Afstand tot de arbeidsmarkt/ deels afgekeurd en werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Afstand tot de arbeidsmarkt/ deels afgekeurd en werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:43

Zonder dat ik zelf teveel in details wil treden..
( en ik respecteer t ook als bokkers dat niet openlijk willen. Pb mag altijd).

Wie heeft hier “ afstand tot de arbeidsmarkt” en is aan het werk, bijvoorbeeld met hulp van uwv of reintegratie bedrijf?
Of heeft bijvoorbeeld aangepaste werkzaamheden, of aangepaste werkplek?
Zowel voor psychische als lichamelijke problemen ( hoewel ik met name interesse heb in die eerste).
Werk je bijvoorbeeld minder uren?
Doe je ander werk dan waar je voor geleerd hebt, ben je evt ( deels) afgekeurd, hoe ga je hiermee om, hoe is de samenwerking met collega’s?

Ofwel eigenlijk alle voorkomende zaken?

Anoniem

Re: Afstand tot de arbeidsmarkt/ deels afgekeurd en werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:22

Niemand....

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:24

Ik weet natuurlijk niet precies wat je wilt mee de informatie, maar ik werk met mensen die een afstand hebben. Dus als je vragen hebt, mag je me altijd een pb'tje sturen hoor.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:27

Valt net buiten je vraag, ben volledig afgekeurd en wilde kijken of ik terug aan het werk kon, helaas val ik daardoor buiten participatiewet en kan ik dus enkel bij regulier bedrijf aan het werk, via reintergratie bureau van alles geprobeerd maar ging helaas niet lukken, heb je vragen stuur maar een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:12

Ik stuur jullie een ob dank!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:22

Niemand verder?
Hoe ben je bv aan werk gekomen, krijg je ondersteuning??
Ik zou echt graag voor mezelf horen hoe anderen dit ervaren..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:26

Misschien kan ik je helpen? Ik denk dat ik in jouw categorie val :) begrijp ik goed dat jij zelf ook in een soortgelijke situatie zit?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:32

Ik heb zelf een Wajong dus ben voor een deel afgekeurd. Ik heb hulp gekregen via een bureau. Maar wil dolgraag de Wajong uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:37

Ja ik zit zelf helaas ook in die situatie.
Reintegratie bedrijf heeft ne niets, maar dan ook echt niets gebracht alleen frustratie en meer verwarring.
( en geld in hun eigen zakken).

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:44

Anoniem schreef:
Ja ik zit zelf helaas ook in die situatie.
Reintegratie bedrijf heeft ne niets, maar dan ook echt niets gebracht alleen frustratie en meer verwarring.
( en geld in hun eigen zakken).

Dat herken ik wel. Nu word ik begeleid door een hele lieve coach die niets met het vorige bedrijf te maken heeft en ook niet begrijpt waar ze hun standpunten vandaan haalden. Maar man, wat heeft dat eerste bedrijf weinig goeds gedaan voor mijn zelfbeeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:46

Ik vertrouw die bedrijven eigenlijk niet meer.
Heb ook steeds wisselingen bij het uwv ( al drie in 1 jaar) waardoor daar ook alsmaar niets echt van de grond komt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:49

Ik heb door Autisme een Wajong uitkering. Na een aantal reïntegratie trajecten waarbij ik steeds niet op de goede plek zat, ben ik nu voor mezelf begonnen. Ik heb een webshop in klim materialen. (Zie onderschrift) dit doe ik sinds juni 2017. Mijn webshop is nog lastig vindbaar in Google, dus de verkopen gaan nog niet echt hard. Gelukkig heb ik een aantal kennisen die zodra ze iets nodig hebben, het wel bij mij komen kopen. Ik wordt nu begeleid door een reïntegratie bureau speciaal voor startende ondernemers met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:51

@ darkchrystal: zóó herkenbaar! Ik heb nu toch al minstens een jaar dezelfde _O-

@ mvdende: wat leuk dat je nu je eigen bedrijfje bent gestart! Ik hoop dat je snel een stuk beter vindbaar bent :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:57

Wat wil je precies weten?

Ik zit aan de andere kant: ik ben een van de mensen binnen ons bedrijf die opgeleid is tot 'Harrie' en dus mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op het werk mag coachen/begeleiden. Ik mag dus gedeeltelijk of volledig, afhankelijk van de persoon, de externe jobcoaching overnemen. Het gaat momenteel bij ons voornamelijk om mensen met een WAJONG status, maar ook om mensen uit bijvoorbeeld het doelgroepenregister. Wij hebben bijvoorbeeld ook veel contact met het WSP.

Als ik je aan nuttige informatie kan helpen dan hoor ik het graag natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:59

Nouja ik solliciteer, heb eindelijk deze week weer een afspraak met uwv en wil graag dan praten over thuis studie.
Mijn grote issue: ergens binnenkomen...( bij een bedrijf dus).

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:10

Het maakt nogal uit onder welke regeling je valt, bij ons althans. Er komt steeds meer druk op bedrijven om mensen uit de participatiewet in dienst te nemen en financieel kan dat ook nog eens heel aantrekkelijk zijn i.v.m. loondispensatie. Dit is bij ons dus ook een groeiende groep, ons doel is uiteindelijk 3 á 4 mensen vast te hebben lopen in deze categorie. In de praktijk blijkt dat binnen onze organisatie nog best lastig!

Wij hebben geen specifieke vacatures open staan maar geven bij het WerkgeversServicePunt aan dat wij een plekje beschikbaar hebben en wat wij precies zoeken. Zij zoeken voor ons in de database geschikte kandidaten die dan weer bij ons op gesprek komen. We krijgen ook veel open sollicitaties met de vermelding dat het om een persoon uit deze categorie gaat. Soms komt de sollicitatie van de persoon zelf, soms gaat dat via een bureau of jobcoach.

Ik denk dat het een stukje pro-activiteit is en een stukje geluk. Het is denk ik ook ontzettend afhankelijk van wat voor werk je zoekt en in welke branche. Kun je nergens terecht voor een beetje hulp met solliciteren?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:17

Ik zit zelf op school dus heb er geen last van. Maar loop wel stage bij een bedrijf waar mensen werken die nog niet toe zijn aan een betaalde baan. Is het vanwege afstand van de arbeids markt, ziekte of wat dan ook.
Eventueel is zo'n bedrijf fijn als tussenstap? Verschilt natuurlijk enorm per bedrijf wat je kan doen, maar hier krijgen we allemaal gewoon volwaardige opdrachten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:20

Voor mij niet interessant, ik heb die stappen al gehad ( op een iets andere manier).
Ik heb alleen hulp of advies nodig hoe inkervend binnen kom.
Wat vertel je, wat vertel je niet, enzovoorts.
Mijn vorige reintegratie hielp me nergens mee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:50

Reintegratie....zo herkenbaar dat jobcoaches totaal NIET luisteren, en vooral hun eigen pad lijken te bewandelen en je bij plekken willen stoppen waar je niet op je plek zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:52

e wilde mij nergens stoppen want ze had helemaal geen netwerk...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:53

Kun je niet om een andere vragen als je het gevoel hebt dat deze persoon niet bij je past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:03

Ik ben daar al een hele tijd weg, hele bedrijf is zo fout als maar kan...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:15

Ik werk op vrijwillige basis bij een sportcomplex, zelf geregeld uwv deed niets, reintergratie ook niet. Ik begeleid participanten en ondersteun de schoonmaak.. ik heb gemerkt dat je alles tegenwoordig zelf moet doen. Heb ook geen uitkering meer en dus godzijdank niets meer te maken bij instanties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:20

Maar hoe voorzie jij dan in je levensonderhoud?
( mag ook per pb natuurlijk!!)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:29

Ik ben deels afgekeurd en val onder de oude wao regeling. Ik werk part time.