Coursera ga ik eens kijken, buitenlandse universiteiten wellicht ook een optie, al heb ik voor NL wel een voorkeur. Maar ga ik zeker even naar kijken.
Ik zit zelf in Zweden, examens bijvoorbeeld in NL is geen probleem.
Lalidan dat zou op zich best een optie kunnen zijn, de opleiding die ik deed (in de radiologie), was dat ook mogelijk. Echter, dan is er een vast programma door het jaar heen wat je niet zelf kunt plannen. Mijzelf kennende ga ik dus direct alles mee doen en, niet altijd verstandig, ik ben niet tevreden met een 6 of 7...
Een thuisstudie waarbij ik zelf kan plannen en tempo bepalen (sneller waar kan en langzamer waar nodig), zou het beste zijn voor nu. Afgelopen 2,5 jaar heb ik 13 hersenoperaties gehad en helaas niet de garantie dat dat ook de laatste waren, dus even een tijdje er tussenuit zijn, moet ook niet direct een (groot) probleem zijn.
Een universitaire studie zal waarschijnlijk beter passen voor nu, omdat er veel minder gericht wordt op de praktijk. Zeker voor een beta studie op HBO, is dat een vrij groot aandeel van de studie. Wellicht dat ze er daarom zo weinig zijn.
Net even door het aanbod van de open universiteit gekeken en daar is wel 1 opleiding bij die me aanspreekt, overigens ook de enige, milieu- en natuurwetenschappen, alleen mijn praktische ik weer: wat kan je daar mee?