Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:12

Inmiddels ben ik al een aantal hartverzakkingen verder. Ik moet daar echt even aan wennen, die harde klappen, want ja, het gaat hier nu al los. Ik moet altijd even desensibiliseren een paar dagen :') En ik ben zo blij dat Klaaz er redelijk goed mee om kan gaan, pfff!
Hoe gaat het nu bij jullie?

Anoniem

Re: Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:13

Ik vind het echt vreselijk.
Mijn hond is er bang voor en hier steken ze ook echt illegale dingen af wat zo hard knalt dat je oren gewoon pijn doen.
Kan niet wachten tot 2 januari. :(

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:14

Ik heb er echt een hekel aan. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe kind reageert. Dit wordt zijn eerste oud en nieuw Afbeelding

Ik kan niet wachten tot het voorbij is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:22

Hier knallen ze al een paar dagen, gaat prima. Ik ben juist wel blij dat ze hier geleidelijk aan beginnen met afsteken. Zo kunnen de paarden en de honden rustig wennen, ze kijken niet eens op van een knal. :D Alleen tijdens de jaarwisseling is het wat spanning en stress, maar door op tijd maatregelen te nemen kan ik de stress verminderen. Gelukkig wordt er hier niet zo heel veel afgestoken, het is puur het siervuurwerk dat ze eng vinden, dat wordt gelukkig alleen tussen 12:00 en 01:00 afgestoken, dus het is even een uurtje doorbijten en dan zijn ze er weer een jaar vanaf :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:23

Ik zit nu bij mijn vriend en daar is het echt heel rustig. Af en toe een doffe knal van wat siervuurwerk, verder niks.
Ik heb mijn hele leven al huisdieren gehad en ben dol op vuurwerk. Mijn vader heeft ons veilig af leren steken.
Mijn katten vinden het prachtig, die gaan zelfs voor het raam zitten om te kijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:23

Yup,hier word ook flink geknalt.
Mijn 2 poezedames vinden het wel heel interressant gelukkig.
Bij elke knal zitten ze voor het raam te kijken...denk dat ze voorlopig op de vensterbank blijven wonen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:24

Goed. Hondjes zijn gek op het vuurwerk. Laatst nog eentje meegehad bij carbid schieten. Machtig mooi vond ie het :D
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:28

Nou ik erger me kapot }>
Kinderen 2 huizen hiernaast steken de hele dag vuurwerk af in de tuin. Zon 20 meter van mijn pony’s dus. Die waren gisteren helemaal over de zeik. Toen ze ook nog van die matjes met 100 knallen af gingen steken had ik bijna de politie gebeld :=

Nu zijn ze ook weer bezig. Pony’s durven niet eens rustig hun voer op te eten en hangen steeds bijna in de draden. Laat ze vannacht binnen met de deuren dicht maar vind het irritant dat ze niet nog een paar dagen kunnen wachten.....

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:34

Nynkster schreef:
Nou ik erger me kapot }>
Kinderen 2 huizen hiernaast steken de hele dag vuurwerk af in de tuin. Zon 20 meter van mijn pony’s dus. Die waren gisteren helemaal over de zeik. Toen ze ook nog van die matjes met 100 knallen af gingen steken had ik bijna de politie gebeld :=

Nu zijn ze ook weer bezig. Pony’s durven niet eens rustig hun voer op te eten en hangen steeds bijna in de draden. Laat ze vannacht binnen met de deuren dicht maar vind het irritant dat ze niet nog een paar dagen kunnen wachten.....

waarom bijna???? is het niet genoeg dat er al voor oud en nieuw meerdere honden zelfs pups en paarden het slachtoffer zijn van dat k*t spul straks gaat er weer voor enkele miljoenen de lucht in want het gaat weer goed met de economie en dat is te merken aan de voorverkoop van het vuurwerk....jippie..

van mij mogen ze het afschaffen en op straffe van zware straffen wanneer er buiten dat half uurtje tijdens oud en nieuw door professioneel vuurwerk, afgestoken wordt door particulieren en drie dubbel straffen wanneer ze onder de 21 zijn ook nog eens.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:36

Ik zelf heb er geen moeite mee.
Mijn Duitse Herder vindt het ook niet eng maar mijn Border vind het spannend. Bij de knallen kijkt ie echt wel even verschrikt om zich heen maar ik merk wanneer ie rustig bij mij ligt dat ie ook wel gewoon gaat slapen

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:37

speurneusc schreef:
Nynkster schreef:
Nou ik erger me kapot }>

waarom bijna???? is het niet genoeg dat er al voor oud en nieuw meerdere honden zelfs pups en paarden het slachtoffer zijn van dat k*t spul straks gaat er weer voor enkele miljoenen de lucht in want het gaat weer goed met de economie en dat is te merken aan de voorverkoop van het vuurwerk....jippie..

van mij mogen ze het afschaffen en op straffe van zware straffen wanneer er buiten dat half uurtje tijdens oud en nieuw door professioneel vuurwerk, afgestoken wordt door particulieren en drie dubbel straffen wanneer ze onder de 21 zijn ook nog eens.

We wonen net 3 maand in deze buurt en wil niet direct “de buurvrouw die de politie belde” zijn :+ maar als het morgen weer zo gaat sta ik daar direct voor de deur

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:38

Er zijn echt al heel veel topics hierover en telkens dezelfde discussie :=

Het is nu eenmaal zo. Ik vind het mooi :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:41

Ik vind vuurwerk ook mooi. Ik wil er alleen niet langdurig overlast van.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:49

Mijn hond vond het vorig jaar (onze eerste oud en nieuw) prima, tot oudjaarsdag 5 uur het tunneltje naast mijn huis zo ongeveer werd opgeblazen net toen ik daar langs liep (en bedankt....) met een of ander stuk illegaal vuurwerk, mist nu nog een stuk beton.
(tunneltje is trouwens hele jaar door uiteraard populair).
Vanaf toen dus echt hond in complete paniek bij knallen en omweer. Was blij dat ik haar toen dubbel had aangelijnd hoewel ze er eerder niets om gaf (Die ochtend nog los in het bosje gewandeld).

Tja, en nu zit ik hier met doodsbange hond die ik toen straks uit bench in auto heb moeten sleuren, die dubbel aangelijnd met veiligheidstuig mee gaat naar buiten zodat ze niet kan ontsnappen. En ze loopt nu in een thundershirt (geen idee of het werkt) de radio staat relatief hard aan en de grote lampen in de kamer branden, zucht.... Maar goed nu gaat het nog.
Heb CD met vuurwerk tijden aan gehad, maar ze is niet achtelijk weet precies wat CD is of TV of echt.

Ben overigens zelf gek op vuurwerk (stak vroeger voor best veel geld af), maar zou fijn zijn als men zich aan de afsteek tijden hield.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:03

Het was hier al oorlog maar ik ben er nu helemaal klaar mee.. {:)-:(
Maar één keer in het jaar zeggen ze dan, dat plezier moet je ze gunnen.
Ondertussen gaan er 3 maanden lang random handgranaten af, kreeg er net ook alweer één voor mijn voeten. Ik wilde net de hond uitlaten maar dat hoef ik ook niet meer te proberen.

Steek het gewoon allemaal met oud en nieuw aan of op een afgelegen veld ofzo.
Alsjeblieft! Ik ben niet de enige, zo komt dat hele vuurwerkverbod er iig wel doorheen.

Ik vind het met oud en nieuw wel grappig hoor, maar ik moet me 3 maanden lang aanpassen omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden. Ik vind dat best wel lang..

Al die kleine kinderen ook met dat zware vuurwerk.. -O- Snap dat echt niet, heb je als ouder zoveel moeite en geld gestopt in een kind en dan laat je hem zichzelf gewoon opblazen met oud en nieuw.. Kwestie van geluk of ie een ledemaat verliest of niet. Maar ze maken gewoon weer een nieuwe ofzo? *pum*

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:07

sureido schreef:
Er zijn echt al heel veel topics hierover en telkens dezelfde discussie :=

Het is nu eenmaal zo. Ik vind het mooi :D

Jij woont naast het bos. :P
Kom hier maar eens nu, na 3 keer snachts zo'n cobra granaat onder je fiets ben je er ook wel klaar mee denk ik. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:09

Lepeltje schreef:
Al die kleine kinderen ook met dat zware vuurwerk.. -O- Snap dat echt niet, heb je als ouder zoveel moeite en geld gestopt in een kind en dan laat je hem zichzelf gewoon opblazen met oud en nieuw.. Kwestie van geluk of ie een ledemaat verliest of niet. Maar ze maken gewoon weer een nieuwe ofzo? *pum*

Zijn mensen minder zuiinig op dan je denkt, ze laten ze ook gewoon fietsen op fiestjes zonder licht (op een weg waarvan ik altijd denk ze rijden me hier nog eens dood met paard en al (en dan heb ik er echt kerstboom aan lampjes aan hangen), met wat vuurwerk zie je ze tenminste nog :D :+ als ze voor je auto springen. 8-)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:13

Mijn katten kijken ook nu nog niet op of om. Maar als t straks losbarst zijn ze echt wel verstopt ergens! Vind het zo sneu voor ze en daarom kan ik ook niet genieten van vuurwerk!
Heb sowieso een hekel aan dat geknal waar ik het nut niet van inzie. Wat is daar nou leuk en mooi aan?
Mijn pony staat gelukkig in poldergebied waar weinig vuurwerk is.. Maar hij is ook altijd wel vrij rustig met dit soort dingen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:14

Voor onze 2 kittens is dit de eerste keer. Bij elke knal kijken ze wel even verschrikt op. Dit jaar ook het eerst met dit paard, hoop dat het allemaal goed komt.

Regelmatig is er een knal te horen als ik aan het rijden ben of als ze op de paddock staan, daar reageer ze gelukkig totaal niet op. :+

Ohja siervuurwerk kan ik wel mooi vinden maar dat harde knalvuurwerk mogen ze wat mij betreft achter wegen laten. Daar wordt niemand blij van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:43

Grrr ik had het al gemerkt en ben zo blij dat mijn honden het niet echt meekrijgen, zitten nu bij ex tot morgen. Dan naar knalvrijpension. De hond waar ik nu op pas is knalvast maar zelfs die blaft er op los. Was lastig uitlaten. Hoor zo juist iets opgeblazen worden hier. Doffe te harde knal.

Maar officieel pas morgen he de verkoop 29 en 30 december,

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:50

Hier 2 honden. Eentje van bijna 3, die reageert er niet echt op. Loopt alleen beetje stoer te doen als die knallen hoort, maar een keer foei en het is over.

Nu wel ook net een jonge hond van 12 weken in huis. Dus ben benieuwd. Tot nu toe lijkt het erg mee te vallen hoe hij er op reageert (hij zal naar de oudere hond kijken denken ik, en zien dat die er nauwelijks op reageert)

Het valt hier mee over het algemeen met knallen heb ik het idee, het is geleidelijk gegaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:04

Ik kan er niet aan wennen. Ik schrik mij constant een ongeluk. En elk groepje op straat kijk ik argwanend (en waarschijnlijk met een val dood blik) aan want overal zie ik etterbakken en vuurwerk afstekers in... Ben blij als het over is. Paarden staan nog buiten en dat vind ik ook wel erg spannend altijd....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:07

Mijn honden kijken graag naar het vuurwerk :+ dus daar geen problemen. Echter mijn vriendin haar hond is doodsbang, dus die blijft dit jaar bij mij en hopelijk hebben mijn honden goede invloed. Ze blijft hier wel vaker slapen dus is het gewent gelukkig

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:13

Honden van mijn ouders zijn doodsbang voor de knallen. En laat nu net vooral het harde knallen grote favoriet zijn. De afgelopen dagen viel het echt enorm mee, maar sinds vandaag is het wel weer raak.
Zelf knalde er iets achter mij toen ik de auto achterwaarts in parkeerde. Ik schrok me kapot, dacht dat ik ergens tegen aangejaagd was, maar het bleek vuurwerk te zijn.

Mijn katten kijken met grote ogen naar de lichtjes in de lucht (woon twee hoog) en krijgen een dikke staart van de harde knallen. :’)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:16

Tancreda4 schreef:
Ik kan er niet aan wennen. Ik schrik mij constant een ongeluk. En elk groepje op straat kijk ik argwanend (en waarschijnlijk met een val dood blik) aan want overal zie ik etterbakken en vuurwerk afstekers in... Ben blij als het over is. Paarden staan nog buiten en dat vind ik ook wel erg spannend altijd....

Hier ook.. Honden kruipen echt weg.. Ik vind het zo zielig.. Probeer een knal nu om te zetten naar iets positiefs.. (knal=koekje.. Kijken of t werkt..)