boarding school in uk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

boarding school in uk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 22:33

wie weet er een goedkope boarding school in Engeland, maakt opzich niet uit waar in Engeland.

har166

Re: boarding school in uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:42

Want je bent je dochter zat? _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:47

har166 schreef:

_O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:54

Celiien schreef:
har166 schreef:

_O-

_O- _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:59

Misschien wil dochter wel naar een boarding school en is moeder zo lief om even op bokt te vragen of iemand iets weet?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:59

Poehahaha _O- :):)

Sorry TS, maar je korte vraagstelling maakt het wèl grappig.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:02

Geen idee van wat gangbare prijzen zijn, maar ik was afgelopen najaar op collegiaal bezoek (ben zelf docent) bij deze school: http://www.keswick.cumbria.sch.uk/

Prachtig gelegen in het Lake District en de sfeer op deze school was super. :) Mooi aanbod van vakken en leuke extra's (profi drama/muziek vleugel, veel sport mogelijkheden, o.a roeien en skieen - ze hebben hun eigen indoor ski slope).

EDIT: en ze hebben een Sixth form programma, dus doorstroommogelijkheid. :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 23:06

Hahaha nee andersom :D

Dochter heeft haar vraag maar even zelf gesteld en meende dat jullie aan deze zeer informatieve 1-liner wel genoeg hadden :D

Maar ik help met liefde en plezier wel even mee hoor hahahaha

Oftewel wie is er bekend met goede scholen die niet de hoofdprijs kosten? Ze wordt bijna 14 en wil heel graag een jaartje naar een school in Engeland. Maar al wat ze vindt zijn scholen waar je minstens 10000 betaalt voor een jaar

Vandaar dat ik het maar aan jullie moest vragen want ze snapt zelf gelukkig ook wel dat dat wel erg duur is

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:42

Hou er rekening mee dat 10.000 pond nog relatief 'goedkoop' is. Je betaalt immers niet alleen voor onderwijs, maar ook voor onderdak en eten.

Ter vergelijking, voor een exclusieve boarding school zoals bij voorbeeld Eton College, zou je rond de 75000 pond betalen voor een jaar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:48

Boarding schools zijn nog steeds voornamelijk voor de elite.. Oftewel, als je bereid bent je portemonnee te trekken dan zijn er aardig wat opties. Maar het is er ook eenzaam, je familie zie je bijna niet, zeker niet als buitenlandse student want je kunt niet elke weekend naar huis gaan vliegen (nouja alles kan zolang genoemde ouders dezelfde portemonnee trekken) En vaak zitten die kinderen al van hun 11de bij elkaar, er zal best wel iets gewisseld worden maar niet heel veel. Zoiets kan dan 2 kanten optrekken of je vind makkelijk aansluiting want iedereen is elkaar een beetje zat, of je komt in een hechte gemeenschap waar je altijd een buitenbeen gevoel houdt.

Daarintegen zullen de meeste veel lessen en extra's verzorgen omdat het allemaal om privescholen gaat. Maar ik zou het mijn kind afraden.. Wacht tot je je middelbare school hebt afgemaakt en dan kun je overwegen in UK te studeren :j Ik denk dat dat leuker is dan een jaar op kostschool..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:35

Is het dan niet handiger als ze naar een gastgezin gaat om daar naar school te gaan? Wij hebben vanuit Amerika een keer een uitwisselingsstudent gehad en mijn oom en tante een meisje uit Italie. Dat was allemaal netjes geregeld en dan heb je het over hele andere bedragen. Via EF bijvoorbeeld https://www.ef.nl/#tile-language/high .

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:40

chocobroodje schreef:
Daarintegen zullen de meeste veel lessen en extra's verzorgen omdat het allemaal om privescholen gaat.

Dat klopt niet, er zijn ook grammar schools die boarding aanbieden.