Misbruik van ons huis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:30

Echwel schreef:
Ben ik dan de enige die het niet ok vind dat de honden tijdens een vakantie alleen worden uitgelaten en gevoerd..
Kun je ze toch beter in pension doen krijgen ze meer aandacht dan alleen thuis
Daarbij is dus de smetvrees boven het belang van de honden..
Ik grens ook aan smetvrees alleen zijn mijn honden wel belangrijker dan dat, en zal ik ongemak verkiezen boven het alleen zijn van de honden.
Oh ja ik neem ze gewoon mee of ik breng ze naar de oppas


Nee, mee eens.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:35

Als je smetvrees heb weet je dat je je huis anders aan treft als toen je weg ging. Een pension is inderdaad een goed alternatief.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:42

Jeetje,, van de ene kant kan ik je begrijpen TS. Maar vraag me ook af of je van te voren duidelijke regels en afspraken hebt gemaakt?

Als je ergens een beetje na had gedacht had je ook wel kunnen verwachten dat hij vrienden uit zou nodigen, en ik zie hier het probleem niet zo van in. Tenzij je dit natuurlijk van te voren aan hebt gegeven dit niet te willen. Geloof mij maar dat die meisjes geen oog hebben gehad voor jou ipadje hoor, die hadden het veel te druk met andere dingen..

En je had ook een logeer bed neer kunnen zetten, als je dan toch al zo'n smetvrees hebt. Ik zou het ook niet prettig vinden als een ander in mijn bed zou seksen..

Maar daarnaast vraag ik me af hoe jij weet wat er zich binnen heeft afgespeeld? Heb je binnen ook camera's opgehangen?

Vind wel dat hij beter voor je honden had moeten zorgen, zou dat nog het ergste van alles vinden.

Ik pas ook 2 keer per jaar op het huis van een vriendin, en zij zorgt voor een volle koelkast. Ze zegt ook altijd van te voren dat ik mensen mag uitnodigen. Maar ze heeft wel vertrouwen in mij dus ze weet dat ze haar huis veilig bij mij achter kan laten. Afgelopen zomer heb ik ook een mooi feestje gehouden in haar huis, ondertussen nog wat foto's daarvan doorgestuurd. En ook van de enorme troep van de dag erna, maar zodra ze weer thuis komen is het huis spik en span. Ook slaap ik in hun bed als ze er niet zijn, maar de laatste dag was ik het beddengoed uit en zet ik alle ramen open. Dus komen ze altijd in een net huis thuis..

Als je het niet prettig vind als een ander in jou huis leeft, dan moet je geen oppas aan huis meer regelen, dat is mijn beste advies. En als je het toch wel nog eens wil doen, zorg dat er iemand is die je 100% vertrouwd en stel regels op als je dit prettig vind.

Maargoed je huis is nog heel je honden leven nog, jij hebt een prettige vakantie gehad. Deal er mee en leer er van voor de volgende keer.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:50

Ik ben iemand die nooit in het huis van een ander een feest zou geven, of ik het nou op ruim of niet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:09

marleen_usar schreef:
Ik ben iemand die nooit in het huis van een ander een feest zou geven, of ik het nou op ruim of niet.


Zo zie je maar weer iedereen is anders ;)
Ik heb toestemming, en daarnaast zijn mijn vrienden haar vrienden. Dus geen onbekende op het terrein :)

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:11

Wat dacht je als je eigen kinderen niet meer mee gaan op vakantie en je komt dan thuis..
Je ziet dat ze geprobeerd hebben schoon t maken maar ehhh ahum 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 12:23

Echwel schreef:
Ben ik dan de enige die het niet ok vind dat de honden tijdens een vakantie alleen worden uitgelaten en gevoerd..
Kun je ze toch beter in pension doen krijgen ze meer aandacht dan alleen thuis
Daarbij is dus de smetvrees boven het belang van de honden..
Ik grens ook aan smetvrees alleen zijn mijn honden wel belangrijker dan dat, en zal ik ongemak verkiezen boven het alleen zijn van de honden.
Oh ja ik neem ze gewoon mee of ik breng ze naar de oppas


Je hebt denk ik echt verkeerd gelezen, die jongen was hele dag en nacht bij ons in huis zodat die honden niet alleen zouden zijn. Anders hadden we wel vrienden gevraagd om 2/3 keer langs te komen op een dag.. begrijp je reactie daarom echt niet..

Jolien87

Berichten: 17509
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:24

He ja, laten we TS de schuld geven. Zijn mensen al bekend met het fenomeen 'victim blaming'?
Oké, nu is slachtoffer misschien niet het juiste woorden voor deze lading maar TS voelt zich niet fijn bij deze situatie. Ze geeft zelf al aan dat haar interpretatie van 'vies' misschien met een korrel zout genomen moet worden, maar dan nog is het gedrag van de jongen natuurlijk niet helemaal koosjer. Zeker gezien de afspraken die ze hebben gemaakt en het feit dat hij dus blijkbaar liegt over zijn acties met de dames.

Hoe dan ook, het is fijn dat je huis nu weer lekker van jezelf is en dat hij zijn excuses heeft aangeboden. Hopelijk wil je in de toekomst toch nog wel op vakantie. :(:)

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:35

Mijn reactie is op het feit dat de volgende keer de buurvrouw de honden voert en uitlaat
sanso schreef:
De overbuurvrouw bood net al aan de honden wel uit te willen laten en voeren, probleem opgelost. Baal er nog steeds van want het is totaal niet nodig op deze manier maar heb net eindelijk een sorry gekregen dus nu vind ik het wel prima

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 12:48

Ah zo. Nee dat is niet voldoende, maar al wel een deel van een oplossing :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:52

TS, heb je de jongeman al op zijn sodemieter gegeven en laten merken dat dit niet ok is?

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:03

Een pension is ook niet altijd alles.

Onze eerste dog is meermaals op pension geweest.
Na een week was die echt 5 kg afgevallen door de stress van de andere honden,het geblaf constant,.....
En die ging bv heel regelmatig naar de hondenschool ed,dus was wel wat gewoon.
De hondenschool was ook van de eigenaars van het pension en op hetzelfde terrein,dus zo onbekend was het niet voor hem.

Dus altijd het pension als ideale oplossing,is ook totaal niet zo.
Onze hond was bv veel contenter met dan een wandeling minder en uren alleen dan op pension te moeten.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:08

Ohhh wat erg! Ik heb jaren opgepast op mensen hun huis als zij op vakantie waren. Mocht wel altijd vriendinnen uitnodigen, anders zat ik daar achteraf ook maar zo alleen. Maar ik zorgde altijd dat alles opgeruimd was, gezogen, gedweild, handdoeken gewassen, gedroogd en gevouwen, beddengoed alweer schoon. En de paarden werden nog het beste verzorgd.

Echt wat slordig!

Booooo
Berichten: 6527
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:11

Wauw ik ben verbaasd hoeveel mensen er hier lollig over doen, en die jongen bijna gelijk geven.. :n

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 13:18

tengeltje11 schreef:
Een pension is ook niet altijd alles.

Onze eerste dog is meermaals op pension geweest.
Na een week was die echt 5 kg afgevallen door de stress van de andere honden,het geblaf constant,.....
En die ging bv heel regelmatig naar de hondenschool ed,dus was wel wat gewoon.
De hondenschool was ook van de eigenaars van het pension en op hetzelfde terrein,dus zo onbekend was het niet voor hem.

Dus altijd het pension als ideale oplossing,is ook totaal niet zo.
Onze hond was bv veel contenter met dan een wandeling minder en uren alleen dan op pension te moeten.


Onze oudste hond is getraumatiseerd, die kan niet in pension want als hij opgesloten word raakt hij echt inmens in paniek.. ook is hij doof en heeft een gebruiksaanwijzing. De andere is niet altijd even sociaal naar andere honden.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:43

Booooo schreef:
Wauw ik ben verbaasd hoeveel mensen er hier lollig over doen, en die jongen bijna gelijk geven.. :n



Dat heet relativeren... En niemand geeft de jongen een vrijbrief voor zijn gedrag.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:45

Relativeren of een beeld dat helaas steeds meer in deze maatschappij voor komt dat men niets meer geeft om fatsoensnormen.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:45

Wat ben ik blij met onze oppas, een jonge meid van nu bijna 20, ze past al op vanaf haar 18e. Huis is netjes als we terugkomen, beddengoed is gewassen en soms is het bed alweer schoon opgemaakt. Katten die een aangekomen zijn en alles heel.

Ik zorg voor een volle koelkast, broodbeleg wat ze lekker vind en de gebruiksaanwijzingen van het huis.

Wat ben ik blij met haar als ik dit zo lees, wij gaan in maart 9 weken weg en zij past weer op. Ze vraagt of een vriendin mag komen logeren etc etc... Ideaal! Na die weken dat ze opgepast heeft word ze wel beloond! Mooie uithuis training zegt haar moeder

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:47

Jongelui die feestjes geven in de huizen van hun ouders/ familie/oppasadres is echt niet alleen van nu hoor... Dat pubergedrag is van alle tijden.

Gewoon op zijn flikker geven en hij heeft een les geleerd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:48

Van ouders wel ja dat is van aller tijden, maar in een oppas huis? dan ben je wel echt ver gezonken in je fatsoen.

Jolien87

Berichten: 17509
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:49

Dat het gebeurt betekent toch niet dat het dan maar normaal gevonden moet worden?

Cowboy55
Berichten: 8520
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:50

Jolien87 schreef:
Dat het gebeurt betekent toch niet dat het dan maar normaal gevonden moet worden?


Klopt. Vandaar toevoegingen als: Gewoon op zijn flikker geven en hij heeft een les geleerd.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:51

Dat zegt toch niemand, het normaal vinden? Of wel?

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:53

Ik heb alleen jou berichten gelezen ts.

Maar ik zou er ook helemaal niet blij van worden! Ik heb toen regelmatig op een huis gepast waar veel dieren waren. Ik mocht gewoon een vriend uitnodigen en hij mocht blijven slapen maar ik had het nooit in mijn hoofd gehaald om een feestje te geven.

Jou smetvrees heeft er in die zin niet eens mee te maken, dit hoor je niet te doen! Ik snap je gevoel wat je in eestte instantie had ook helemaal. Feestjes geven doe je maar als je ouders op vakantie zijn.

Ik hoop dat die jongen het inzicht nog een keer krijgt

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:56

gadver, ik zou er ook vies van zijn en afspraken zijn afspraken toch?

Wij gingen ook een paar dagen weg, iemand gevonden die voor onze paarden zou zorgen.....uhuh.....

Donderdagavond tot en met zondagochtend, wij betalen je 100 euro.
daarvoor moet je hooi geven, mest opruimen, water bijvullen (paarden staan buiten op paddock, op tegels met inloopstal zonder stro)

wij donderdagochtend de beesten nog verzorgd, belt mijn man vrijdagavond naar haar op hoe alles gaat......uhhhh ze was nog niet geweest....

woest waren we, uiteraard niet betaald en tja dan gaan we dus maar niet meer weg...

fijn hoor dat fatsoen en je afspraken nakomen, gadver!

je denkt ach zo n meisje, jaar of 19, werkt op manege, kent verantwoording etc etc. Ik denk toch niet dat we te weinig betalen voor wat ze zou moeten doen? het is in de ochtend ongeveer 20 min werk en s avonds ook...