Bel me niet register waardeloos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 15:05

Even van me afschrijven hoor.
Word de laatste tijd weer gek gebeld door onbekende nummers of bedrijven die je wat aan proberen te smeren of eventueel spam.
Sta al jaren "ingeschreven" bij het bel me niet register maar dat werkt ook niet echt blijkbaar.

Jullie ook zoveel last hiervan en iemand nog tips hoe er vanaf te komen?

Azmay

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:08

Heb je je de laatste tijd nog eens opnieuw ingeschreven voor het bel me niet?
Dat was bij mij een paar jaar terug de oplossing.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:08

Iedere keer opnieuw invoeren dat je het niet wilt helpt (dus aan het einde van het telefoongesprek).

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 15:08

Al een paar x |o

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:09

Gebruik maken van recht van verzet ipv bel me niet register, regels van het bel me niet register eens goed doorlezen zodat je weet wat je rechten waar zijn (veel mensen denken dat het bel me niet register veel meer om handen heeft dan daadwerkelijk het geval is) en belangrijkste: overal opletten dat het "ik wil op de hoogte worden gehouden" of de "ik heb interesse in" boxjes niet zijn aangevinkt want zodra je die wel aanvinkt of niet ontvinkt mogen ze je gewoon bellen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:09

Ik sta ook in dat register en werd vorige maand ineens bijna dagelijks gebeld door onbekende nummers. Die neem ik überhaupt nooit op (als het belangrijk is laten ze maar een bericht achter) en als ik ze dan googelde, dan kreeg ik 'dit nummer staat bekend als irritant'. Het waren overigens verschillende nummers, maar ze gaan bij mij op de zwarte lijst, dan word ik er ook niet meer door gestoord. Het Bel-me-niet-register schijnt iig niet waterdicht te zijn, dan zelf maar aanvullende actie ondernemen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:13

Yup, hier nog een lotgenoot.. maak ook gebruik van recht van verzet.

Anonieme nummers neem ik tegenwoordig niet meer op. Als iemand mij echt nodig heeft dan zorgen ze wel dat ik terug kan bellen.

En als ze met een onbekend nummer bellen en ik neem op, dan volstaat eigenlijk alleen maar bot doen aan de telefoon helaas. Ik weet dat het maar mensen zijn die hun werk doen.. Maar na meerdere malen te hebben gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en ingeschreven sta in het bel mij niet register en 100 aantekeningen heb laten maken bij het betreffende bedrijf.. wordt ik wel geïrriteerd.. Het nummer gaat dan daarna ook op mijn zwarte lijst.

Dan ben ik er weer even een paar maanden vanaf voordat ze weer bellen.
De hoorn erop gooien werkt doorgaans niet trouwens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:22

Ik word echt nooit zomaar gebeld door aansmeermensen. Alleen maar door dingen waar ik al lid van ben en dan vind ik echt minder erg. En is ook maar 3x per jaar ofzo.
waarom worden jullie zo vaak gebeld?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:29

Even wat opmerkingen wat betreft het Bel-me-niet register: Registratie blijft 5 jaar geldig, dus mensen die "jaren terug" zich hebben ingeschreven, hebben vermoedelijk te maken met een verjaarde registratie...
Verder kan het tot 6 weken duren voor een Bel-me-niet registratie van kracht is, doordat de lijsten van de callcenters niet dagelijks geüpdated kunnen worden.

Het Bel-me-niet register geldt niet voor mensen die klant zijn, of zijn geweest bij het bedrijf dat jou belt. In dat geval moet je gebruik maken van inschrijving in het recht van verzet. Men is verplicht je dat aan te bieden wanneer je aangeeft niet langer gebeld te worden door dat bedrijf.

Verder werken er veel onervaren mensen in callcenters (als iemand een of twee dagen niets verkoopt, ligt die persoon er al uit, en staat de volgende letterlijk al klaar om daarvoor in de plaats te komen) en dat heeft als gevolg dat men als nieuweling wel eens een foutje maakt met het inschrijven in het Bel-me-niet register/Recht van verzet en dat kan tot gevolg hebben dat de inschrijving mislukt.

De hoorn meteen op de haak gooien zodra je gebeld wordt heeft als gevolg dat je niet wordt ingeschreven in het Bel-me-niet Register/Recht van verzet en daarmee zorg je dus dat je opnieuw gebeld wordt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:34

verootjoo schreef:
waarom worden jullie zo vaak gebeld?

Tja, dat zou ik ook wel willen weten. :D

Ik heb het even teruggezocht in mijn zwarte lijst: tussen 6-12 en 12-12 acht keer gebeld door drie verschillende nummers. Eentje daarvan was in juli van dit jaar blijkbaar in gebruik voor een callcenter dat mensen het Financieele Dagblad (ja idd, met 2x e) wilde aansmeren, maar geen idee of dat nog zo is, callcenters wisselen nogal eens van opdrachtgever.

Hier kun je nummers opzoeken: https://www.wieheeftgebeld.nl/

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:36

Oh btw, wat ook een probleem kan zijn, zijn de eikels die op aanvraagforumlieren van aanbiedingen andermans tel gebruiken... Zowel als telefoon eigenaar als als callcentre kun je daar helaas helemaal niets aan doen en tenzij je het recht van verzet gebruikt wordt j dan gewoon de hele ronde van aanbiedingen gebeld.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 15:43

Wist niet eens dat het maar 5 jaar geldig was.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:49

Dat van die vijf jaar wist ik ook. Vorig jaar werd ik ook een keer gebeld, ik nam op omdat ik een bepaald telefoontje verwachtte maar het bleek een callcenter. Ik heb toen aangegeven dat ik ingeschreven stond in het register. Ik kon toen aan het eind van het gesprek nogmaals opgeven dat ik niet gebeld wilde worden, dus in principe zou ik vanaf dat moment weer 'safe' moeten zijn geweest.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:53

Ik word bijna nooit gebeld en als ik wel gebeld word zeg ik altijd vriendelijk dat ik geen interesse heb, waarom bot doen tegen mensen die ook hun werk maar doen?
Anonieme nummers neem ik ook gewoon op, ik snap dat spastische gedoe nooit zo, vanuit mijn werk bellen we ook anoniem als we met de mobiel bellen, zou een mooie boel worden als mensen dan niet zouden opnemen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:57

Je hoeft maar één vage enquete in te vullen ergens online en een vaag vakje te hebben gemist en voila je wordt weer gebeld. Ik let daar heel erg op en word nog nauwelijks gebeld gelukkig....

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:59

We worden er helemaal gek van, geen interesse zeggen helpt niet eens, want dan wordt er gevraagd waarom je geen interesse hebt, wij hebben een bedrijf en denken dat er in de telefoonnummers gehandeld wordt, laatste maand al zeker 10 maal gebeld door mensen die ons stroom willen verkopen, adviseren willen over stroom kopen en zelfs al twee aan de deur gehad die toch echt het goedkoopste stroomaanbod hadden.
Worden ze ook nog boos als je nee zegt, heb zelfs een gehad die zei dat ik dan toch wel heel erg dom was als ik niet op het aanbod in ging, sorry dat gaat toch echt te ver, word ik beledigd en maak ik me ook nog boos om telefoontjes die ik helemaal niet wil. Kan mijn tijd en energie wel voor nuttiger dingen gebruiken.
Het vervelende is dat ze op de huistelefoon bellen.
Er belde ook een, terwijl ons paard in de kliniek een koliekoperatie onderging, als op de operatietafel bleek dat het niet goed zat zouden ze bellen, mijn man nam op, was weer een stroomaanbieder, denk niet dat deze beller ons ooit nog weer zal bellen, misschien heeft hij ook wel direct ontslag genomen :D

Ik wist dat ook niet van die vijf jaar, zal het nog eens bekijken, maar weet zeker dat het nog geen 5 jaar geleden is dat ik ons aangemeld heb.
Laatst bijgewerkt door Grainey op 29-12-17 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:02

Noem het maar spastisch. Ik ben gewoon geen beller en al helemaal niet met mensen die ik niet ken. Mijn DA spreekt in als hij een bericht voor me heeft, vrienden en bekenden laten ook voicemail of een bericht via sms of WhatsApp achter, net als mijn smid. Mijn keus om niet gediend te zijn van onbekende nummers.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:07

Ja hoor ik benoem je ook niet persoonlijk.
Mijn vriend neemt ook nooit op en dan zeg ik dat ook altijd gewoon, ik vind het maar raar.

Boos worden helpt toch ook niet? Die mensen doen gewoon hun werk.
Bij de deur heb ik een sticker hangen dat ik geen verkopers of geloofsovertuigers aan de deur wil en meestal werkt dat prima, de ene keer dat ze dan toch aanbellen wijs ik ze vriendelijk op de sticker dan gaan ze weer (of iig de deur gaat dicht :') )

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:08

het is toch eigenlijk van de zotte dat IK handelingen moet verrichten om met rust gelaten te worden>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:09

En dat kan een ander weer raar vinden. Aan de deur kun je iemand toch ook gewoon vertellen dat je er niet van gediend bent? ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:14

Ik zeg gewoon ik heb geen interesse en hang op :') eerder deed ik nog beleefd maar je wordt zo vaak gebeld..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:29

Karin schreef:
En dat kan een ander weer raar vinden. Aan de deur kun je iemand toch ook gewoon vertellen dat je er niet van gediend bent? ;)

Dat is toch precies wat ik doe, of denk je dat ik letterlijk naar de sticker wijs ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:32

Ik wel hoor, dat ding hangt er tenslotte niet voor niets. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:34

:') je brengt me wel op ideetjes zo

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:34

Ik zeg niks en hang gewoon op. Dat is de enige manier gebleken, anders belde ze de volgende dag net zo vrolijk weer. Word nu al maanden niet meer gebeld.