Dringende vraag P+R Amsterdam(sloterdijk).

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Dringende vraag P+R Amsterdam(sloterdijk).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 23:43

Ik heb morgen een cursusdag vlakbij Sloterdijk, normaal parkeerde ik daar op straat de eerste 3 uur voor 0,10 cent per uur maar zag nu dat het 2,50 per uur geworden is ;(

Dus ik overweeg P+R sloterdijk te gebruiken, naar mijn cursus toe te lopen en na de cursus nog Amsterdam Centrum in te gaan met de bus(opstaphalte is dan niet sloterdijk maar 1 of 2 verder) en weer terug.

Ik kan echter nergens vinden of dat "mag". Ik ga nml pas met het OV een paar uur na aanvang parkeren. Ik kan wel vinden dat je laatste checkin in centrum gebied moet zijn en je binnen het uur je parkeergeld moet betalen voor het p+r tarief. Dat is sowieso wel mijn bedoeling.

Iemand die dit toevallig weet?

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:40

Voorwaarden:
U reist met het ov (tram, trein, bus of metro) naar én van het centrumgebied.
U gebruikt uw eigen OV-chipkaart of koopt binnen 1 uur na inrijden van de P+R-locatie de papieren P+R GVB-kaart. Bekijk de kosten en voorwaarden van de P+R GVB-kaart.
Reist u met een QR-code in het openbaar vervoer, dan ontvangt u geen parkeerkorting op P+R.

Op de terugreis naar de P+R moet uw laatste check-in in het centrumgebied zijn.

Dit is wat ik lees op de website.

Je moet dus mits je niet met OV kaart reist binnen een uur na inrijden een kaart kopen voor het OV. Zoals ik het lees geldt deze tijdsbeperking niet als je met je OV kaart reist.

Ik weet niet hoe het zit als je vanaf een andere halte dan Sloterdijk het centrum in reist. Dat staat er niet expliciet bij vermeld dus het lijkt me dan dat dat kan. Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan zou ik na je cursus even terug lopen naar Sloterdijk en vanaf daar het OV nemen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Dringende vraag P+R Amsterdam(sloterdijk).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 01:08

Dankjewel voor het meedenken, ik heb deze info inderdaad gezien maar kon er nog niet helemaal uitkomen of er ook gecontroleerd wordt of je binnen 1 uur NAAR het centrum reist of ze alleen checken of je laatste checkin in centrum gebied geweest is.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Dringende vraag P+R Amsterdam(sloterdijk).

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:41

Volgens mij gaat het inderdaad om je laatste check-in, dat die in het centrum moet zijn. :j
Je zou anders ook nog vanaf Sloterdijk een halte met de bus/tram naar je cursus kunnen gaan, dan zit je sowieso safe.

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Dringende vraag P+R Amsterdam(sloterdijk).

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:54

Wanneer je geen OV hebt de kaart kopen binnen een uur. En je laatste check in , moet in het centrum zijn. Dat je dus later gaat reizen nadat je geparkeerd hebt moet verder niet uitmaken.


Maar het is zo te lezen vandaag , dus hoe is het afgelopen?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Dringende vraag P+R Amsterdam(sloterdijk).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 01:27

Het is inderdaad goed gegaan door de laatste checkin in het centrum te doen. Dat is het enige wat het apparaat controleert.

Wat nog mooier was was dat een 2e OV kaartje niks extra koste(is eigenlijk bedoeld voor 2e reiziger). Dus ik kon naar mn cursus met de bus, na cursus naar het centrum en van het centrum weer terug. Die gaan we onthouden voor een volgende keer.