Misbruik van ons huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:29

Zo te lezen zijn mensen niet echt verbaasd over het gedrag van die vent, maar echt, mijn kinderen hebben vroeger ook wel eens op andermans dieren en huizen gepast en dit hadden ze niet hoeven te flikken. En de aanname dat dit normaal is, zeker niet. Wanneer je afspraken maakt dan moet je er op kunnen vertrouwen dat mensen, of ze nu 18, 21 of 35 zijn, zich er aan houden. Mocht er iemand extra op visite komen, allee, maar drie keer zo veel??

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:39

_Alarm_wlkp schreef:
Nou omdat het een gast is van 21 zijn dit soort praktijken normaal en moet TS haar daar bij neer leggen?!



Dat zegt volgens mij niemand... Die jongen verdient een tik op zijn figuurlijke vingers. Wel zeggen een aantal mensen dat je het kan relativeren.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:57

Jeetje! Ik paste ook regelmatig op in een huis van kennissen met 2 honden. Die werden altijd gewoon uitgelaten en de dag voordat de mensen thuis kwamen maakte ik het zo schoon als dat het was toen ik er in ging en alsof ik er nooit geweest was. (en vaak een mooi bloemetje op de tafel, haha). Ik snap echt niet dat iemand dat kan doen! Je maakt afspraken, daar hoor je je dan aan te houden. :o

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:26

Volgende keer een ouder iemand zoeken die op de honden past.
Zijn alle problemen opgelost.
Ben ik zelf ook achter gekomen.
Oudere zijn vaak verantwoordelijker dan jongen mensen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 19:25

De overbuurvrouw bood net al aan de honden wel uit te willen laten en voeren, probleem opgelost. Baal er nog steeds van want het is totaal niet nodig op deze manier maar heb net eindelijk een sorry gekregen dus nu vind ik het wel prima

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:36

ual_95 schreef:
Ik vind dat, ondanks je 21 bent en je het rijk voor jezelf hebt, je gewoon het fatsoen moet hebben het netjes te houden en doen wat je is gevraagd. Vind zijn leeftijd zijn gedrag absoluut niet goedkeuren.


Mee eens!

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:42

sanso schreef:
De overbuurvrouw bood net al aan de honden wel uit te willen laten en voeren, probleem opgelost. Baal er nog steeds van want het is totaal niet nodig op deze manier maar heb net eindelijk een sorry gekregen dus nu vind ik het wel prima

En dan voor de rest van de dag alleen in huis laten?
Denk dat dan na een paar dagen je huis ook een bende is

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 20:35

Ze kunnen alleen zijn. Dus dat is geen probleem

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:46

Birdie60 schreef:
Volgende keer een ouder iemand zoeken die op de honden past.
Zijn alle problemen opgelost.
Ben ik zelf ook achter gekomen.
Oudere zijn vaak verantwoordelijker dan jongen mensen.



Mee eens.


Mijn broertje, een heel stuk jonger, heeft ook op die leeftijd een paar keer in ons huis gezeten, toen alleen honden en die gingen mee op vakantie.
Maar goed ik heb geen smetvrees. Zoiets moet je dan ook wel aangeven als je iemand in huis haalt. En een ouder iemand neemt dat wellicht wat meer serieus.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:09

Mijn ogen rollen uit de kassen %)
Echt te bizar dat iemand zo veel misbruik van jullie huis, spullen en vertrouwen kan maken!!
Die jongen had echt een mega probleem met mij gehad! Maar goed...
Heb je er al eens over na gedacht die jongen nog 1x uit te nodigen? Maar dan om jullie huis van boven tot beneden helemaal te soppen?! De lakens wassen en strijken!! Badkamer schrobben en uitzemen! De kozijnen ramen alles laten zemen!
Ow dat ventje had echt een hele slechte aan mij gehad! -:(-

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:00

Ik voel met je mee TS :(:) Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest, een lang weekend, en een jongen die al jaren bij ons werkt in het weekend bood aan om op onze honden, paarden en koeien te passen en indien nodig bij een avondbevalling de bedrijfsverzorger te bellen. Omdat wij hem al jaren kennen hebben wij dit aanbod met beide handen aangegrepen, want er zijn niet veel mensen die op een boerderij achteraf willen oppassen. Hij heeft ons netjes vooraf gevraagd of hij zaterdagavond zijn vriend mocht uitnodigen, prima. Wij hebben gezorgd voor een volle koelkast en een krat bier en hebben in goed vertrouwen het huis achtergelaten.
Hoe wij het huis 4 dagen later aantroffen is met geen pen te beschrijven. Door het hele huis vonden wij vieze borden, glazen, etensresten, een stank van jewelste en geen schoon bord of glas meer in de kast. Ook hij had ipv die gevraagde ene vriend een heleboel vrienden uitgenodigd en dat heeft hij geweten. Via via zijn zijn ouders er achter gekomen dat hij aardig de beest heeft uitgehangen bij ons thuis en heeft hij van hen ook nog een flink op zijn donder gehad. Wij hebben hem eerlijk gezegd dat wij gedacht hadden hem te kunnen vertrouwen, maar dat hij hiervan behoorlijk misbruik heeft gemaakt. We hebben hem netjes betaald zoals afgesproken, maar van zijn ouders moest hij het geld aan ons terug geven.

Zelf heb ik ook jaren opgepast op huis, paarden én een restaurant. Het is echt niet in mij opgekomen om hier eens een feestje te gaan bouwen. Natuurlijk heb ik wel eens een vriendin over de vloer gehad, maar gewoon op normale tijdstippen en het huis werd ook altijd netjes achter gelaten. Bed werd ook afgehaald, zodat ze niet eerst volledig uitgerust van hun vakantie eerst een grote schoonmaak moesten houden.
Mocht ik erachter komen dat mijn dochter zo iets zou uithalen bij een ander, dan is ze nog niet jarig!

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:05

Gadverdamme :r

Ik zou het dus ook vreselijk ranzig vinden. Bah bah. Ik zou mij gelijk niet meer thuis voelen in mijn eigen huis. Maar ik wil dan ook niemand anders in mijn bed dan ikzelf, vriend en ouders als er dus wel op de honden gepast moet worden. :j

En buiten het ranzig om vind ik het ontzettend respectloos. Iemand anders zijn huis gebruiken als excuus om maar even de stoere jongen uit te hangen en je vriendjes uit te nodigen.
En als je als seks wilt hebben in iemand anders zijn huis. Wees dan ook die grote kerel of meid om het zo netjes achter te laten als hoe het was.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:12

Het erge is nog wel dat hij niks heeft gedaan met die meisjes terwijl ik ze daarnet beide gesproken hebben en beide alles hebben toegegeven, en ook spijt hebben. Zo jammer hoe je je kan vergissen in mensen.. inmiddels is het gezakt, en is alles weer rustig. Ik voel me weer thuis in eigen huis met de geurkaarsjes gezellig aan (om de vieze lucht te verdrijven :+ )

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:23

Jeetje ik vind dat best heftig, vooral omdat er dieren bij betrokken zijn. Ik zou de honden de volgende keer in pension onderbrengen.

Wij hebben zelf een boerderij met veel dieren en zijn al jaren niet op vakantie geweest. We zouden graag in de meivakantie weg willen met ons gezin maar iemand vinden die op het huis en de beestjes wil letten valt niet mee. Mijn moeder zou het dolgraag doen (en ook toevertrouwd zijn) maar die vind het te eng zo afgelegen, mijn schoonouders willen het héél graag maar hebben 0,0 verstand van dieren dus ook dat valt af. Dus ik dacht ook een oppasser, maar na het lezen van dit verhaal blijven we volgens mij nog maar een jaartje thuis :o :+

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:30

sanso schreef:
Het erge is nog wel dat hij niks heeft gedaan met die meisjes terwijl ik ze daarnet beide gesproken hebben en beide alles hebben toegegeven, en ook spijt hebben. Zo jammer hoe je je kan vergissen in mensen.. inmiddels is het gezakt, en is alles weer rustig. Ik voel me weer thuis in eigen huis met de geurkaarsjes gezellig aan (om de vieze lucht te verdrijven :+ )

Serieus je bent naar die meiden toe gegaan :oo

Jildau

Berichten: 9417
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:32

Onvoorstelbaar dat zoveel hier het voor de jongen opnemen. Hij heeft niet voor de honden gezorgd en gerookt en geblowt in huis wat niet mocht. Maar de honden is nog het ergste. Benieuwd of jullie ook zo relaxed reageren als de oppas voor je dieren niet op je dieren heeft gepast.

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:34

Pinda_Dipje schreef:
Jeetje ik vind dat best heftig, vooral omdat er dieren bij betrokken zijn. Ik zou de honden de volgende keer in pension onderbrengen.

Wij hebben zelf een boerderij met veel dieren en zijn al jaren niet op vakantie geweest. We zouden graag in de meivakantie weg willen met ons gezin maar iemand vinden die op het huis en de beestjes wil letten valt niet mee. Mijn moeder zou het dolgraag doen (en ook toevertrouwd zijn) maar die vind het te eng zo afgelegen, mijn schoonouders willen het héél graag maar hebben 0,0 verstand van dieren dus ook dat valt af. Dus ik dacht ook een oppasser, maar na het lezen van dit verhaal blijven we volgens mij nog maar een jaartje thuis :o :+


https://voor-elkaar.net/

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:36

Pinda_Dipje schreef:
Jeetje ik vind dat best heftig, vooral omdat er dieren bij betrokken zijn. Ik zou de honden de volgende keer in pension onderbrengen.

Wij hebben zelf een boerderij met veel dieren en zijn al jaren niet op vakantie geweest. We zouden graag in de meivakantie weg willen met ons gezin maar iemand vinden die op het huis en de beestjes wil letten valt niet mee. Mijn moeder zou het dolgraag doen (en ook toevertrouwd zijn) maar die vind het te eng zo afgelegen, mijn schoonouders willen het héél graag maar hebben 0,0 verstand van dieren dus ook dat valt af. Dus ik dacht ook een oppasser, maar na het lezen van dit verhaal blijven we volgens mij nog maar een jaartje thuis :o :+


Je moeder en je schoonouders samen?

Storm

Berichten: 20862
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:36

Pinda_Dipje schreef:
Jeetje ik vind dat best heftig, vooral omdat er dieren bij betrokken zijn. Ik zou de honden de volgende keer in pension onderbrengen.

Wij hebben zelf een boerderij met veel dieren en zijn al jaren niet op vakantie geweest. We zouden graag in de meivakantie weg willen met ons gezin maar iemand vinden die op het huis en de beestjes wil letten valt niet mee. Mijn moeder zou het dolgraag doen (en ook toevertrouwd zijn) maar die vind het te eng zo afgelegen, mijn schoonouders willen het héél graag maar hebben 0,0 verstand van dieren dus ook dat valt af. Dus ik dacht ook een oppasser, maar na het lezen van dit verhaal blijven we volgens mij nog maar een jaartje thuis :o :+


Plaats eens een oproepje op bokt. Ik denk dat er zat betrouwbare meiden zijn die dat graag zouden willen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:40

Jildau schreef:
Onvoorstelbaar dat zoveel hier het voor de jongen opnemen. Hij heeft niet voor de honden gezorgd en gerookt en geblowt in huis wat niet mocht. Maar de honden is nog het ergste. Benieuwd of jullie ook zo relaxed reageren als de oppas voor je dieren niet op je dieren heeft gepast.

Niemand zegt daar wat over( de honden). Want daar is iedereen het mee eens dat voor de honden gewoon goed gezorgd moet worden en daar mag hij best op aangesproken worden.
Roken en blowen ook maar de rest....

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:43

Ik pas op de katten van mn zus als ze weg zijn.
En heb een tijdje bij mn baas opgepast op 10 honden, 10 katten en 70 paarden.
En wat kippen, maar dat deed de Poolse jongen die op het erf woonden :+.

Omdat het erg afgelegen lag, gaf ik wel altijd aan dat mijn vriend mee ging omdat ik het niet heel fijn vond in mijn eentje en dat was prima.
Bezoek enzo mocht ook gewoon, maar heb er nooit een feestje gegeven.

Ik vond het altijd wel leuk, vooral bij mn zus. Beetje op vakantie idee.
Namen wel de konijnen mee, en dat was geen probleem :).
Daar had ik alleen wat katten dus ook nog lekker de tijd voor jezelf!

Jildau

Berichten: 9417
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:50

quera schreef:
Jildau schreef:
Onvoorstelbaar dat zoveel hier het voor de jongen opnemen. Hij heeft niet voor de honden gezorgd en gerookt en geblowt in huis wat niet mocht. Maar de honden is nog het ergste. Benieuwd of jullie ook zo relaxed reageren als de oppas voor je dieren niet op je dieren heeft gepast.

Niemand zegt daar wat over( de honden). Want daar is iedereen het mee eens dat voor de honden gewoon goed gezorgd moet worden en daar mag hij best op aangesproken worden.
Roken en blowen ook maar de rest....


Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je kwaad bent om de honden de rest 'er ook nog eens bij komt' zeg maar. En om het dan voor iemand op te nemen die gewoon zijn verantwoordelijkheden niet na komt begrijp ik niks van. Als hij alles super gedaan had en er lag alleen een haar in bad had ze misschien wel helemaal geen topic gemaakt. Het is nu een opsomming van alles bij elkaar waar een paar dingen tussen zitten die gewoon echt niet kunnen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:53

sanso schreef:
De overbuurvrouw bood net al aan de honden wel uit te willen laten en voeren, probleem opgelost.

Fijn dat het zo opgelost kan worden!

Ik snap je frustratie, ik had op voorhand niemand in huis genomen. Het idee alleen al dat iemand seks zou kunnen hebben in mijn bed... :x Of iemand in m'n badkamer, brrr. Na visite weet ik niet hoe snel ik de WC schoon moet maken, dus met smetvrees vind ik het wel dapper dat je iemand in huis hebt gehaald.
Nu inderdaad lekker schoongemaakt, eigen luchtje er weer in, adem in en adem uit :)

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:00

Ben ik dan de enige die het niet ok vind dat de honden tijdens een vakantie alleen worden uitgelaten en gevoerd..
Kun je ze toch beter in pension doen krijgen ze meer aandacht dan alleen thuis
Daarbij is dus de smetvrees boven het belang van de honden..
Ik grens ook aan smetvrees alleen zijn mijn honden wel belangrijker dan dat, en zal ik ongemak verkiezen boven het alleen zijn van de honden.
Oh ja ik neem ze gewoon mee of ik breng ze naar de oppas

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:09

Sclimpre schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Jeetje ik vind dat best heftig, vooral omdat er dieren bij betrokken zijn. Ik zou de honden de volgende keer in pension onderbrengen.

Wij hebben zelf een boerderij met veel dieren en zijn al jaren niet op vakantie geweest. We zouden graag in de meivakantie weg willen met ons gezin maar iemand vinden die op het huis en de beestjes wil letten valt niet mee. Mijn moeder zou het dolgraag doen (en ook toevertrouwd zijn) maar die vind het te eng zo afgelegen, mijn schoonouders willen het héél graag maar hebben 0,0 verstand van dieren dus ook dat valt af. Dus ik dacht ook een oppasser, maar na het lezen van dit verhaal blijven we volgens mij nog maar een jaartje thuis :o :+


Je moeder en je schoonouders samen?


Haha wel een mooie suggestie, maar ik denk dat ik dan mijn moeder op kan vegen na twee weken :D :')