ex vriend mist me (alweer)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

ex vriend mist me (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 10:39

Hallo bokkers,

Succes met lezen het is ondertussen langer geworden als ik dacht

Ik moet dit even van me af schrijven want weet zelf niet zo goed wat ik met de situatie moet.

Ik ben nu sinds 3 maanden weer single na een moeilijke relatie van 3.5 jaar. Mijn ex is 3 keer "vreemdgegaan", weet niet of je het zo kunt noemen. Hij rotzooide achter mijn rug om via de app met andere meiden. Heb hem daar ook alle 3 de keren op betrapt.. Mensen hebben me voor gek verklaard dat ik hem keer op keer vergaf.

Nu was het vanaf het begin al dat ik het idee had dat ik meer om hem gaf, dan andersom.. Ik deed alles voor hem. Toen we een relatie kregen op het begin werkte ik full time als stalruiter, mijn droombaan waar ik heel hard voor had gewerkt. Nu bleek hij een flinke allergie te hebben voor paarden waardoor hij 2 keer in het ziekenhuis heeft gelegen met astma en zuurstof tekort. Ik moest dus gaan kiezen, tussen mijn vriend en de paarden. Heb toen op mijn werk kunnen regelen dat ik na werk daar kon douche en schone kleding aan kon doen zodat ik zo min mogelijk paardenzooi mee naar huis nam, aangezien we samen woonden. Zijn astma en allergie was zo erg dat hij een tijdje niet kon werken en thuis kwam te zitten, en hij had nog een aantal andere tegenslagen, waardoor hij een beetje depressief werd. Ik heb in die tijd alles zo goed mogelijk proberen te doen voor hem en het hem zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Ben zelfs een andere opleiding begonnen zodat ik uiteindelijk zou stoppen met de paarden, voor zijn gezondheid.

Het was een hoop gedoe en een hoop stress en dat koste mij een hoop energie.. Ik werd wat teruggetrokken en kwam niet veel meer uit huis. Ik moest werken 6 dagen in de week en thuis ook nog het huishouden doen, omdat meneer dit niet kon zelfs het eten aanzetten was teveel gevraagd. Hij begon raar te doen en nam zijn telefoon overal mee naar toe, terwijl deze eerst altijd open en bloot op tafel lag. Iets begon er aan me te knagen, toen ik op een middag eerder thuis kwam als hij verwachte stond zijn ipad open met het gesprek met een meisje, waar hij mee aan het viezerikken was, met naaktfoto's en alles erbij. Ik dacht dat er iets in mij brak, ik begon te trillen, mijn hard zat in mijn keel en ik begon te huilen en werd hysterisch. Hij was op dat moment even bij zijn ouders en toen hij terug kwam heb ik hem weer terug naar zijn ouders gestuurd en zijn kleren uit het raam gegooid.

Hij is toen 2 dagen daarna naar me toe gekomen en heeft me gesmeekt om hem alsjeblieft terug te nemen. Ik ben zo stom geweest om dit te doen, hebben afspraken gemaakt en hij beloofde dat hij aan zichzelf zou werken. Ook heeft hij haar een bericht gestuurd dat het fout was van hem en dat hij dit nooit had moeten doen, en dat hij geen contact meer met haar wou.

Toen is het voor een jaar heel erg goed gegaan, hij deed zijn uiterste best om mijn vertrouwen terug te winnen en had geen geheimen voor me.

Begin oktober 2016 kwam ik thuis te zitten met een burn out, er was veel gebeurd in korte periode en kon het allemaal niet verwerken in mijn hoofd. Ik ging in December weer aan het werk.

November 2016, toen kreeg hij opeens erg veel pijn in zijn heup, de dokters wisten zich geen raad. Hij had net sinds een paar maanden een nieuwe baan als koerier en hij had het super naar zijn zin, maar hij moest de ziektewet in omdat hij met zijn heupklachten niet kon autorijden voor lange stukken.
Zijn vrienden lieten hem vallen omdat hij negatief werd, niks kon hem nog vrolijk maken en hij had het idee dat de hele wereld tegen hem was, hij werd kwaad om de meest stomme dingen (maar dan ook echt kwaad). Zijn klachten werden erger en erger, toen kreeg hij morfine pillen mee van de dokter, daar zaten ook nare bijwerkingen aan, hij slikte denk ik 6 verschillende pillen tegen de astma allergie en pijn.
Ik vond het heel erg voor hem en heb alles op me genomen, werk huishouden financieen. Maar hij was 24/7 negatief. Wat ik ergens ook wel goed kon begrijpen want hij begon net weer plezier te krijgen in alles.
Heb dat ook proberen te negeren en hem zoveel mogelijk te ondersteunen. Maar na een paar maanden thuis zitten begon hij zich denk ik weer te vervelen en zocht de knappe instagram en facebook meiden weer op, ik kreeg weer dat zelfde gevoel als dat jaar ervoor (mijn gevoel klopt 9 van de 10 keer altijd).

Ik kon het toen niet laten om in zijn telefoon te kijken, toen ik merkte dat hij zijn code had veranderd gingen de alarmbellen bij mij af, dat had hij nog nooit eerder gedaan. Dus heb ik op de Ipad gekeken, en ja hoor, weer de meest smerige gesprekken met meiden die hij op feesten had leren kennen. Ook dat hij graag bij mij weg wou maar dat niet kon omdat ik alles regelde thuis en hij afhankelijk van mij was ;( .

Heb hem met zijn slechte heup de deur uit geschopt en hij heeft een week bij zijn ouders op de bank geslapen. Waarom weet ik niet maar heb het hem uiteindelijk weer vergeven. Maar mijn gevoel voor hem werd wel keer op keer minder, ik had geen zin meer in seks met hem of om met hem te knuffelen, iedere aanraking deed me rillen en niet van plezier.. We kregen steeds meer ruzie om de kleinste dingen, hij maakte met iedereen ruzie inclusief met mijn ouders.

Op een dag had ik een zware dag gehad op het werk en waren er wat financiele problemen waar ik best van overstuur was. En in plaats van me gerust te stellen werd hij kwaad op mij, omdat ik overstuur was |o . Heb toen mijn moeder gebeld omdat ik mezelf niet meer rustig kreeg (hyperventileren en klappertanden). Hij heeft toen tegen mijn moeder staan schreeuwen, terwijl zei ons juist wou komen helpen en het financiele probleem wou oplossen. Hij werd boos omdat mijn moeder hem er op wees dat hij zijn eigen bankzaken moest regelen, omdat hij dat altijd door zn vader liet doen.. En daar had ik al vaker een discussie over gehad met hem en iedere keer zei hij dat hij er een keer samen met zn pa voor zou gaan zitten. In die 2.5 jaar vroeg ik daar keer op keer om, omdat ik vind als je samen woont je samen de financieen regelt.

Uiteindelijk mijn moeder over de zeik ik nog meer over de zeik en meneer met een lang gezicht op de bank.. Toen begon mijn gevoel voor hem steeds minder te worden, en werd ik zelfs verliefd op iemand anders (waar ik niets mee heb gedaan). Toen werd voor mij duidelijk dat er iets gedaan moest worden. Dus allebei therapie, dat was mijn voorstel en hij was het er mee eens. Maar hij had iedere keer wel weer een andere smoes waardoor hij niet kon. Terwijl ik al een aantal sessies had gehad..

De financiele problemen waren nog niet opgelost, en het geld was op. Maar hij heeft een hele verzameling vinyl platen die in totaal meer dan 20.000 euro waard zijn, hij hoefde maar 4 platen te verkopen en dan waren we uit de brand.. Maar dat kon hij niet, dat waren zijn kostbaarste bezittingen en mocht niemand aankomen.. Ik heb toen alles wat ik niet meer nodig had verkocht en het probleem was opgelost.

Tot hij in een keer bedacht dat hij zijn eigen studio wou hebben en daar dus materiaal voor nodig had, en toen kon hij zijn dierbaren platen wel opeens verkopen. Ik vond dat zo egoistisch en dat heb ik ook tegen hem gezegd, resultaat: Dikke ruzie en heb mijn spullen gepakt en ben naar mijn moeder gegaan.

Hij belde me na een paar weken dat hij het uit wou praten en of ik even langs wou komen, ook wou hij de hond zien want die miste hij. Ik was nieuwsgierig naar wat hij te zeggen had dus ik ben naar hem toegegaan. Weer had hij ontzettend veel spijt en bla bla bla. Ergens miste ik hem en mijn huis en mijn veilige gevoel dat ik er bij kreeg dat ik daar weer in ben getrapt. Heb besloten bij mijn moeder te blijven wonen omdat ik geen verhuisbedrijf ben die iedere keer spullen gaat verhuizen.
Na een tijd begon heel de situatie weer opnieuw en heb ik er definitief een punt achter gezet en zijn we met ruzie uit elkaar gegaan. Het laatste wat hij tegen me zei was : "je bent en je blijft waardeloos". Dat deed me echt pijn.

Heb er ook echt veel last van gehad en ben ontzettend boos geweest, vooral op mezelf. Dat ik dit al veel eerder had moeten stoppen, maar ik hield zo veel van hem. En had ergens ook wel medelijden met hem vanwegen zijn gezondheid.

Heb mezelf er nu eindelijk bij neer gelegd dat het nooit meer goed gaat komen en dat ik beter verdien als iemand die alleen maar vreemdgaat, boos is op de hele wereld en zijn eigen zaakjes niet kan regelen. Hij is trouwens 31 en ik 25.

Nu gaat het heel erg slecht met mijn hondje, waar hij in 3,5 jaar een goede hechte band mee heeft gecreëerd , en ik vond dat ik dat aan hem moest laten weten. Hij heeft nooit afscheid van hem kunnen nemen. Dus heb ik hem een bericht gestuurd via instagram want heb hem overal geblokkeerd. En hij reageerde na een aantal dagen dat hij hem heel graag nog wou zien. Dus heb ik mijn hondje naar hem toe gebracht en hem daarna weer opgehaald. Verder niet veel tegen elkaar gezegd. Maar nu stuurt hij weer berichtjes dat hij me mist en dat ik de beste was die hij ooit had gehad. Ik ben gelukkig een stuk verder nu dat ik daar niet weer intrap. Maar het zit me wel dwars..

Oh en zijn heup problemen waren dus eigenlijk rugklachten, hij heeft een cyste heeft in zijn ruggenwervel, die ze heel moeilijk weg kunnen halen.
Ik heb veel geduld gehad met hem en mezelf ook erg schuldig gevoeld om hem nu aan zijn lot over te laten, maar ik laat me door niemand meer als stront behandelen.

Wat ik met deze lap tekst wil? Niet veel ik wou het even van me afschrijven en misschien hebben jullie ook wel dit soort ervaringen gehad? Hoe gingen jullie daar mee om?

Edit: Wil trouwens absoluut niet zielig doen met dit topic, ik weet dat ik al veel eerder weg had moeten gaan, dat had ons een hoop ellende bespaard.. Maargoed liefde maakt blind en ik ben geen opgever..

Spoiler:
ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk en te volgen is :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: ex vriend mist me (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:45

Tja, moeilijk verhaal. Je laat hem zelf weer iedere keer in je leven toe en mijn ervaring is dat je het beste compleet met zulke personen kunt breken. Daarnaast is het natuurlijk heel erg fout van hem om met dames te gaan rotzooien, maar je hebt hem zelf steeds weer vergeven. Dat is natuurlijk geen vrijbrief, maar dan neemt hij jouw boze woorden waarschijnlijk ook niet serieus, zeker niet omdat hij het iedere keer weer opnieuw deed.
Ik zou toch proberen om het naast je neer te leggen. Waar 2 ruziën hebben er twee schuld. Zie het als een leerproces en ga verder met je leven, hoe moeilijk ook (want gevoel blijft er misschien altijd wel).

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:46

Wat een verhaal! Ver van weg blijven, zo'n vent. Goed dat je het hebt opgeschreven, dat maakt de situatie voor jezelf ook helderder. Natuurlijk heb je verwarde gevoelens. Je losmaken van iemand is gewoon lastig, ook al is er zoveel naars gebeurd. Ik denk dat iedereen dat wel meemaakt vroeg of laat. Heel erg veel sterkte en geniet van mensen om je heen waar je wel op kunt bouwen, dat is hij niet. En al die medische problemen van hem zijn geen excuus om lekker anderen op te zoeken zoals hij dat deed. Sterkte!!!

Edit: je bent geen opgever als je hiermee stopt, je kiest voor jezelf, wat voor jou goed is. Je kunt jezelf niet wegcijferen voor een ander die zo vaak je vertrouwen beschaamt.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:48

Waar wordt JIJ het gelukkigst van? De enige in die er in dit leven die er toe doet ben JIJ.

Sterkte met je hondje :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:51

Pfft wat een stuk %$#@#@

Ik "herken" het wel uit mijn allereerste serieuze relatie waarin mijn vriend ook niet goed voor me was en niet eerlijk en ik ook te lang ben blijven "hangen".
Het positieve wat ik daar nu uit kan halen is dat ik nu weet wat ik wel en niet accepteer en zodra de ander niet eerlijk is en het vertrouwen weg is, de relatie over is.
En dat een relatie leuk en goed moet voelen, en een aanvulling moet zijn.

Ik hoop voor jou dat je er ook zoiets positiefs uit kan halen op den duur, voor nu zou het beter zijn als je alle banden met hem verbreekt denk ik.
En ik hoop dat als je deze relatie verwerkt hebt dat je een lieve vriend treft die jou wel waard is, want die zijn er gelukkig ook.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 10:54

Cayenne schreef:
Tja, moeilijk verhaal. Je laat hem zelf weer iedere keer in je leven toe en mijn ervaring is dat je het beste compleet met zulke personen kunt breken. Daarnaast is het natuurlijk heel erg fout van hem om met dames te gaan rotzooien, maar je hebt hem zelf steeds weer vergeven. Dat is natuurlijk geen vrijbrief, maar dan neemt hij jouw boze woorden waarschijnlijk ook niet serieus, zeker niet omdat hij het iedere keer weer opnieuw deed.
Ik zou toch proberen om het naast je neer te leggen. Waar 2 ruziën hebben er twee schuld. Zie het als een leerproces en ga verder met je leven, hoe moeilijk ook (want gevoel blijft er misschien altijd wel).

Heb je helemaal gelijk in! Ik heb er spijt van dat ik hem keer op keer weer heb vergeven en hem weer terug heb genomen. Ik zag mijn toekomst gewoon met hem samen, en het heeft even geduurd voor ik er achter kwam dat dit niet zo was.. Hij nam het mij iedere keer kwalijk dat ik weg ging bij hem en dan zei hij dat ik hem in de steek liet.. Pff ik was zo verblind, en nu zie ik het eindelijk dat ik fout ben geweest om hem zoveel kansen te geven.

Hij heeft nu afscheid kunnen nemen van de hond en daar wil ik het ook bij laten, heb hem ook weer overal geblokkeerd en hem dit ook verteld. Ik wil niet weer dezelfde fouten maken als toen. Maar het is wel moeilijk want ik denk er nog zoveel aan.. En heb nog steeds deze rot gevoelens, van kwaadheid tot onbegrip tot verdriet.

@ Stefje dankjewel en het loslaten en verder gaan is moeilijk.. Ik ben sowieso al een piekeraar dus heb daar echt moeite mee.. En hij weet dat, en is nu eenzaam omdat hij eigenlijk niemand meer heeft behalve zijn ouders en broer, dus hij zal me inderdaad wel missen. Maar ik laat me nooit meer zo door iemand behandelen, dus ook niet meer door hem.

@ Elisa : Ik heb alleen maar meer moeite met mensen te vertrouwen, en dat is wel iets wat me erg dwars zit. Ik hoop dat dit met de tijd beter word.. Heb vorige week mijn laatste therapie sessie gehad en ga het nu op eigen benen doen. Ben aan het kijken voor een eigen huisje, hondje heeft nieuwe medicijnen die goed werken. En mijn paard begint het steeds beter te doen, dus dat is in ieder geval positief. Probeer ook nieuwe mensen te leren kennen, want ik had niet veel vriendinnen meer over aangezien die mijn situatie niet meer aan konden zien en me in de steek hebben gelaten..

Maar sta nu op een nieuwe stalling met een leuke groep mensen en op de hondenclub heb ik fijne mensen leren kennen, dus ik probeer zoveel mogelijk afleiding te pakken :)
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 22-12-17 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:58

Heftig.. :(:)

Wat zou jij nu willen? Waar wil je over een jaar staan? Hoe zie je je leven dan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:58

Wat enorm lief dat je hem de ruimte hebt gegeven om afscheid te nemen van jou hondje. Maar dat hij jou mist... daar hoef jij niks mee. Tja vervelend voor hem...maar dat mag hij toch echt zelf oplossen en dan zonder jou. .. die problemen die hij heeft mag hij zelf houden... en jij bent zijn oplossing niet. ... hij is zelf de opgever en dat hoort hij en ook niemand anders jou aan te rekenen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:04

Het is logisch dat je er nog veel aan denkt, je hebt je ziel en zaligheid in de relatie gestopt en dat allemaal terug in je gezicht gesmeten gekregen. Maar zo te lezen ben je er ook wel een heel stuk sterker van aan het worden, heel goed en knap dat je hem weer geblokkeert hebt!
En bedenk maar: hij mist waarschijnlijk niet jou als persoon maar vooral dat jij zoveel zorgen op je nam en alles voor hem regelde... Anders zou hij niet telkens dezelfde fouten maken.

Je weet nu in ieder geval ook wat je nooit meer wilt meemaken in een relatie en dat is ook iets waardevols om mee te nemen in de toekomst.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 11:08

upendo schreef:
Heftig.. :(:)

Wat zou jij nu willen? Waar wil je over een jaar staan? Hoe zie je je leven dan?

Waar ik over een jaar wil zijn? Hoop dat ik dan een huisje heb voor mezelf, nieuwe leuke vrienden en dat ik gelukkig en gezond ben. Maar weet wel dat ik nog een lange weg te gaan heb, maar merk ook dat het iedere dag weer een beetje beter gaat.

Had toch echt de behoefte om het van me af te schrijven, in plaats van dit met hem te gaan bespreken..

@Evelijn: Ik weet dat hij oprecht heel erg veel om het hondje geeft, en door onze ruzie de laatste keer heeft hij dus nooit afscheid kunnen nemen. Dan ga ik bij mezelf denken hoe zou ik het vinden als de rollen waren omgedraaid. Dus vond ik dat ik dat hem wel moest gunnen. De hond was trouwens extreem blij een plaste alles onder van blijdschap.
En inderdaad zijn problemen zijn ook zijn problemen. Hij heeft nog steeds een hoge dosis morfine, nu al bijna een jaar en zijn rugproblemen zijn alleen maar erger geworden.. Hij zei ook tegen mij dat ik zijn problemen niet mee moest nemen naar huis en heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik er niets mee te maken wil hebben en ik er niks aan kan doen..

@ Mars: Ik weet niet of ik sterker ben geworden, maar in ieder geval een stuk harder.. Ik was 3,5 jaar geleden een heel lief meisje die niet voor zichzelf op durfde te komen en het iedereen maar naar de zin wou maken.. Ik deed alles voor iedereen.
En ben nu iets selectiever geworden in de mensen die ik toelaat in mijn leven.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:12

Na het lezen van jouw hele verhaal **dikke knuffel**
Wat geweest is, is geweest.. wat gedaan is, gedaan. Meid wat heb jij veel voor hem over gehad. En hij heeft het allemaal niet op waarde weten te schatten.
Blijf bij jezelf. Je bent nu zo veel sterker en hebt hem niet nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:13

Ik zou zeggen, lees je eigen verhaal nogmaals heel goed door, het moet van twee kanten komen en dat is in die relatie nooit zo geweest. Logisch dat hij je mist, je was zijn financiele pot, huishoudster en jeweetwel. Heel netjes dat je hem van het hondje afscheid hebt laten nemen maar zo erg zal hij de hond niet gemist hebben anders had hij er wel naar gevraagd. Uit de buurt blijven, zo ver je kunt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 11:27

bigone schreef:
Ik zou zeggen, lees je eigen verhaal nogmaals heel goed door, het moet van twee kanten komen en dat is in die relatie nooit zo geweest. Logisch dat hij je mist, je was zijn financiele pot, huishoudster en jeweetwel. Heel netjes dat je hem van het hondje afscheid hebt laten nemen maar zo erg zal hij de hond niet gemist hebben anders had hij er wel naar gevraagd. Uit de buurt blijven, zo ver je kunt.

Klopt helemaal, ik gaf iedere keer de situaties de schuld. En bleef mezelf maar voorhouden als alles weer goed was met zijn gezondheid dat het allemaal wel goed kwam, ik was helaas niet sterk genoeg om het zolang uit te rekken.. Maar ik geloof ook inderdaad dat het van 2 kanten moet komen, en ik zag dus inderdaad in dat dit niet het geval was.

En inderdaad hij zal ons niet echt gemist hebben anders had hij inderdaad al lang op een bepaalde manier contact gezocht. Maar ik wou dit uit mezelf doen, niet voor hem maar hem wel de kans geven om afscheid te kunnen nemen. Heb ook duidelijk toen in mijn bericht gezet dat ik niet kom om "gezellig" te doen en dat hij verder niets hoefde te verwachten. Heb mijn hondje daar afgezet en ben met mijn andere hond gaan trainen bij mijn club, en daarna heb ik hem weer opgehaald. Kreeg onderweg naar de club al doemsenario's in mijn hoofd. Zovan wat nou als hij mijn hond nou niet terug wil geven of de deur niet meer open doet.. Kreeg eigenlijk een beetje spijt toen ik mijn hondje daar had afgezet :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:18

Dus conclusie, eens en nooit weer, word je veel gelukkiger van. Iedereen leert van situaties die zich voordoen in een mensenleven, jij hebt een harde les gehad maar lijkt daardoor wel je sterkte en richting te hebben gevonden, laat je dit nooit meer aandoen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:21

Lastig en misschien zit er nog wel wat narcisme achter.
Ik heb gehad dat iemand van 59 op mij viel. Kon mijn vader zijn. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat liefde van 2 kanten moest komen, maar dat ging er niet in. GEwoon normaal omgaan lukte niet meer, want alles moest zoals hij wilde. Daarna begon het 'stalken', 12 t elefoontjes midden in de nacht, sms-en, enz. Ook excuses, blabla. Toen zag ik in dat het een narcist was. Ben blij dat ik nooit meer contact gehad heb. Heb alles genegeerd. Hij ging het via zijn zoon proberen, zocht mijn facebookvrienden op en stuurde die berichten of ik alsjeblieft contact met hem wilde zoeken enz. Gelukkig woonde hij in Engeland, anders had ie zeker voor de deur gestaan. Heb uiteindelijk hem geblokt.

Een andere die tussendoor een ander had (relatie was uit, dus gewoon geen probleem) kwam ineens weer langs bij mij omdat zijn ouders nog in het dorp wonen (is ook een bokker, en misschien herkent ie zich, en dat maakt niet uit, mag best). Dus ik dacht he, mijn ex, maar even bijkletsen is prima. Toen drong ie zich direct op. Dus was blij dat ie uiteindelijk weer weg was. Daarna stuurde hij mailtjes, sms-jes en ineens stond ie voor de deur terwijl ik gezegd had dat ik geen tijd had. Ik heb niet open gedaan, hij heeft zeker nog een half uur in de auto voor de deur gezeten. Ik was overduidelijk in de woonkamer aanwezig, maar had echt zoiets van ik heb gezegd geen tijd, dus respecteer mij dan ook. Uiteindelijk reed hij weg. Jammer dan dat ie mij gezien heeft, maar ik had gewoon geen tijd. Dus dan moet je het ook niet proberen. Ik moest er best wat lef voor hebben om toch niet te reageren, maar ik had aangegeven geen tijd te hebben, dus ik was geheel onschuldig toen hij mij wel kon zien maar ik hem negeerde. Ik had ook echt geen tijd, huis moest schoon.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:26

bigone schreef:
Dus conclusie, eens en nooit weer, word je veel gelukkiger van. Iedereen leert van situaties die zich voordoen in een mensenleven, jij hebt een harde les gehad maar lijkt daardoor wel je sterkte en richting te hebben gevonden, laat je dit nooit meer aandoen.

Het is en blijft moeilijk, vergeven zit in mijn aard.. Ik ben iemand die heel erg boos kan worden als mij onrecht aan word gedaan, maar ik kan daarnaast ook heel erg goed mensen vergeven. Helaas heeft hij dit ook heel erg snel door gehad en daar misbruik van gemaakt.. Ik heb heel erg lang gedacht, dat als je goed bent voor anderen ze dit ook voor jou zullen zijn. Maar ik weet nu dat dit helaas niet zo werkt. Wil niet zeggen dat ik niet meer goed ga zijn voor anderen, maar ik laat geen misbruik meer van mezelf maken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:12

Ik moest een beetje zuchten omdat je elke keer weer in zijn praatjes trapte, terwijl hij eigenlijk voor geen mm te vertrouwen is. Maar ergens snap ik het ook, want je voelt je goed (ondanks alles) bij iemand en en plek. Het is bekend en voelt veilig. Maar denk dat je het goed hebt aangepakt door hem nu te verlaten en verder te gaan zonder hem.
Ik snap ook dat je je schuldig voelt, maar bedenk wel.. je bent niet met hem getrouwd. Ik ben absoluut pro niet weglopen als het moeilijk wordt (financieel, gezondheid, etc) want zo werkt het leven niet. Als het even tegenzit terugrennen naar het veilige huisje van je ouders is geen optie. Je moet met problemen leren dealen want dat is het leven. Niet altijd de makkelijkste weg kiezen is heel belangrijk en daar leer je veel van. Maar er is een grens.
Jij bent niet bij hem weggegaan vanwege zijn negativiteit (is wel een fijn iets dat je daar ook niet tegenaan hoeft te kijken), je bent niet weggegaan vanwege dat hij heup-/rugklachten heeft. Je bent weggegaan omdat hij niet te vertrouwen is en jou niet respecteert. Laat respect en vertrouwen nou net het fundament zijn voor een goede relatie.
Kortom: het zou echt niet meer werken. Je zou jezelf alleen maar enorm uitputten en meegaan het zwarte gat in.

Mooi dat je optijd weg bent gegaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:17

Dus je was van die vent af en dan zoek je zelf weer contact omdat hij afscheid moet nemen van je hond? "schudt ongelovig met het hoofd" Onbegrijpelijk.......

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:25

Billy schreef:
Dus je was van die vent af en dan zoek je zelf weer contact omdat hij afscheid moet nemen van je hond? "schudt ongelovig met het hoofd" Onbegrijpelijk.......

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo begrijp. Wat heeft je ex met die hond te maken?
Als mijn hond straks dood gaat ga ik toch echt geen contact opnemen met welke ex haar dan ook gekend heeft ongeacht hoe gek die op haar was. Het is een ex, die fase van je leven is voorbij. Leer ervan, koester goede herinneringen en ga verder met je leven. Er ligt nog veel moois in de toekomst, blijf niet hangen in een ellendige en ongelukkige situatie uit het verleden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:53

jeetje meid wat heb jij een hoop bagger over je heen gehad. Je hebt jezelf letterlijk weggecijferd...maar kreeg er eigenlijk alleen maar ellende voor terug. Goed van je dat je het even van je afschrijft, tis niet niks. Maar zoals ik het lees, trap je steeds weer in dezelfde valkuil waar hij helaas gebruik van maakte. Wrs vond hij het wel makkelijk dat jij alles doet en regelt en hij een dak boven zijn hoofd heft met eten. Hoop dat je sterk genoeg bent om nu jezelf eens op nummer 1 te zetten en daar ook te blijven. Jij bent het belangrijkste. Zal even duren voor je vertrouwen naar iedereen is hersteld maar weet dat niet iedereen is zoals je ex!
Je ex op hoogte stellen van de hond zou ik niet doen, wrs begint het hele verhaal dan weer opnieuw!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:49

Goof schreef:
Billy schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo begrijp. Wat heeft je ex met die hond te maken?
Als mijn hond straks dood gaat ga ik toch echt geen contact opnemen met welke ex haar dan ook gekend heeft ongeacht hoe gek die op haar was. Het is een ex, die fase van je leven is voorbij. Leer ervan, koester goede herinneringen en ga verder met je leven. Er ligt nog veel moois in de toekomst, blijf niet hangen in een ellendige en ongelukkige situatie uit het verleden.

Ik snap jullie wel.
Heb er zelf ook wel flink aan getwijfeld of ik het wel of niet zou doen.
Maar zoals ik al zei heeft hij nooit afscheid van hem kunnen nemen omdat we met flinke ruzie uit elkaar zijn gegaan. En aangezien die 2 wel echt een band hadden samen wou ik hem toch de kans geven om afscheid van hem te laten nemen. Maar dat is nu al gebeurd, en kan ik toch niet terug draaien helaas.

Daarnaast ben ik nu wel blij dat ik het gedaan heb, aangezien hij nog steeds in een slachtoffer rol zit en denkt dat de hele wereld er op uit is om hem dwars te zitten.. Dus ik wist het al 100% zeker maar nu nog iets meer dat ik daar niet naar terug wil. Hij denkt dat hij respectloos met mensen om kan gaan en verwacht wel dat mensen respectvol naar hem zijn..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:09

Het is moeilijk, maar loslaten is de beste oplossing.
Niet meer naar die mooie praatjes luisteren.
Is nu 3 keer gebeurt.
Hij verandert toch niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:17

Het verbaast me eerlijk gezegd heel erg om dergelijke ervaringen van jouw hand te lezen.
Op bokt komt je op mij over als iemand met "haar op de tanden" om het zo maar te verwoorden.
Ik hoop dat je die houding blijvend naar je ex kunt aannemen.
Sommige mensen zijn slecht voor je, daar kun je beter alle contact mee verbreken. Je ex lijkt me duidelijk in die categorie te vallen. Succes TS.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:20

Ik vraag me trouwens af: mist hij jou echt of heeft hij iemand nodig voor wat dan ook?
Daar zit een wezenlijk verschil tussen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:51

Boras schreef:
Ik vraag me trouwens af: mist hij jou echt of heeft hij iemand nodig voor wat dan ook?
Daar zit een wezenlijk verschil tussen.

En dat doet ook helemaal niet terzake, het gaat erom wat goed is voor jou en wat jij wil.

Echt heel ver weg blijven van deze man. Laat hem maar lekker bij zijn naaktfoto vriendinnen blijven :r