook 21. Mijn vriend 23. Ik snap dat niet iedereen hetzelfde is en dat mag je ook absoluut niet verwachten maar vind dit verschil (in dezelfde leeftijdscategorie en generatie) toch wel erg groot. En had dat ook niet verwacht.

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:05

zanakuzies schreef:
Heel vervelend TS, maar wat had je dan verwacht van een 21 jarige jongen??
tuurlijk hoort het niet zoals het is gegaan maar ik had niet anders verwacht hoor hij is 21 dus nog puber voor een jongen.
die denken niet helder na, had je beter voor een volwassen dame kunnen kijken of gewoon niemand en de honden naar een opvang gebracht.


Huh??

|o

Dus het is haar eigen schuld?

Een jongen van 21 jaar is géén puber meer en daarvan kun je verwachten dat hij enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Hij is absoluut te ver gegaan. Het enige wat je de TS aan zou kunnen rekenen is, is dat ze de regels en de taken niet duidelijk genoeg heeft besproken (wat ook wel weer begrijpelijk is, sommige dingen die die jongen heeft uitgespookt, dat verwacht je gewoon niet en dat komt niet eens in een volwassen hoofd op)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:11

MarlindeRooz schreef:
Iew. Ik kocht een nieuw matras. :r :')

Ik heb zelf ook twee keer opgepast, diegene had 4 paarden aan huis (een bevriende bokker). En ik moest gewoon 8 uur werken en dan ook nog eens mesten enzo. Had echt geen energie om ook nog feestjes te geven. _O- Maar zou niet in mij op komen om er een rotzooi van te maken. :n

Jullie slapen ook nooit in een hotel of iets dergelijks? Want ohhh daar slapen en sexen mensen ook hoor! Overdrijven is ook een vak.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:17

DatBenIkNou schreef:
Jullie slapen ook nooit in een hotel of iets dergelijks? Want ohhh daar slapen en sexen mensen ook hoor! Overdrijven is ook een vak.


Dat is toch helemaal niet te vergelijken? In een hotel weet je dat van tevoren, maar iemand die jij vraagt op het huis en bovenal de honden te passen, en vervolgens twee dames doet, is niet wat je verwacht. En bovenal niet fatsoenlijk; no offense hoor, of je nou 16, 21 of 30 bent, je gebruikt iemands huis gewoon niet op die manier. Hoe normaal seks ook wordt gevonden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:20

Als een jongen een vriendin heeft verwacht ik seks in mijn bed.
Als een jonge vrijgezel is verwacht ik geen seks met 2 meiden.
Of hij moet aangeven, er komt iemand slapen.
Dan kun je er nog voor kiezen een extra matrasbeschermer bij te leggen.

Ik zou niet verwachten uit fatsoen dat er gefeest zou worden in mijn huis.
Dat er iemand een keer mee komt, ja zou ik zeker weer wel verwachten.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:30

ual_95 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Jullie slapen ook nooit in een hotel of iets dergelijks? Want ohhh daar slapen en sexen mensen ook hoor! Overdrijven is ook een vak.


Dat is toch helemaal niet te vergelijken? In een hotel weet je dat van tevoren, maar iemand die jij vraagt op het huis en bovenal de honden te passen, en vervolgens twee dames doet, is niet wat je verwacht. En bovenal niet fatsoenlijk; no offense hoor, of je nou 16, 21 of 30 bent, je gebruikt iemands huis gewoon niet op die manier. Hoe normaal seks ook wordt gevonden.

Ik reageerde op de post boven mij die zei: ieuwww.ik zou een nieuwe matras kopen.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:35

DatBenIkNou schreef:
Ik reageerde op de post boven mij die zei: ieuwww.ik zou een nieuwe matras kopen.


Sorry :') Al werd eerder in het topic ook al de vergelijking gemaakt met een hotel.

Verder ben ik het ook wel eens met bruintje, ware het niet dat het nu 2 à 3 dagen zijn geweest. Persoonlijk zou ik het zelfs heel ongemakkelijk vinden in iemand anders bed, maar dat ben ik. :o

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:46

Ik zou er ook niet zo van gediend zijn als een kennis van mij op komt passen en dan vrolijk met meerdere mensen seks zou hebben in mijn huis. Zeker niet als je dat niet expliciet hebt goedgekeurd.

Het gaat mij niet eens zozeer om de seks (ik was m’n beddengoed wel weer) maar om het feit dat ik het ook onfatsoenlijk vind om aan te nemen dat dat zomaar kan/mag. Zeker op het moment dat het om zo’n korte tijdspanne gaat. IMO vind ik het niet zo vanzelfsprekend dat je dat dan kan verwachten bij een 21-jarige.

Ik vind dat wat anders als je iemand echt goed kent, dan zou ik er wat luchtiger over zijn. Maar zelfs dan, als mijn vriend en ik bij een goede vriend/vriendin slapen dan checken we toch altijd even luchtig/met humor of het wel ok is. Ik vind dat wel zo netjes.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:54

Inmiddels is er nogmaals excuses van zijn kant gekomen, en heeft hij toegegeven dat het niet door de beugel kan (zonder overleg oid) en dat hij het eerlijk had moeten vragen.
Daar ben ik best blij om, ik denk dat hij zijn lesje nu echt geleerd heeft. Aangezien hij nu toch wel door heeft dat we er best kwaad/teleurgesteld over waren.
Hij bood ook excuses aan voor zijn eerste reactie omdat hij niet goed wist wat hij moet zeggen, wat ik ergens ook wel begrijpelijk vind.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:57

Het lijkt me trouwens best lastig dat het een leeftijdgenoot betreft. Zo'n contrast in waar jullie staan in het leven en verantwoordelijkheden.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:59

Ja precies dat! Dat maakt het misschien persoonlijk extra ‘moeilijk’ omdat ik het gewoon echt niet had zien aankomen dat er zoveel contrast is tussen standaarden en prioriteiten :j en dat is ook deels mijn fout

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:08

Storm schreef:
zanakuzies schreef:
Heel vervelend TS, maar wat had je dan verwacht van een 21 jarige jongen??
tuurlijk hoort het niet zoals het is gegaan maar ik had niet anders verwacht hoor hij is 21 dus nog puber voor een jongen.
die denken niet helder na, had je beter voor een volwassen dame kunnen kijken of gewoon niemand en de honden naar een opvang gebracht.


Huh??

|o

Dus het is haar eigen schuld?

Een jongen van 21 jaar is géén puber meer en daarvan kun je verwachten dat hij enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Hij is absoluut te ver gegaan. Het enige wat je de TS aan zou kunnen rekenen is, is dat ze de regels en de taken niet duidelijk genoeg heeft besproken (wat ook wel weer begrijpelijk is, sommige dingen die die jongen heeft uitgespookt, dat verwacht je gewoon niet en dat komt niet eens in een volwassen hoofd op)


Hij heeft de honden niet eens uitgelaten, dus andere dingen explicieter op voorhand bespreken had niet zoveel toegevoegd denk ik.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:33

Jeetje wat een verhaal... En wat een reacties...
Dat wat er gebeurd is, is gewoon asociaal. En daar was waarschijnlijk nog overheen te komen, als die jongen de taak volbracht had waarvoor ie daar eigenlijk zat, namelijk goed voor de honden zorgen. Ik had em denk ik figuurlijk zn kop afgerukt. Je laat in goed vertrouwen je beesten bij iemand achter en die doet gewoon überhaupt niet wat afgesproken is. En dan ook nog vreemden in je huis halen... Bah

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:46

Jeetje dit vind ik ook enorm asociaal. Zéker als er niks is gevraagd of gemeld over andere mensen over de vloer krijgen.. het is tenslotte het huis van een ander..

Ik paste ook wel eens op een huis van een goede kennis waar ik ook de hond uit moest laten etc. Dit deed ik altijd heel keurig.. Ik had de afspraak dat ik mensen uit mocht nodigen als ik alles maar netjes achter liet.. en dit deed ik dan ook altijd gewoon. Vind dat het minste wat je kan doen. Sowieso het huis schoon achterlaten is niet meer dan normaal? 8)7


Het feit dat de honden niet uit zijn geweest slaat ook echt alles..

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:53

Ik denk dat de crux zit in het niet betalen van die jongen. Je kan niet van een 21-jarige verwachten dat hij 3 dagen in je huis gaat zitten zonder dat daar iets tegenover staat. Wat er voor hem tegenover stond was de vrijheid van een huis voor zichzelf en (dus) het uitnodigen van mensen. Als hij vantevoren geweten had dat dat absoluut niet had gemogen dan had hij vast nooit toegestemd om dit te doen. Of hij moet helemaal gek van die honden zijn, en zó graag een hond voor zichzelf willen, dat hij daarvoor 3 dagen in het huis van een ander gaat zitten. Maar welke 21-jarige is dit nou...

Als ik vroeger een weekend lang bij mijn oppaskinderen in huis op ze paste, dan kreeg ik daar 100 gulden voor. Nu is passen op honden wel iets makkelijker, maar het kost wel je hele weekend. Als hij daar laten we zeggen 50 euro voor had gehad, dan was dat een eerlijker deal geweest, en had hij waarschijnlijk niet geprobeerd het onderste uit de kan te halen. Dan had hij het voor het geld gedaan, en niet voor de 'vrijheid'.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:58

LindyH schreef:
Ik denk dat de crux zit in het niet betalen van die jongen. Je kan niet van een 21-jarige verwachten dat hij 3 dagen in je huis gaat zitten zonder dat daar iets tegenover staat. Wat er voor hem tegenover stond was de vrijheid van een huis voor zichzelf en (dus) het uitnodigen van mensen. Als hij vantevoren geweten had dat dat absoluut niet had gemogen dan had hij vast nooit toegestemd om dit te doen. Of hij moet helemaal gek van die honden zijn, en zó graag een hond voor zichzelf willen, dat hij daarvoor 3 dagen in het huis van een ander gaat zitten. Maar welke 21-jarige is dit nou...

Als ik vroeger een weekend lang bij mijn oppaskinderen in huis op ze paste, dan kreeg ik daar 100 gulden voor. Nu is passen op honden wel iets makkelijker, maar het kost wel je hele weekend. Als hij daar laten we zeggen 50 euro voor had gehad, dan was dat een eerlijker deal geweest, en had hij waarschijnlijk niet geprobeerd het onderste uit de kan te halen. Dan had hij het voor het geld gedaan, en niet voor de 'vrijheid'.


Dit denk ik ook. Je gaat niet op een huis passen als je er zelf niks uit kan halen en als je nog bij je ouders thuis woont dan is het vrij vanzelfsprekend dat er mensen over de vloer gaan komen als je eindelijk een huis alleen hebt.
Let wel! dat praat de rest van zijn gedrag zoals het niet nakomen van afspraken mbt de honden niet goed natuurlijk maar als je puur en alleen een oppas voor de honden wilt dan zul je iemand toch moeten betalen...

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:32

LindyH schreef:
Ik denk dat de crux zit in het niet betalen van die jongen. Je kan niet van een 21-jarige verwachten dat hij 3 dagen in je huis gaat zitten zonder dat daar iets tegenover staat. Wat er voor hem tegenover stond was de vrijheid van een huis voor zichzelf en (dus) het uitnodigen van mensen. Als hij vantevoren geweten had dat dat absoluut niet had gemogen dan had hij vast nooit toegestemd om dit te doen. Of hij moet helemaal gek van die honden zijn, en zó graag een hond voor zichzelf willen, dat hij daarvoor 3 dagen in het huis van een ander gaat zitten. Maar welke 21-jarige is dit nou...

Als ik vroeger een weekend lang bij mijn oppaskinderen in huis op ze paste, dan kreeg ik daar 100 gulden voor. Nu is passen op honden wel iets makkelijker, maar het kost wel je hele weekend. Als hij daar laten we zeggen 50 euro voor had gehad, dan was dat een eerlijker deal geweest, en had hij waarschijnlijk niet geprobeerd het onderste uit de kan te halen. Dan had hij het voor het geld gedaan, en niet voor de 'vrijheid'.


Maar dan geef je dat aan, als jongen van 21 dat je er graag geld voor wilt. Dan ‘los’ je het niet op deze manier op.