Wie kan mij helpen? kerstcadeau verhaaltje ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Wie kan mij helpen? kerstcadeau verhaaltje ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:20

Help :') Ik ben zo slecht in het maken van verhaaltjes / gedichtjes etc. :list:

Voor kerst heb ik 1e rang tickets gekocht voor The Lion King, daar ga ik in februari heen met mijn ouders als verrassing die ik wil geven in een kaart met een stuk tekst erin.
Ik wil ze graag bedanken voor wat ze allemaal voor mij gedaan hebben de afgelopen jaren en dat ze er altijd voor mij zijn als er iets is. Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen?

Kleine omschrijving:
Omdat het momenteel echt hopeloos is om een huis te vinden woon ik nog steeds thuis. Ben al zeker 2 jaar aan het zoek. Ik heb voor mijn werk 3 roofvogels, 4uilen en 1 raaf in de tuin zitten. En ons toekomstige huis heeft daarom ook een ruime tuin nodig, gezien ik ze niet allemaal in hokjes van 1x1 wil stoppen of aan een touwtje wil binden :+ . Ik wil fijn wonen, maar mijn vogels ook :j
Als zzp'er is het ook lastig om een hypotheek te krijgen.
Een huurhuis heeft vaak geen ruime tuin en/of er mogen geen ''huisdieren''. Of het is gewoon te ver boven budget. We zijn nu aan het kijken voor een vakantiewoning waar permanent verblijf word gedoogd/toegestaan. Maar ook dat loopt niet zo vlotjes helaas..

Mijn ouders hebben veel geholpen met het opzetten van de verblijven toendertijd en steunen mij in mijn keuzes. Ook vinden ze het goed dat mijn vogels de hele tuin hebben ingenomen :Y) Wat natuurlijk superfijn is. (voor mij :+ )
Ze helpen mij ook altijd waar nodig en doen veel voor mij als ik qua tijd tekort kom in de drukke zomer periode (werk dan 75 uur p.w)

Ik ben opzoek naar een verhaal die ik in de kaart kan zetten om ze te bedanken voor alles, en dan wil neerzetten dat ik met ze naar de musical ga (waar ze heel graag naartoe willen)

Wie is er zo creatief en kan mij helpen? :o

Mocht je meer willen weten voor in het verhaal kan er altijd een PB gestuurd worden..

Hakuna Matata :D

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Wie kan mij helpen? kerstcadeau verhaaltje ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 20:07

Niemand? :(

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:46

Ik ben blij dat ik net mijn gedichten klaar heb haha :D
Maar wat mij veel helpt is deze rijm site: http://www.rijm.nu/
Begin gewoon met een zin waar je het over wil hebben en typ het laatste woord in op de site. Dan kijk je of je met het rijmende woord een zin kan maken.
Bijvoorbeeld:
Aangezien ik nog wel een tijdje bij jullie wonen zal,
Neem ik jullie graag mee naar jullie favoriete musical

Mijn vogels hebben de hele tuin ingenomen
Gelukkig heb ik zo aan werk kunnen komen

Als een zin eindigt op een moeilijk woord waar niet veel op rijmt herschrijf hem dan zodat de zin met een ander woord eindigt

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: Wie kan mij helpen? kerstcadeau verhaaltje ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:57

Ik denk dat het voor buitenstaanders heel lastig is om een passend verhaal te bedenken, het zijn immers jouw ouders en jouw leven. Probeer gewoon te schrijven wat je voelt/denkt en het niet te moeilijk te maken. Begin met schrijven en dan komt het verhaal vanzelf wel. Wat je precies schrijft maakt denk ik niet zo heel veel uit, maar dat als je ze bedankt en schrijft/zegt hoeveel ze voor jou betekenen, dat dat het meeste betekent voor ze.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie kan mij helpen? kerstcadeau verhaaltje ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:42

Ik geef je topic een slinger naar [PF] Prettige Feestdagen, daar vind je vast mensen die je kunnen helpen met een mooi verhaal. :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 23:00

xSCWx schreef:
Ik ben blij dat ik net mijn gedichten klaar heb haha :D
Maar wat mij veel helpt is deze rijm site: http://www.rijm.nu/
Begin gewoon met een zin waar je het over wil hebben en typ het laatste woord in op de site. Dan kijk je of je met het rijmende woord een zin kan maken.
Bijvoorbeeld:
Aangezien ik nog wel een tijdje bij jullie wonen zal,
Neem ik jullie graag mee naar jullie favoriete musical

Mijn vogels hebben de hele tuin ingenomen
Gelukkig heb ik zo aan werk kunnen komen

Als een zin eindigt op een moeilijk woord waar niet veel op rijmt herschrijf hem dan zodat de zin met een ander woord eindigt


Bedankt voor de tip!
En die 2 rijmen ga ik zeker meenemen. :j


Floorg18 schreef:
Ik denk dat het voor buitenstaanders heel lastig is om een passend verhaal te bedenken, het zijn immers jouw ouders en jouw leven. Probeer gewoon te schrijven wat je voelt/denkt en het niet te moeilijk te maken. Begin met schrijven en dan komt het verhaal vanzelf wel. Wat je precies schrijft maakt denk ik niet zo heel veel uit, maar dat als je ze bedankt en schrijft/zegt hoeveel ze voor jou betekenen, dat dat het meeste betekent voor ze.


Dat is zeker zo.. bedankt voor de hulp!


Dani schreef:
Ik geef je topic een slinger naar [PF] Prettige Feestdagen, daar vind je vast mensen die je kunnen helpen met een mooi verhaal. :)

Bedankt!