BH’s kopen, wat een gedoe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:08

Ik zou me ook niet te erg vastpinnen op wat zo'n vrouw bij de Hunkemoller zegt.. wordt vaker afgeraden om daarop af te gaan.

Zou zelf gewoon eens een middagje de tijd nemen en verschillende maten gaan passen, voelen wat het beste zit, en desnoods iemand meenemen die kan beoordelen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:10

Ik kom er ook ondanks verschillende mevrouwen niet uit.

Ik had altijd 75C maar sommige beugels doen pijn onder mijn oksel dus mevrouw 1 gaf me 70E.
Maar ook 70E voel ik de beugel onder mijn oksel. (mijn borsten staan vrij ver uit elkaar voor m'n gevoel)

75 D/E geeft een lege cup dat ziet er ook raar uit.

Ik heb wel 20 Beha's en altijd de zelfde 2 aan (1 aan 1 in de was)

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:12

Destination schreef:
Christiene schreef:
Groot verschil 60 f of 70 c als je niet mega afvalt. Het zou kunnen.

Je kan ook thuis eens nameten.

Ik bestel een lading bij Wehkamp pas ze en stuur de rest terug.

Mwah, nee hoor, zo groot is het verschil niet. 60F staat gelijk aan 70D, dus maar 1 cupmaat verschil.
TS, laat je eens opmeten in een fatsoenlijke winkel en niet in een winkel als Hunkemöller, waar het alleen om uiterlijk en niet om pasvorm gaat.

NadjaNadja, ik heb altijd hetzelfde merk en wil niet meer anders, dus kan niet zeggen of het per merk verschilt :+


Ja en nee:
De band verspring met 5cm per keer.
Een cupmaat is 2,5cm.
Dit zijn dus inderdaad sister sizes of zeurmaten maar dus niet exact dezelfde maat.
Het kan afhangen van model en merk of dit dus past of niet.
Bron: in de lingerie gewerkt.

Dat terzijde:
Ik draag enkel en alleen en uitsluitend Marlies Dekkers.
De stijl, daar ben je voor of niet, maar goed zijn ze wel.
Kocht vijf jaar geleden Mn eerste en die is nog steeds prima. Ik sport ermee (hardlopen/paardrijden) en ze gaan gewoon mee in de wasmachine.
Degene van Hunkemöller die ik minder draag is een vod. Goedkoop was in dit geval dus duurkoop. (Al ga ik ook wel voor mijn MD’s naar een lingerieoutlet. In België zijn er op verschillende locaties. Eventueel het uitstapje waard).

Zij heeft ook wel vaker grote cupmaten op een kleinere omtrek.
Marie Jo, en specifiek hun L’aventure lijn ook :)

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:19

Gianti schreef:
nontie schreef:
75a zelfde probleem bij hunkemoller. Hebben ze heel af en toe 1 van hangen. Toevallig voor kerst nog 1 gevonden, maargoed met 1 bh kun je niet verder dus ben nog steeds opzoek.
Zegt de verkoopster probeer anders 70B, ik heb gevraagd of ze daar ook sinaasappels bij levert toen ik de cup zag. Echt drama....
Bij primark hebben ze mijn maat dan weer wel maarja om elke maand nieuwe bhs te halen omdat ze alweer af zijn is ook zo'n gedoe..


Heb je een new Yorker? Die heeft wel 75a vaak :D en vind hun ook klein vallen kwa cup


Ja die zit wel in de binnenstad hier, maar vind die bh's foeilelijk en vaak ook nog allemaal van die figuurtjes erop die door je tshirt prikken, vind ik met mijn werk niet heel gepast :Y)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:29

Ik laat mijn maat echt niet opmeten door de Hunkemöller. Dat laat ik doen door iemand die in een speciaalzaak werkt. Die hoeven meestal ook niet eens te meten, die kijken even naar je boezem en dan weten ze het gelijk :+

Nadeel is natuurlijk dat die zaken een stukje duurder zijn dan de grotere winkels, maar je hoeft er natuurlijk niks te kopen. Wel vind ik dat beha's van de Hunkemöller e.d. totaal niet gemaakt zijn voor grotere cupmaten. Ze hebben ze wel hangen in mijn maat, maar het modelletje is ontworpen voor cup A tot C, met smalle bandjes en frutsels eraan.

Ik koop mijn beha's in een speciaalzaak of soms bij de Livera, die hebben vaak ook nog wel stevigere modellen hangen.

Anoniem

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:30

Hunkemoller raadde mij onlangs een 85D aan. Kocht mijn BH's altijd in die maat bij de Primark en toen die van de Hunkemoller net zo ruk zaten als de goedkope vodden die ik normaal kocht vertikte ik het ook echt om er meer geld dan 5 euro aan uit te geven.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:39

Ik koop ook mijn BH's bij de Primark. Heb niet perse een lastige maat maar ze zijn daar voor de kwaliteit gewoon super goedkoop en ze hebben hele leuke! :D ze gaan best heel lang mee en blijven lang mooi, daarnaast zitten ze prima maarja ik heb niet zoveel dus dat zit al snel goed. Ik heb veel 'T-shirt BH's' die zie je niet door je shirt heen. En ze hebben ook van die dubbel opgevulde, daar hou ik ook van <<)

En ik wordt altijd heel blij daar! *\o/* Ik heb niet zoveel (grote A, kleine B normaal gezien), maar ik heb daar altijd cup C :')

Kortom: wel echt passen als je bij de Primark gaat kopen, de maatvoering wijkt wel erg af van de standaard.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:46

TS, ik heb nog een aantal hele mooie bh's in maat 60F van het merk Freya. Als je wilt mag je deze kosteloos hebben. Ik ben inmiddels naar een 65F gegroeid.

Er zijn wel wat merken die "afwijkende maatjes" verkopen. Vaak kun je online redelijk leuk slagen als je je maat weet en het type bh wat het beste bij je past. PB mij gerust voor tips, in lingeriespeciaalzaken kun je je in ieder geval goed laten opmeten en adviseren. Ik slaag vaak bij Zalando en ASOS (dan moet je wel je UK maat weten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:50

Ik heb 70D en de enige bhs die ik fijn vind zijn van de Primark :D hunkemoller kon ik ook niet slagen!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:11

Ahh een lotgenoot! 65C hier!

Gelukkig verkoopt Victoria’s Secret die!
En anders doe ik idd ook aan sistersizing
70B en dan de band innemen.

Mensen hebben het altijd wel over de vollere mensen, en ons hele slanke mensen dan?! :(


Vaak zijn ze standaard gekleurd, heel jammer

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:16

nontie schreef:
75a zelfde probleem bij hunkemoller. Hebben ze heel af en toe 1 van hangen. Toevallig voor kerst nog 1 gevonden, maargoed met 1 bh kun je niet verder dus ben nog steeds opzoek.
Zegt de verkoopster probeer anders 70B, ik heb gevraagd of ze daar ook sinaasappels bij levert toen ik de cup zag. Echt drama....
Bij primark hebben ze mijn maat dan weer wel maarja om elke maand nieuwe bhs te halen omdat ze alweer af zijn is ook zo'n gedoe..



Ik dacht dat 75A juíst makkelijk te verkrijgen is!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:22

Ik heb zelf twee heel erg ongelijke qua ronding.
De ene is mooi rond en de ander meer een soort van ondersteboven ei.
Hierdoor zit een beugel nooit goed/lekker.
Als de ene goed de ander pijnlijk evv.

Dus ben genoodzaakt om beugel loze bh's te dragen.
Die hebben ze bij de meeste reguliere zaken niet...
Ik heb dus een hele voorraad aan sport bh's. In een best flinke maat nl 95E.
Die zijn ook weer eens niet eenvoudig te vinden, maar na een hoop google en bokt een goede zaak gevonden.
Kan alleen nu de link even niet zo 123 vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:30

jorika1986 schreef:
Ik heb zelf twee heel erg ongelijke qua ronding.
De ene is mooi rond en de ander meer een soort van ondersteboven ei.
Hierdoor zit een beugel nooit goed/lekker.
Als de ene goed de ander pijnlijk evv.

Dus ben genoodzaakt om beugel loze bh's te dragen.
Die hebben ze bij de meeste reguliere zaken niet...
Ik heb dus een hele voorraad aan sport bh's. In een best flinke maat nl 95E.
Die zijn ook weer eens niet eenvoudig te vinden, maar na een hoop google en bokt een goede zaak gevonden.
Kan alleen nu de link even niet zo 123 vinden.

Via wehkamp zie ik heel leuke van Sassa en van Swegman.

Ik slaag daar altijd voor leuke aanbiedingen 85F of 85G. Tijdens bepaalde dagen zijn "de kippen" hier een volle cup groter. Om die netjes in het hok te houden draag ik nu meestal de Hunkemoller Maya in verschillende kleuren.

Er zijn nog steeds zoveel vrouwen die een verkeerde maat dragen.
Ik doe altijd swoop&scoop.
https://youtu.be/_8gI0bO6k_o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-18 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:31

NYC2B schreef:
Ahh een lotgenoot! 65C hier!

Gelukkig verkoopt Victoria’s Secret die!
En anders doe ik idd ook aan sistersizing
70B en dan de band innemen.

Mensen hebben het altijd wel over de vollere mensen, en ons hele slanke mensen dan?! :(


Vaak zijn ze standaard gekleurd, heel jammer

Voor mensen die echt voller zijn is het ook geen walk in the park hoor. Tot 85 is nog redelijk makkelijk te vinden, maar voor groter dan dat moet je in veel gevallen ook naar een speciaalzaak.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:36

Heb je een Livera? Daar ben ik laatst heel goed geholpen namelijk.

Als je je maat eenmaal weet kun je bij Primadonna online ook goed shoppen.

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:41

ik heb nu sinds een maand een bh van knixwear. dat is zonder beugel maar het zit echt heel lekker. en met de hand wassen is het binnen 1 avond droog dus die draag ik nu altijd. je kan zelfs de banden kruisen.

en heel belangrijk geen zweet meer onder de borsten. (heb normaal 70f/g)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:47

Ja ik kan ook nooit bij hunkenmuller slagen, ik koop de gewone bh's van de hema...zijn altijd prima en gaan best lang mee.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:01


mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:03

NYC2B schreef:
Ahh een lotgenoot! 65C hier!

Gelukkig verkoopt Victoria’s Secret die!
En anders doe ik idd ook aan sistersizing
70B en dan de band innemen.

Mensen hebben het altijd wel over de vollere mensen, en ons hele slanke mensen dan?! :(


Vaak zijn ze standaard gekleurd, heel jammer


Waar koop je Victoria’s Secret in Nederland? Jaren geleden enkele in Amerika gekocht zaten echt fijn.

Ts laat je maat eens opmeten bij een speciaalzaak, Hunkemöller zat er bij mij echt enkele maten naast. Bh’s van de Hunkemöller zitten ook niet echt fijn bij mij, hoewel de collectie van Doutzen niet tegen valt.
Laatst bijgewerkt door mag op 04-01-18 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:04

Ohja voor mij herkenbaar, ben in korte tijd aangekomen,.
Had altijd 70C, maar ook weer niet haha. Bij C moet ik mn boob er zo inproppen wil die er niet buiten uitvallen, maar D bleef dan weer zo'n leegte over haha.
Heb nu vooral 75C aan, maar loop nog steeds te proppen om ze er niet buiten te laten vallen. Staan best erg naar buiten, maar komt omdat mn schouders breder zijn in vergelijking met de rest van mijn lijf, heb ik me laten vertellen door de dokter ooit...

Soms...

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:04

Weet je zeker dat je omtrek 60 is?

Bij mij hadden ze een tijd geleden 70 opgemeten, terwijl ik normaal altijd 80 had. Nu was ik wel afgevallen, maar toch. Een 70 gepast, en die kon net dicht. Volgens de verkoopster zou het bandje wel uitrekken met de tijd, dus ik heb dat ding gekocht. Zat verder ook netjes.

Maar nu na 2 maanden snijdt dat rot ding nog steeds, het eerste wat ik doe als ik thuis kom is die BH uit, en dan staat de striemen in mijn huid...

Dus vorige week maar weer lekker mijn vertrouwde maatje gekocht... Zit stukken beter!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:07

Roquen schreef:
Weet je zeker dat je omtrek 60 is?

Bij mij hadden ze een tijd geleden 70 opgemeten, terwijl ik normaal altijd 80 had. Nu was ik wel afgevallen, maar toch. Een 70 gepast, en die kon net dicht. Volgens de verkoopster zou het bandje wel uitrekken met de tijd, dus ik heb dat ding gekocht. Zat verder ook netjes.

Maar nu na 2 maanden snijdt dat rot ding nog steeds, het eerste wat ik doe als ik thuis kom is die BH uit, en dan staat de striemen in mijn huid...

Dus vorige week maar weer lekker mijn vertrouwde maatje gekocht... Zit stukken beter!


Herkenbaar hoor! Mij werd een 75 aangemeten terwijl ik die ook droeg toen ik een kg of 15 lichter was. >;) Heb er toen 2 gekocht in 75 F en die dingen zitten me toch een partij naar. Zit heel de dag aan die rugband te trekken omdat het zo strak zit! Heb nu een 80E gekocht en die zit een stuk comfortabeler, maar nog steeds niet super helaas.. Loop het liefst gewoon in een sportbeha, maar dat is zo een rotgezicht als je een shirtje met een lage/wijde halsopening hebt, dan zie je die banden over je schouder/trapezius lopen.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:08

Ga naar AnnaDiva in Nijmegen of bestel het daar. Ze hebben vanaf omtrek 55 en ook grote cupmaten :j prijs valt ook nog redelijk mee als je bedenkt dat dit geen gangbare maten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:08

Frum echt ga eens naar Superbra in Rotterdam. Ze helpen je super en kijken heel goed naar wat jij graag wilt. Ik wil brede schouderbanden en het liefst een rugband met minstens 3 sluitingen omdat die comfortabeler zitten en dat was geen probleem.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:12

Emmaa_ schreef:
Frum echt ga eens naar Superbra in Rotterdam. Ze helpen je super en kijken heel goed naar wat jij graag wilt. Ik wil brede schouderbanden en het liefst een rugband met minstens 3 sluitingen omdat die comfortabeler zitten en dat was geen probleem.


Ik ga er binnenkort eens heen! Wilde binnenkort toch eens in Rotterdam gaan eten, dus dan kan ik meteen even kijken daar. :)
minimaal 3 sluitingen is voor mij ook wel een must ja en brede bandjes! Thnx voor de tip :*