Ik sta op het punt een auto aan te kopen in Nederland en deze in te voeren naar België. De auto is APK gekeurd. Wat wordt er dan in Nederland allemaal gekeurd?Questi van weten of er verschil is met België en waarop ik allemaal extra moet letten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Er kan zeker mee gesjoemeld worden. De ene APK station is strenger dan de andere. Als je je auto echt goed gekeurd wilt hebben gewoon naar de dealer gaan.
Rex_Rolfo
Geplaatst: 26-12-17 17:17
Keuring gebeurt meestal door een keurmeester van de garage zelf, de rdw (overheid) controleert met behulp van steekproeven of dat dit volgens de regels gedaan wordt. Er wordt af en toe wat mee gesjoemeld, vooral slijtage die op het randje van wel/niet goedkeuren zit kan de garage natuurlijk wel eens in eigen voordeel besluiten (wel repareren als het op kosten klant is, niet als het op eigen kosten moet).
Belangrijk om te weten: APK is alléén een veiligheidscontrole én het is een momentopname. Dus van een auto met verse APK kun je verwachten dat je er veilig mee de weg op kunt. Het is geen aankoopkeuring en wil niet zeggen dat de auto het hele jaar geen verdere aandacht nodig zou hebben en het wil ook niet per sé zeggen dat het een technisch goede en betrouwbare auto is.
Merlen
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 17:48
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering bij DAS en zij vergoeden een expertise voor aankoop. Hen heb ik vandaag een email gestuurd over hoe,wat er waar.Morgen hoop ik hierop reactie te krijgen. Maar als de verkoper aangeeft niet akkoord te gaan met een nieuwe of extra keuring bij een garage van mijn keuze dan weet ik al voldoende.