Ik wil het proces van mijn photoshop-projecten gaan filmen voor youtube (time-lapse). Ik heb al veel programma's gevonden op google maar, ik weet er nou eenmaal weinig van en zie daardoor door de bomen het bos niet meer.
Het is voor mij sowieso van belang dat het gratis is. Daarnaast zou het érg fijn zijn als het alleen filmt als ik photoshop heb geopend en niet het switchen tussen verschillende schermen (zoals bijvoorbeeld mijn browser of bureaublad). Ik moet het scherm kunnen selecteren (ik heb dual screen) het moet dus niet gaan filmen wat er buiten het photoshop-scherm plaatsvindt. De video's moeten makkelijk te bewerken zijn. Maar ik vermoed dat daar aparte software voor nodig is?
Heb je mac of Windows? Bij Mac zit het ook gewoon ingebouwd. Voor zowel opname van je beeldscherm als opnemen van scherm iPhone/ipad kan heel makkelijk met de standaard player voor Mac.
Je kunt daarmee zelfs een gedeelte van je scherm opnemen.
Zelf gebruik ik OBS, heel makkelijk te gebruiken, maar toch geavanceerd. Je kan daarbij ook nog eens instellen welk scherm hij moet opnemen waardoor jij gewoon andere dingen kan doen op de achtergrond. Quicktime is gewoon te simpel voor mij, leuk idee, maar in de praktijk vind ik het niks. Overwolf is idd een goede.
Instellen welk scherm kan met quicktime ook hoor. Dan trek je je vlak gewoon over het gehele andere scherm.
Maar ik heb dan ook geen behoefte aan geavanceerd. Ik wil gewoon specifiek aangeven wat opgenomen moet worden en wat niet en dat het ook gelijk externe apparaten aan kan als iphones en ipads, ideaal. En dat kan allemaal met quicktime.
Als je ook nog even soundflower installeerd, kun je op die manier bijvoorbeeld ook heel makkelijk beelden opnemen op de computer zelf. Je stelt dan bij quicktime in dat hij intern geluid moet gebruiken (soundflower), en niet een microfoon en dan kan je hem zo bijvoorrbeeld iets laten opnemen wat je afspeelt. Zo heb ik op die manier best wel vaak iets opgenomen op uitzendinggemist ed.
Het makkelijke van quicktime is gewoon dat je eigenlijk geen andere dingen hoeft te installeren. Het zit er al op en je kunt er direct mee aan de slag. Als je recht toe recht aan enkel een opname wilt maken van (een deel van je) schermen, dan is het wel de makkelijkste weg op Mac.