Honden gezocht met overgewicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bwor

Honden gezocht met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:39

Voor mijn afstudeerstage ben ik opzoek naar honden met overgewicht, dit kan een kilo teveel zijn of meerdere kilo’s. Tijdens mijn stage is een voeding met een speciale kruidenmix ontwikkelt die honden kan helpen met afvallen, omdat de kruiden het hongergevoel tegengaan, helpen bij de vetverbranding en de mentale gezondheid een oppepper gegeven.

Nu ben ik op zoek naar honden die mee kunnen doen met mijn onderzoek om het voer te testen. Van de eigenaar vraag ik alleen om de voeding te geven en een aantal vragen in te vullen. Voor de aspecten als wegen kom ik op afspraak langs. Het onderzoek zal eind januari beginnen en zal 10 weken duren.

Lijkt je dit wat of ken je iemand die mee wilt doen, stuur mij een pb en ik stuur meer informatie naar je door.
Afbeelding

Tigress

Re: Honden gezocht met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:18

Oh, dit is misschien een goeie voor ons :)
We hebben een hond, herder-achtige mix, die momenteel te vol is. Zijn ideaalgewicht lag altijd rond de 25 kilo, maar laatst bleek hij al 31,5 te wegen. Druk bezig met laten afvallen (wegens zijn gewrichten is dat erg belangrijk) maar hij blijft hongerig lijken. Voer gehalveerd onder andere, maar nog altijd lijkt hij niks kwijt te raken. Mocht je hier wat aan hebben, dan stel ik onze hond graag beschikbaar!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:19

Mischien je aanmelden bij het hondenforum,heb je denk ik meer sucses.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 14:28

Bedankt voor jullie reacties, heb jullie pb’s beide beantwoord. Mijn volgende stap is inderdaad een hondenforum, maar aangezien paarden en honden samen gaan dacht ik laat ik het hier ook proberen :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:40

Oh dit is misschien wel wat voor mij hond! Ze is niet erg te dik maar voor haar postuur en rugklachten is het beter als ze wat minder weegt. Gaat opzich wel beter maar merk wel dat ze honger heeft. Gaat om een bijna 6 jarige border collie.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:47

Een kruidenmix? Om te dikke honden af te laten vallen? Om je te bescheuren....
Maar ik zie er wel commerciele mogelijkheden voor, ik ken het type eigenaar dat hier gráág zijn geld aan zou willen verspillen in plaats van doeltreffende en goedkope methoden toe te passen ( minder voeren, meer beweging, in die volgorde van prioriteit). Hetzelfde soort mensen dat duur "dieetvoer" koopt.