Straatverlichting kapot, gemeente niet bereikbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Straatverlichting kapot, gemeente niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:38

Nou zeg, in heel mijn wijk is het pikdonker. Het is een behoorlijk dure wijk waar wekelijks auto’s worden gestolen en woning inbraken plaats vinden. Nu wilde ik de gemeente inschakelen omdat wij ook 2 auto’s voor de deur hebben staan en ik bang ben dat vannacht wel een mooie kans is. Normaal staan de lantaarnpalen recht op onze auto’s.
De gemeente is maar tot 14.00 bereikbaar voor dit soort meldingen en een ander meldpunt kan ik niet vinden. Kan ik hiervoor de politie bellen om te vragen voor extra surviance? Of is dat raar?

Destination

Re: Straatverlichting kapot, gemeente niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:41

Kan je op de website van de gemeente niet vinden wie de beheerder van de lantaarnpalen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:41

Ik zou gewoon de politie eens bellen om in ieder geval even een melding te maken. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:41

Destination schreef:
Kan je op de website van de gemeente niet vinden wie de beheerder van de lantaarnpalen is?

Ja, dat heb ik gevonden. Maar die zijn niet bereikbaar voor spoed? Ik kan alleen een formulier invullen met betreffende paal die stuk is. Lijkt me niet de bedoeling.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:42

Niet geschoten is altijd mis: 0900 8844. Niet meteen vragen om extra surveillance, maar wel melden dat de straatverlichting stuk is en dat er de laatste tijd in de wijk veel is ingebroken. Dan komt die wagen vanzelf wel meer de straat door.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:44

Zo'n dure wijk en dan niet eens een garage bij huis om die dure auto's weg te zetten? :D ;) (sorry, kon het niet laten)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:45

Diablo schreef:
Zo'n dure wijk en dan niet eens een garage bij huis om die dure auto's weg te zetten? :D ;) (sorry, kon het niet laten)

Nee, het geld was op! :D

Thanks voor reacties. Ga voor de zekerheid even bellen, als het niet gewaardeerd wordt hoor ik het vanzelf wel.

Ik woon overigens zelf aan de andere kant tussen de goedkope huizen. Dat betekend niet dat inbrekers hier niet graag komen. ;) Sorry, kon het niet laten.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-12-17 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:46

Diablo schreef:

En in mijn dure wijk waar de huizen gemiddeld op 1.000.000 zitten staat alleen aan het begin een lantaarnpaal. Die straat is altijd donker :')
Misschien moet ik toch maar even gaan klagen.. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:48

Lienek schreef:
Diablo schreef:

En in mijn dure wijk waar de huizen gemiddeld op 1.000.000 zitten staat alleen aan het begin een lantaarnpaal. Die straat is altijd donker :')
Misschien moet ik toch maar even gaan klagen.. :D

Ik lees hier boven dat niet geschoten altijd mis is. Doe er wat mee zou ik zeggen! :-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:48

Als heel de wijk donker is, lijkt het eerder een stoppen-/schakelkastprobleem. Meld het eens bij het noodnummer van de electriciteitsleverancier/netwerkbeheerder bij jullie. Die weten misschien wel wie dat op kan/moet lossen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:49

Ibbel schreef:
Als heel de wijk donker is, lijkt het eerder een stoppen-/schakelkastprobleem. Meld het eens bij het noodnummer van de electriciteitsleverancier/netwerkbeheerder bij jullie. Die weten misschien wel wie dat op kan/moet lossen.

Ja, het is de hele wijk. Niet alleen onze straat.. Waar kan ik vinden van welke leverancier het is?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:49

Ach ben het gewend. :P En zou me daar het minst druk om maken.
Hebben jullie geen camera's hangen dan? Heb je in ieder geval iets. En schrikt ook af!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 18:52

Lienek schreef:
Ach ben het gewend. :P En zou me daar het minst druk om maken.
Hebben jullie geen camera's hangen dan? Heb je in ieder geval iets. En schrikt ook af!

Ja, dat heb ik wel. Het is een drukke weg waar veel mensen (te) hard rijden en op de stoep lopen veel mensen met hond + oversteken. De enige verlichting momenteel komt uit huizen en alleen dat is al niet veilig...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:03

Giolli schreef:
Ja, het is de hele wijk. Niet alleen onze straat.. Waar kan ik vinden van welke leverancier het is?

Even googelen leert me dat Liander de netwerkbeheerder is voor Gelderland/achterhoek. Daar zou ik als eerste eens naar bellen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 19:04

Oh, ik kwam via de gemeente uit dat ik ergens anders naar moest bellen. :=
Hoe dan ook, ik heb de politie gebeld en die gaven aan nog geen melding te hebben ontvangen, maar aangezien de hele wijk het niet doet gaan de direct actie ondernemen. :j Tenminste, dat zei Mw. Wat dat dan is, dat weet ik niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:07

Politie gaat vermoedelijk ook naar de netwerkbeheerder. Maar die zullen wel een rechtstreeks lijntje hebben :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:11

Die komen ook beter binnen dan een willekeurige burger :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 19:14

Tja, over een straat hoor je mij ook niet zo snel klagen, maar een wijk is behoorlijk groot en dan is er dus wel een echte storing. Ik hoop dat ze het snel weer doen. :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:51

Diablo schreef:

Hahaha, dat is precies wat mijn man zei :D . Ik zie de relevantie van de term ''duur'' niet zo, maar blijkbaar is het toch relevant.

Voor je auto's: gewoon je buitenlicht aanlaten vannacht.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:54

Hier hebben we een paar weken gehad dat alleen in onze straat de lantaarnpalen het niet deden. Heeft echt enkele weken​ geduurd, dus heb niet de hoop dat het snel opgelost is -O-
Dankzij alle kerstverlichting was er in elk geval iets te zien hier.
Hoop dat het bij jullie minder lang duurt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 23:56

GDG schreef:
Diablo schreef:

Hahaha, dat is precies wat mijn man zei :D . Ik zie de relevantie van de term ''duur'' niet zo, maar blijkbaar is het toch relevant.

Voor je auto's: gewoon je buitenlicht aanlaten vannacht.

Het is wel degelijk relevant als je (logischerwijs) bedenkt dat in deze wijk dus al enorm veel inbraken en autodiefstallen plaats vinden. Dat was mijn enige link, jemig wat een getut om niks zeg.. Ik woon zelf maar gewoon in een rijtjes huis hoor. :+ Maar excuses moi voor het verkeerd formuleren en iedereen die ik daarvoor tegen de schenen heb geschopt in bovenstaande berichten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:58

Nou je hebt mij niet voor de schenen geschopt hoor. Maar inbraken komen voor in elke wijk. En zal vaak gepaard gaan met een paar inbraken en dan weer een poosje rustig. Mensen worden alerter als er net een paar inbraken zijn geweest.
Bij mijn vorige huis hadden we in 2010 2015 en 2017. Een paar weken met meerdere inbraken ( landweg met boerderijen.)