Laatste kennisgeving/Internation Collections

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Laatste kennisgeving/Internation Collections

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 14:55

Hi bokkers,

Gisteren heb ik een brief ontvangen van International collections, deze zou werken voor Lux International Sales ApS.

Zij geven aan dat ik daar producten heb besteld en nog niet heb betaald en dat ze nu bereid zijn een bedrag van 40 euro te accepteren (i.p.v. de achterstallige betaling van 54,91). Dit is niet correct en als je googled op Lux dan zie je dat dit hun "standaard" praktijken zijn.

Natuurlijk ben ik niet van plan om te betalen, gezien ik niets besteld heb en geen producten heb ontvangen. Kan verder ook weinig vinden over het bedrijf. Enige wat ik kan vinden is op Belgische sites, en ik vroeg mij af of iemand weet hoe dat in Nederland geregeld is?

https://radio2.be/de-inspecteur/opgelet ... ollections

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/04 ... al-collec/

ECC zegt dus dat zij niet gemachtigd zijn voor Belgische consumenten, maar hoe zit dit met Nederlandse consumenten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:13

Als jij niks besteld hebt, hoef je ook niet bang te zijn toch?
Klinkt als een vorm van oplichting. 40 euro accepteren bij een hoger openstaand bedrag?
Een echt serieus incassobureau verhoogt het bedrag met boeterente.
Ik zou er niks mee doen.

Destination

Re: Laatste kennisgeving/Internation Collections

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:20

Ik zou het gewoon negeren :+ Je hebt niks besteld, dus je hebt ook niet zoveel om je druk over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:27

Brief ff bewaren voor het geval ze heel vervelend worden, maar verder niets doen. Duidelijk oplichtingspraktijken..

Mijn ouders hebben laatst ook zoiets bij de hand gehad, gelukkig weet ik een beetje van het incassotraject, dus wisten we dat ze zo geen zaak hadden. Maar het is wel vervelend met agressieve telefoontjes en dreigen met deurwaarder (ze noemden zelfs een dag en tijd dat de deurwaarder zou komen :') )

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:44

Als je niks hebt besteld kunnen ze je echt niks maken. Correspondentie bewaren voor het geval dat, maar dit lijkt me overduidelijk oplichting.
Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en krijgen daarvoor echt maandelijks facturen/herinneringen/aanmaningen van allerlei zogenaamde bedrijven voor allerlei zogenaamd bestelde goederen. Hoop agressiviteit en dreigen maar als je een beetje doorzoekt en informeert is het al gauw duidelijk dat het grote onzin is :+

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 17:19

Bij de ECC (voor de Belgische consumenten) geven ze aan dat je juist wel moet reageren?