danzzz schreef:maar je kan ook in goed overleg uitprocederen. Misschien is de apotheker wel net zo nieuwsgierig als iedereen die er verstand van zou moeten hebben, gewoon om eens te kijken hoe de rechter daar naar kijkt. Bijvoorbeeld als jullie er onderling uitgekomen zijn. Een proefproces. Je hebt hier blijkbaar een heel uitzonderlijke situatie aan de hand, waar eigenlijk niemand een antwoord op heeft. Ik zou het ook echt niet weten en dan is het soms verstandig (dit wordt wel eens gedaan) om dit juridisch uit te diepen inclusief de mening van de rechter.
Zal het onthouden maar ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
Delphi schreef:Maar heb je nu zelf het originele recept ook gezien en zelf gezien dat de apotheek het goede besteld heeft en het ziekenhuis dus een verkeerd recept heeft doorgefaxt?
Als het onduidelijk was en de apotheek heeft ervoor gekozen de dure versie te bestellen, dan had je toch inderdaad mogen verwachten dat ze dat eerst met jou overlegd hadden!? Het gaat niet om enkele euro's verschil.
Ik zou voet bij stuk houden en niet betalen. Laat de apotheek zelf ook maar eens contact met het ziekenhuis opnemen. Het is geen persoonlijke medicatie die niet opgehaald is. Er is verkeerde medicatie voor jou klaargelegd en daar kun jij niets aan doen.
Ik heb helemaal niks gezien. Ik hoorde van het zkh dat ik een recept toegestuurd zou krijgen en toen ik daar na een paar weken achteraan ging bellen bleek het direct naar de apotheek te zijn gegaan(zoals gezegd had ik de medicatie niet direct nodig dus ging er vanuit dat zkh ook geen haast had gemaakt. Pas toen mijn behandelplan zonder recept binnen kwam ben ik gaan bellen naar het zkh). Toen ik daarop de apotheek ging bellen bleek de medicatie daar al ruim een week klaar te staan, gestickert en wel.
Volgens de apotheek was het dus niet onduidelijk, zij zijn van mening dat zij obv dit recept het juiste hebben besteld. En zij leggen dus de schuld bij het zkh die een verkeerd recept hebben gestuurd.