Huur appartement onmogelijk te vinden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 15:17

Beste Bokkers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en hoopte dat jullie wellicht nog wat goede tips zouden hebben.

De situatie is als volgt:
Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een huur 2-kamer appartement in omgeving Haarlem. Ik ben 20 en zit nu in het derde jaar van de Hogere Hotelschool in Amsterdam. Mijn vriend (23) studeert bijna af en werkt per vandaag ( :D ) full-time bij een leuk Sales & Marketing bedrijf.

Wij zijn in April 6 jaar samen en zijn er nu onderhand echt wel aan toe om iets voor onszelf te vinden. Momenteel woon ik samen met mijn vriend bij zijn ouders wat overigens prima is maar we missen toch wel een beetje privacy en zouden graag het volwassen leven in duiken. Ik zelf heb al in mijn eentje op kamers gewoond in Amsterdam en Gent, voor mijn vriend zal dit de eerste keer zijn dat hij uit huis gaat.

Het probleem wat wij nu ondervinden is een appartementje vinden ... Ik heb zo goed als alle makelaars in Haarlem bericht en houd ook FB en Marktplaats in de gaten maar er wordt zo goed als niets aangeboden. :n Als er dan toch iets wordt aangeboden binnen onze prijsklasse zijn we vaak te laat. Ook staan we ingeschreven op woningnet regio Amsterdam en woonservice Zuid-Kennermerland voor de sociale huur maar hier staan we na 4 jaar nog steeds op kans 'zeer laag'.

We waren beide super blij, dat nu we het financieel kunnen redden, de mogelijkheid was iets te gaan zoeken voor onszelf maar helaas valt de woningmarkt erg tegen .. Ik spit iedere dag het hele internet af maar ik vind niks. Wij hoeven niks groots, als het maar redelijk centraal ligt ivm school en werk en netjes er uit ziet. Koop daarentegen is uitgesloten.

Hebben jullie eventueel nog tips voor ons of ervaringen die jullie kunnen delen hoe jullie aan iets zijn gekomen? +:)+

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:19

In Hoofddorp kijken ? Of in de Kleinere dorpen .

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:19

Hebben jullie zelf al eens een advertentie gezet?

Anoniem

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:22

Willen jullie perse in Haarlem zitten? Anders eens zoeken naar Santpoort of een andere plaats in Velsen?

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:24

In Haarlem is helaas een woning tekort. Blijf goed kijken, inderdaad zelf een advertentie plaatsen. Kijk je ook op pararius?

Wij kregen een sociale huurwoning, maar mijn man stond al 15 jaar ingeschreven.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 15:26

kohtje, sorry was even vergeten te melden dat we naast Haarlem ook aan het kijken zijn naar appartementen in Heemstede, Hoofddorp, Nieuw-Vennep en Vijfhuizen. Helaas ook hier bijna niks te vinden en ook vaak net zo duur als in Haarlem. Wij wonen op dit moment in Hoofddorp dus houden het goed in de gaten ook via persoonlijke contacten maar helaas tot nu toe niks.

Cowgirl, ik heb een advertentie geplaatst op Facebook, Marktplaats en appartement-haarlem.nl. Zijn er verder nog sites waar ik dit op zou kunnen doen? Mijn FB bericht was wel iets van 65x gedeeld wat super was maar helaas geen reacties op gehad.

Joolien, Haarlem komt voor ons goed uit ivm met school en werk. Ikzelf werk namelijk 3x per week in Haarlem-Noord en studeer in Amsterdam.. Mijn vriend werkt in Heemstede en geeft daarnaast ook 2x per week sportles in Nieuw-Vennep. Vandaar dat Santpoort en Velsen iets te 'hoog' liggen. Dorpen onder Haarlem zoals Hoofddorp/ Vijfhuizen komt ons dan beter uit en in die regio zijn we ook aan het zoeken. Maar wellicht kan ik even kijken hoever de reisafstand is vanuit Santpoort en/of Velsen :j

Helaas hebben wij geen auto of iets en zijn wij dus afhankelijk van openbaar vervoer. Wel willen we eventueel een scooter aanschaffen als we iets hebben gevonden.

Gwendvd, Ja ik heb mij ingeschreven op Pararius dat ik een e-mail krijg wanneer er een woning wordt aangeboden. Het blijkt inderdaad wel dat er een woning tekort is ja, ik zie heel veel berichten van mensen op Facebook dat ze ook op zoek zijn.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:27

Haarlem is ook wel gelijk de meest gewilde gemeente van Nederland zo ongeveer.
Daar moet je gewoon met jaren wachttijd regelen mits je al sociale of economische binding hebt, anders kunnen ze het afwijzen.
Richting Baarn-Hilversum maak je waarschijnlijk iets meer kans.

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:33

Ze zijn onder andere in Schalkwijk nieuwe woningen aan het bouwen, is dat geen huur? Verder geduld hebben, veel mensen komen ook in Haarlem zoeken omdat in Amsterdam niks te vinden is. Vrienden/familie vragen om een oogje open te houden of wellicht nadenken over een makelaar (die doen ook wel eens huur) :j

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:34

En Velserbroek?

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:43

En Hillegom?

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:04

Het is echt heel moeilijk in die regio op dit moment. Er wijken steeds meer mensen die eigenlijk in Amsterdam willen wonen uit naar Haarlem en omstreken. Hoe groot is jullie budget? Dat maakt nogal wat uit natuurlijk.
Jullie zouden kunnen overwegen om een huurmakelaar in de arm te nemen. Kost je wel wat geld maar vaak weten zij al dingen voordat ze op de websites verschijnen en kunnen ze je er dus tussen schuiven.

Mijn moeder heeft vorig voorjaar gekeken naar huren in Amsterdam, nou die kon vrijwel niks vinden onder de 1200 euro... En dan gaat het niet eens om top locaties.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:07

Half Amsterdam aast momenteel op Haarlem en omgeving, dus de woningdruk is daar enorm. Als je op korte termijn iets wilt, zul je verder weg moeten kijken. Dus Velsen, IJmuiden, Zaanstad. Treinverbindingen zijn gelukkig prima in de regio.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:09

Ik was 17 jaar geleden al volledig kansloos op zoek in die regio. Dat zal zeker niet beter geworden zijn :P

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 16:27

Sizzle, Suzanne F, _Bianca, Kak, dankje voor jullie tips. We hebben wel over die plaatsen nagedacht maar onze voorkeur gaat dan toch uit naar de bovengenoemde dorpen ook ivm paard. Als we merken dat het echt uitzichtloos is, gaan we uiteindelijk toch wel uitwijken naar verdere gemeentes maar we hopen alleerst iets te vinden in Haarlem, Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Vijfhuizen etc.

Straww_ we zullen even gaan kijken naar Schalkwijk, dankje :)

Sanned, Ja klopt Haarlem wordt natuurlijk ook gepromoot als stad waarin je terecht kunt als je in Amsterdam niks kan vinden. Ons budget begon met 900incl maar ik denk dat we dat wel gaan opschroeven naar 1000,- Ik had gedacht dat het met dat budget wel zou lukken maar inderdaad de meeste woningen beginnen vanaf 1200.

Naar een makelaar stappen willen we zeker wel, graag eigenlijk. :j Ik heb ook al meerdere makelaars bericht maar krijg vaak geen reactie terug of een reactie met dat ze niks voor ons hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:27

Bijna de hele randstad is een groot drama qua huren op dit moment, dus als jullie voldoende inkomen hebben denk ik oprecht dat jullie beter af zijn om te kijken of jullie niet iets goedkoops kunnen kopen. Huur ligt hoog en huurwoningen zijn moeilijk te vinden, maar houd er daarnaast ook rekening mee dat er vaak gevraagd wordt dat je 4 keer de huur verdient op maandbasis, en met z'n tweeën vaak zelfs 5 keer. Er zijn voor zover ik weet amper starters die zo veel verdienen.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 16:29

Emmaa_ klopt inderdaad. Wij realiseren ons ook dat koop vaak goedkoper is maar wij zullen nooit een hypotheek van de bank krijgen neem ik aan. Mijn vriend heeft nu een 1-jaar contract en werkt daarnaast nog op een sportschool. Ik ben nog 1,5 jaar student en werk 3x per week maar wij hebben dus beide geen vast contract :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:35

HenriekeJ schreef:
Emmaa_ klopt inderdaad. Wij realiseren ons ook dat koop vaak goedkoper is maar wij zullen nooit een hypotheek van de bank krijgen neem ik aan. Mijn vriend heeft nu een 1-jaar contract en werkt daarnaast nog op een sportschool. Ik ben nog 1,5 jaar student en werk 3x per week maar wij hebben dus beide geen vast contract :\

Vast contract is tegenwoordig bijna nooit meer een harde eis, maar in deze situatie denk ik inderdaad niet dat jullie genoeg kunnen lenen om iets te kopen zonder eigen kapitaal. Het is lastig hoor, ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben nog student en kan dus sowieso niet kopen maar kom daarnaast ook voor veel huurappartementen niet in aanmerking. Mijn salaris is gewoon niet hoog genoeg en ik ben ook nog eens zelfstandige met niet genoeg jaarrekeningen om te mogen komen wonen.

Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de drang bij jullie is maar is het niet iets om te kijken naar antikraak of andere tijdelijke projecten? Voor starters is dat vaak toegankelijker en ik weet dat zelfs in Amsterdam (buiten de ring dan wel) een aantal van die projecten met een slaapkamer en een woonkamer te vinden zijn. Het is niet ideaal en vooral de tijdelijke aard van antikraak is natuurlijk niet echt top, maar zonder een vast contract en als jullie niet samen 5000 euro verdienen wordt het sowieso een erg lastig verhaal in de randstad...

janouk
Blogger

Berichten: 17878
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:45


luuntje

Berichten: 13977
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:38

Haarlemmermeer huren is lastig.
Zeker sociale huurwoningen.
Op je 18e inschrijven en hopen dt je 10 jaar later aan de beurt ben.

Hillegom niks te huur particulier? Hebben we misschien antikraak in de gemeente?

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:55

Moeilijke locatie! Mijn ouders verhuren zelf woningen in heemstede en cruquius maar momenteel niets vrij of wat eventueel vrij zal komen.

Wat is je budget dat is de belangrijkste vraag en wat zoek je precies? (Sorry niet hele topic doorgelezen)

Je mag ook eventueel via pb reagereb

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 23:45

janouk, Nieuw-Vennep is inderdaad wel te doen voor ons, dankje ik ga er naar kijken.

luuntje, Haarlemmermeer is inderdaad heel lastig. Hillegom zal ik ook even naar kijken.

Valerie93, ik heb een pb gestuurd!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Huur appartement onmogelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 02:13

Kwam vandaag iets tegen in zandvoort. Ik stuur je een pb