) Ik ben niet zo goed in schrijven van verhaaltjes dus excuses voor de saaie opzet
De titel zegt het eigenlijk al. Een huis kopen in je eentje, maar hoe dan?
Even klein verhaaltje met wat info.
Maart 2014 met mijn ex (toen uiteraard vriend) een huis gekocht. Ik heb hier nooit een cent aan hypotheek voor betaald (iets met luxe leven) maar op papier stond ik erbij. Na een klein jaartje de relatie beëindigd en handtekening onder document gezet dat ik afstand doe van de hypotheek en omdat ik dat jaar geen cent betaald had ook niets van het huis willen hebben. Mijn ex is daar dus blijven wonen.
Nu zit ik al een tijdje met mijn nieuwe partner in een huurwoning (appartement) in het centrum en ben het helemaal zat (iets met geen rust kunnen vinden, een tuin missen en het is gewoon te klein)
Dus ben me aan het kijken voor een koopwoning.
Nu het “probleem”
Mijn vriend (van Turkse afkomst, niet praktiserend maar wel zo koppig
) wil dus niet kopen omdat hij niet zo een groot bedrag wil “lenen”We hebben al meerdere gesprekken gehad maar krijg hem gewoon niet wijs gemaakt dat het een investering is en geen lening zoals voor een auto ofzo, maargoed maakt niet uit dan ga ik een hypotheek afsluiten op mijn naam, ook prima!
Maar dan......je gaat wat sites bezoeken en bereken je maximale hypotheek
Kan na mijn loonsverhoging een huis kopen van jawel........€120.000, ik weet niet waar je zo een huis kan vinden maar hier helaas niet.
Starterslening heb ik waarschijnlijk geen recht meer op omdat ik al eerder op papier een koophuis heb gehad.
Huizen die ik nu op het zicht heb zitten tussen 145.000 en 150.000, geen hoofdprijzen of paleizen dus maar wel prima huizen die met de tijd opgeknapt kunnen worden. Maarja met 120.000 kom je er dus niet.
Is het überhaupt wel mogelijk om in je eentje een beetje normaal rijtjeshuis te kopen zonder enorm veel eigen geld bij te moeten leggen?
Ik hoor graag hoe jullie dat gedaan hebben!
)
spullen interesseren hem gewoon niet.