Even van me afschrijven: buurman heeft zelfmoord gepleegd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Even van me afschrijven: buurman heeft zelfmoord gepleegd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:43

Ik moet het even van me afschrijven, moet het even kwijt en laten bezinken..

Vandaag gewerkt, om kwart over 1 een appje van mijn vader of ik hem even kon bellen, ging eigenlijk over 1e kerstdag. Ik moest werken tot 15.00 dus rond 15.15 belde ik hem. Hij zat in de auto. 'Ja euhm, kan ik je straks terugbellen? Ik krijg zoveel telefoontjes nu. Komt er op neer dat ik net werd gebeld door je moeder, helemaal overstuur. Er heeft iemand uit de straat zelfmoord gepleegd.' Stilte. Wie was niet duidelijk. Of directe naaste buurman, waar we eigenlijk niet zo veel mee hebben, of onze 'goede' buurman. Vroeger nog samen met zijn zoon in bad gezeten. Destijds mijn 2e huis en noemde ze mijn bonus papa en mama.

Mijn vader zou terug bellen als hij meer wist. En dan ga je denken. Mijn moeder zou niet zo overstuur zijn als het de directe buurman was. 5 minuten later ging mijn telefoon weer, en zoals mijn gevoel al zei was het onze 'goede' buurman. Eigenlijk zijn ze praktisch familie. Vanaf mijn 4e kwam ik daar al. Een tijd geleden zelf gewoon omdat het kon gezellig wezen eten. Ze hebben me zien opgroeien tot een zelfstandige jonge vrouw. Eigen huisje, eigen beestjes..

En dan doet hij ineens dit.. Hij was gisteravond terug gekomen van een klus uit Engeland. Het was nog even onduidelijk hoe hij het gedaan had en waar. Of zijn vrouw hem gevonden had, of misschien wel zijn zoon.. Maar nu blijkt dat hij het vandaag op zijn werk gedaan heeft.. Opgehangen. Een collega vond hem.

Het is zo onwerkelijk. Hij was een lolbroek eerste klas, oud en nieuw was zijn favoriete tijd van het jaar. Had je het over vuurwerk dan kwamen die ondeugende glinsteringen in zijn ogen. Hij laat een vrouw, een zoon van 21 en een hond na, en een hele hoop familie en vrienden die van hem houden. Waarom hij het gedaan heeft is een groot raadsel. Hij heeft niets achtergelaten. De politie doorzoekt nu zijn laptop om te kijken of daar iets op staat, maar tot nu toe is er niets bekend.

Depressief was hij volgens niemand. Hij was een persoon die altijd wel ergens mee bezig was, klusje hier, klusje daar, keertje paintballen, surfen, en altijd in voor gezelligheid. Gingen we bbq'en zat de spatel aan zijn hand geplakt want dat ging echt niet uit handen. Altijd vrolijk. Is dat masker dan echt zo goed dat niemand, zelfs zijn vrouw of zoon iets door hebben gehad?

Ik voel me machteloos, heb een knoop in mijn buik. Wil er voor ze zijn maar ik kan niet anders dan op nieuws wachten. Wil niet de zoveelste persoon zijn die belt om om info te vragen, of om weer even sterkte wensen want dat doet niks aan je verdriet.

Uiteraard heb ik een paar traantjes gelaten maar het is er nog niet. Het komt niet door. Ik heb liever dat het wel doorkomt maar het gebeurd niet. Het leven gaat door, morgen weer werken en daarna 'vrolijk' kerst vieren. Vrolijk is in dit geval een beladen woord. Laatste kerst van mijn opa, dit zo vlak voor de kerst..

Het word me te veel maar er gebeurd totaal niets. In dit geval ben ik degene met een masker op. Ik huil niet, ondanks een paar traantjes. Ik lach, en ga door. Dalijk om 8 uur weer paardrijden. Getwijfeld om het af te zeggen. Twijfel nogsteeds. Maar even die gedachtes van me afzetten doet me misschien goed. Of het werkt ave rechts en levert straks een hoop frustraties op.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil, ik moet het gewoon kwijt, van me afschrijven, even mijn gedachtes eruit gooien. Ik ben niet alleen, kan naar iedereen toe als ik zou willen, heb een hele lieve vriend thuis die voor me klaarstaat. Maar soms is het gewoon even fijner om het van je af te kunnen schrijven. Even tegen vreemden te vertellen wat er momenteel gebeurd in je leven, wat er in je hoofd omgaat of hoe je je voelt. Soms is dat gewoon even fijner dan alles uit te moeten spreken. Misschien word het dan meer werkelijkheid? Ik weet dat ik meer emoties loslaat wanneer ik schrijf dan wanneer ik het vertel, dus misschien dat ik daarom dit topic open.. Het moest eruit..

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik weet niet of ik zelf de moeite zou nemen het te lezen.. :Y)

Dammie

Re: Even van me afschrijven buurman heeft zelfmoord gepleegd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:45

Wat rot zeg. Begrijpelijk dat je hiervan van slag bent. Zeker als je die buurman al zo lang kent. Veel sterkte Y;(

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:47

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:48

Vervelend nieuws. Die collega die hem gevonden heeft heeft ook een trauma , bah dat hoop je ook niet tegen te komen.

Sterkte de komende tijd. Het is nooit fijn een dierbare te verliezen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:50

Lieffie, sterkte! Is niet niks allemaal.

Ik weet niet wat ik moet zeggen om je te troosten of te steunen, dus zeg ik maar niks. Sterkte

horzieloverr

Re: Even van me afschrijven: buurman heeft zelfmoord gepleegd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:54

wauw wat erg zeg, heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:55

Wat misschien iets helpt: zoals je zelf al schrijft wordt er over iemand die zelfmoord heeft gepleegd vaak gesproken als iemand die iedereen voorgelogen heeft, die al die tijd een masker ophad, heeft iedereen voor de gek gehouden.
Het tegenovergestelde is waar: mensen die psychisch ziek zijn, bijvoorbeeld door een depressie, zijn over het algemeen niet bezig anderen een loer te draaien, maar zwijgen juist over hoe ze zich voelen omdat ze niet willen dat anderen zich zorgen over hen maken en ze niet anderen met hun enorm ellendige gevoelens willen 'besmetten'.
Op een hele gekke manier probeert zo iemand juist voor zijn omgeving te zorgen door niet te delen hoe slecht het met hem gaat. Het vervelende is dat er daardoor ook niemand ziet hoe slecht het gaat en dus ook niet aan de bel kan trekken of hulp in kan schakelen, maar probeer het er niet over praten niet als een soort oplichting te zien, maar juist als een manier om toch nog voor zijn geliefden te zorgen, hoe jammer ook.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:58

Christiene schreef:
Vervelend nieuws. Die collega die hem gevonden heeft heeft ook een trauma , bah dat hoop je ook niet tegen te komen.

Sterkte de komende tijd. Het is nooit fijn een dierbare te verliezen.

Inderdaad.. daar had ik nog nieteens aan gedacht.. Vond het altijd egoïstisch maar op zo'n moment ben je er helemaal niet mee bezig. Ik denk dat we in zijn werkomgeving blij mogen zijn dat er nog iemand was. Over het algemeen ligt dat nu 'stil' namelijk. Dan gingen er pas alarmbellen af wanneer hij niet thuis kwam.

Heel lief, bedankt allemaal! Het blijft onwerkelijk.. Hier zou je deze tijd van het jaar helemaal niet mee bezig moeten zijn.. niemand niet.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:59

Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit plotselinge verlies.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:20

Heel veel sterkte... Een machteloze situatie...

Mijn moeder is op jonge leeftijd haar moeder verloren en die zegt dat het zeer doet dat je van je vrienden niks hoort omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen. Mijn tip stuur in iedersgeval wel een berichtje of loop even langs. Het is op zo'n moment fijn om te weten dat er mensen aan je denken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:23

Toch zijn dit vaak letterlijk donkere maanden voor sommigen :(:) wat ontzettend verdrietig.
Ik hoop dat, ondanks dat er (nog) geen rede gevonden is, er toch ruimte is tot verwerking van dit verlies :(:) Heel veel sterkte.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:25

Gecondoleerd.
Logisch dat je van slag ben. Het is niet niks.
Je kan een kaartje in de bus doen bij de buurvrouw.
Gewoon een berichtje dat je aan haar denkt en het vreselijk vindt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:29

Zo das flink moeilijk!
Ik zou zeggen stuur ze een berichtje dat je aan ze denkt. En als ze het fijn vinden datje langs komt dat ze je een bericht kunnen doen...
Of langs gaan wanneer het goed voelt.

En eigenlijk moet ik zeggen dat het "fijn" is dat zijn collega hem gevonden heeft. Oke fijn is niet het juiste woord. Maar liever een collega als zijn vrouw of zoon

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:30

Wat een vreselijk nieuws zo vlak voor de ‘feest’dagen... Als ik jou was zou ik in ieder geval wel een berichtje laten om sterkte te wensen, zoals hierboven al aangegeven staat weten ze dan in ieder geval dat je aan ze denkt.

Ik vind het wel frappant dat niemand iets gemerkt heeft, al praat iemand die echt suïcidaal is daar nauwelijks of niet over.

Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen. Y;(

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 20:31

Ik haal idd morgen even een kaartje die ik in de bus doe van de week. Dan laat ik toch iets van me horen maar niet direct. Zijn ze niet genoodzaakt te reageren zegmaar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:37

Heftig! Veel sterkte gewenst. :(:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:41

LoveUggs schreef:
Ik haal idd morgen even een kaartje die ik in de bus doe van de week. Dan laat ik toch iets van me horen maar niet direct. Zijn ze niet genoodzaakt te reageren zegmaar.

Dat is inderdaad handig om te doen.
Vergeet niet erbij te zetten hoe jij je voelt, in dit geval vind ik dit wel toepasselijk aangezien het je plusvader was

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:42

xyzutu2 schreef:
Wat misschien iets helpt: zoals je zelf al schrijft wordt er over iemand die zelfmoord heeft gepleegd vaak gesproken als iemand die iedereen voorgelogen heeft, die al die tijd een masker ophad, heeft iedereen voor de gek gehouden.
Het tegenovergestelde is waar: mensen die psychisch ziek zijn, bijvoorbeeld door een depressie, zijn over het algemeen niet bezig anderen een loer te draaien, maar zwijgen juist over hoe ze zich voelen omdat ze niet willen dat anderen zich zorgen over hen maken en ze niet anderen met hun enorm ellendige gevoelens willen 'besmetten'.
Op een hele gekke manier probeert zo iemand juist voor zijn omgeving te zorgen door niet te delen hoe slecht het met hem gaat. Het vervelende is dat er daardoor ook niemand ziet hoe slecht het gaat en dus ook niet aan de bel kan trekken of hulp in kan schakelen, maar probeer het er niet over praten niet als een soort oplichting te zien, maar juist als een manier om toch nog voor zijn geliefden te zorgen, hoe jammer ook.

Dit kan ik alleen maar beamen. Veel sterkte Y;(

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:58

Wat ontzettend heftig, zeg! Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 22:50

In het kaartje zetten hoe ik me voel..
Ik heb geen idee hoe ik me voel.. overdonderd, verdrietig, in de war.. Ik snap het niet...

Ik denk dat het iets word in de trant van; lieve ...
Ik wil jullie alle sterkte toewensen die jullie deze tijd nodig hebben.
Ik wil laten weten dat ik aan jullie denk en van jullie hou.

Ik denk aan jullie.
Liefs,

Er spookt momenteel zoveel door mn hoofd dat ik niet weet hoe ik me moet voelen..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:04

Dat is een mooie tekst.
Je kan ook best schrijven dat je in een emotionele achtbaan zit.

Kan je er met iemand over praten?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:05

Wow heftig.. dan staat de wereld even stil..

Verschrikkelijk.. Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst :(:)

Wat betreft het kaartje.. dat lijkt mij ook moeilijk. Ik zou het bij het onderste gedeelte houden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 23:15

luuntje schreef:
Dat is een mooie tekst.
Je kan ook best schrijven dat je in een emotionele achtbaan zit.

Kan je er met iemand over praten?

Ja zeker dat wel, mijn vriend zit gewoon thuis naast me op de bank op dit moment, en uiteraard goed contact met mijn ouders. Echter is mijn opa ook ernstig ziek en word dit zijn laatste kerst dus het staat allemaal een beetje in het teken van mijn opa. Word veel over zijn situatie gesproken dus we hebben nu te maken met 2 flink heftige situaties.

Ik ben wat dat betreft een beetje hard voor mezelf, houd me sterk. Heb een knoop in mijn maag maar komt er niet uit. Lukt gewoon niet op dit moment.

Wat ik wel weet is dat we een bizarre week tegemoet gaan. Een emotionele kerst, een emotioneel oud en nieuw, en ik weet niet hoe snel het gaat maar misschien daartussen dan nog ergens een begrafenis/crematie, en anders starten we het nieuwe jaar daarmee..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:32

Gecondoleerd.
Veel sterkte met deze twee heftige situaties: een opa die binnenkort gaat sterven en de plotselinge dood van je pleegvader.

De tekst die je voorstelde op het briefje vind ik uitstekend.
Wellicht met het stuk van 'ik weet niet hoe ik me voel: verdrietig, overdonderd, ik snap het niet' er bij.
Dat zijn waarschijnlijk ook de gevoelens van zijn familie. Het kan steun geven om juist dit te benoemen.

En probeer goed voor jezelf te zorgen. Het is niet niets...! :(:)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:45

Misschien een schrale troost, maar het hoe en waarom zal je nooit weten. Zou je wat gemerkt moeten Hebben? Nee zeer zeker niet.

Een persoon als je buurman is in zijn hoofd al veel verder dan je denkt. Ze hebben een masker en schijnwereld gecreëerd.

Ik hoop dat je wat rustiger wordt en dat je het waarom zeker achter je kan laten.

Dikke virtuele knuff