Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en hoopte dat jullie wellicht nog wat goede tips zouden hebben.
De situatie is als volgt:
Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een huur 2-kamer appartement in omgeving Haarlem. Ik ben 20 en zit nu in het derde jaar van de Hogere Hotelschool in Amsterdam. Mijn vriend (23) studeert bijna af en werkt per vandaag (
) full-time bij een leuk Sales & Marketing bedrijf. Wij zijn in April 6 jaar samen en zijn er nu onderhand echt wel aan toe om iets voor onszelf te vinden. Momenteel woon ik samen met mijn vriend bij zijn ouders wat overigens prima is maar we missen toch wel een beetje privacy en zouden graag het volwassen leven in duiken. Ik zelf heb al in mijn eentje op kamers gewoond in Amsterdam en Gent, voor mijn vriend zal dit de eerste keer zijn dat hij uit huis gaat.
Het probleem wat wij nu ondervinden is een appartementje vinden ... Ik heb zo goed als alle makelaars in Haarlem bericht en houd ook FB en Marktplaats in de gaten maar er wordt zo goed als niets aangeboden.
Als er dan toch iets wordt aangeboden binnen onze prijsklasse zijn we vaak te laat. Ook staan we ingeschreven op woningnet regio Amsterdam en woonservice Zuid-Kennermerland voor de sociale huur maar hier staan we na 4 jaar nog steeds op kans 'zeer laag'. We waren beide super blij, dat nu we het financieel kunnen redden, de mogelijkheid was iets te gaan zoeken voor onszelf maar helaas valt de woningmarkt erg tegen .. Ik spit iedere dag het hele internet af maar ik vind niks. Wij hoeven niks groots, als het maar redelijk centraal ligt ivm school en werk en netjes er uit ziet. Koop daarentegen is uitgesloten.
Hebben jullie eventueel nog tips voor ons of ervaringen die jullie kunnen delen hoe jullie aan iets zijn gekomen?