Condoleancetopic bokker spicegirl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:06

Moeilijk hoor Marcel... Ook hier wordt nog veel aan jullie gedacht. Sterkte

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:32

Ook hier zijn jij en Priscilla nog altijd in mijn gedachten!
Sterkte Marcel, bij alles! :(:)

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:34

Ik denk ook nog steeds aan je Marcel en ook aan Pris. Kaarsje gaat hier ook nog elke avond aan. :)
Veel sterkte en een dikke knuffel!

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:36

Hier wordt ze ook niet zomaar vergeten hoor, ondanks dat ik haar dan alleen van hier heb meegemaakt.
En heel herkenbaar inderdaad, dat stukje bij beetje.
Over een tijdje zul je wel merken dat er soms ook momenten zijn dat je niet met een traan maar met een glimlach aan iets van haar denkt. En bereid je er op voor dat je zomaar ineens denkt dat je haar ziet op straat of zo, dat komt vaak voor, ook al weet je best dat zij het niet kan zijn.
Ik heb dat met mijn vader nu zelfs nog wel eens en het is al bijna 4 jaar geleden dat hij overleed na een zelfde soort ziekbed.
In het begin als je zoiets overkomt, schrik je er misschien ook van, ik had na een tijdje juist een soort van troostend gevoel als het me weer eens gebeurde.

Nogmaals veel sterkte, er is verder zo weinig te zeggen wat betreft....

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:03

Ook hier gaan nog regelmatig de kaarsjes aan en dan denk ik steeds even aan jou/jullie.

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:26

Ook hier nog dagelijks in gedachten. Veel sterkte... :(:)

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:09

Ook ik denk steeds aan jou / jullie
Neem de tijd die je nodig heb

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:10

Het is toch wel heel bijzonder dat haar account nog gebruikt wordt.. bijzonder ook wel.
Alweer bijna een maand verder.. ik vind het knap wat je doet, steeds wat opruimen. Sterk van je!

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:58

Sterkte Marcel en familie. Ik hoop dat jullie wat steun bij elkaar vinden, zelfs al is rouwen iets wat eenieder op zijn eigen manier doet.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:17

Ook mijn gedachten gaan elke dag uit naar Marcel en Priscilla.

Mooi om te lezen dat jij voor jou een goede manier hebt gevonden om het stukje bij beetje te verwerken Marcel!

pien_2010

Berichten: 43287
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:25

Ook hier wordt nog elke dag aan jullie gedacht. Wellicht dat het nog over gaat, maar ik merk dat ik wel fatalistisch geworden ben door het enorme gevecht dat Priscilla geleverd heeft en dat ze toch verloren heeft. Voorbeeldje, ik moest op herhaling twee jaarlijkse mammografie waar ik normaal behoorlijk angstig voor ben. Nu had ik de angst echt in het hoekje geparkeerd en heb het allemaal over me heen laten komen. Natuurlijk was ik blij dat ik pas over 2 jaar weer hoef terug te komen daar alles goed eruit ziet, maar mijn eigen houding was wel heel erg veranderd.
Door Priscilla heb ik geleerd, dat het allemaal geen zin heeft om angstig te zijn voor dood gaan etc. Als je aan de beurt bent dan ga je toch wel, hoe hard je ook vecht. Dus wat zij ook schreef "geniet van het leven zoveel mogelijk" is inderdaad het enige dat wij levende tegenover de dood kunnen stellen. Dat deed ik al, maar nu heb ik angst voor mammografie en andere onderzoeken die gewoon bij het leven horen , geparkeerd in het voelbare besef dat dit allemaal zonde is van de energie die er in gaat zitten. Tot mijn eigen verrassing lukte het me nog ook afgelopen week. Toen ik dan ook uit het ziekenhuis kwam zei ik in gedachte tegen Priscilla: "dit heb ik aan jou te danken meid, doordat jij zo in je leven en het omgaan met kanker met alles wat erbij hoort hebt laten kijken. Dank je wel!" Hopelijk kan ik dit vasthouden, want die vroegere angst (lees van te voren niet kunnen slapen etc) was erg vermoeiend.

Marcel hopelijk gaat het een beetje met je!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:02

Dat is een mooie les pien_2010!

Marcel, veel succes met alle kleine stappen die je zet. Spice en jij zijn nog lang niet uit mijn gedachten.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:13

Ook hier wordt nog elke dag aan jullie gedacht. Murosch- heel veel sterkte!

Marcel, ik vind het erg knap, hoe je het aanpakt. Er komt een tijd dat de houdbare dagen weer meer worden dan de onhoudbare. Die tijd komt er echt weer aan. Het duurt zolang het duurt, maar op den duur is het leven weer draaglijk, en daarna weer gevuld met geluk. Dat is iets wat misschien schuldgevoelens op kan wekken.

Zelf heb ik de ervaring 'ik lach. Ik lach? Dat is niet de bedoeling, ik moet verdrietig zijn en de nagedachtenis eren door te huilen'

Maar lachen, doorgaan, geluk durven voelen, weer blij durven zijn is niet 'nagedachtenis onterend'. Het tegenovergestelde. Je leert je leven opnieuw leven, en daarin neem je Priscilla voor altijd mee. Vooral als je gelukkig bent, want je geliefden willen niets liever.

Er zijn geen regels aan verdriet. Er zijn geen regels aan geluk. Het komt en het gaat. Nogmaals: enorm respect voor hoe je ermee om gaat.

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 02:58

Even een berichtje om te laten weten dat ik aan je denk :) (En ook aan Marcel).

En dan schiet bij mij ook te binnen: er zijn veel zwaardere problemen...
Maar na een week stress en tentamens en dan horen dat je paardje niet lekker is, was even een druppel.

Y;(

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:41

En lieve mensen ik reageer niet zo heel veel maar lees regelmatig hier want al jullie reacties geven mij toch ook troost...verder het is nu alweer ruim 1 maand geleden dat ze ons verlaten heeft en ondanks al het verdriet gaat helde tijd snel! Verder kan ik de dagen nu redelijk doorbrengen....het gaat dus iets beter met mij maar ik merk aan bepaalde dingen dat ik er nog steeds niet ben.....groetjes Marcel

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:02

Doe rustig aan Marcel, en neem de tijd! :(:)
Het is ook zeker niet niets!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:18

Komt wel in orde met jou Marcel! :(:) Ik vind het echt knap hoe je er mee omgaat!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:41

Een maand alweer. De tijd gaat snel. Ik ben blij te lezen dat het wat beter met je gaat.

Hoe is het nu met je dochter? Heeft ze het verlies van Priscilla al wat kunnen verwerken?

Mijn gedachte zijn nog steeds bij jullie.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:56

Marcel, voor de meesten is het een maand alweer , vergeet niet dat het voor jou nog maar een maand is. Neem de tijd en doe het op jouw tempo, niemand kan je behoeden voor opmerkingen die ongetwijfeld gaan komen. Rouwen moet iedereen op zijn tempo doen , er zijn geen regels voor alhoewel sommigen vinden dat je na een korte periode maar weer "gewoon" moet doen. Dit zijn meestal diegenen die niet met dood en rouw om kunnen gaan en er ook niet mee geconfronteerd willen worden, Sterkte en succes!!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:44

een maand...een maand is niets. Wat héb ik bewondering voor je zeg! wauw.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:18

Heel veel sterkte Marcel.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:29

Heel veel sterkte voor jou!
Fijn 'dat het gaat', dat is al heel wat.

Een rouwproces neemt haar eigen tijd - en een jaar om te wennen aan de nieuwe realiteit is volstrekt normaal. Het duurt zolang als het duurt.

Fijn dat je troost ervaart van dit topic!

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:28

Fijn dat je goede dagen hebt Marcel. Neem je tijd , voor rouwen is er geen voorgeschreven tijd. Iedereen doet dat op z'n eigen manier en zo lang als het nodig is. Jullie hebben zolang lief en leed gedeeld dat het onwerkelijk is om er ineens alleen voor te staan. Mijn zus is bijna een jaar geleden eruit gestapt en het voelt voor mij nog steeds als gisteren, om mij heen gaat alles door maar bij mij staat het vaak nog stil, maar er zijn ook dagen dat ik er iets minder aan denk. Marcel, ik vind je sterk en heb respect voor jou en blijf vooral als je hier steun uit haalt meelezen en posten, er zijn hier veel mensen die nog altijd aan Pris en aan jou denken.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:38

Een maand is natuurlijk nog niets, zo kort geleden... mijn persoonlijke ervaring is dat ik de eerste maanden in een "wow, wat is er allemaal gebeurd en hoe snel" fase zat. Iedereen rouwt op zijn eigen manier, in eigen fasen en op eigen snelheid. Maar ik ben blij dat je onze berichtjes nog leest Marcel!

Ook al ken ik Priscilla alleen via dit forum, en is het een maand geleden, ik denk nog regelmatig aan haar. Als mijn lichtjes aan gaan hier, zijn ze nog steeds voor jullie. Waar Priscilla dan ook mag zijn.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Condoleancetopic bokker spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:20

Een maand alweer! Het lijkt als de dag van gister. Ik denk aan je Marcel!