Schminken, waar kun je dat leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Schminken, waar kun je dat leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 13:02

Ik zou graag willen leren schminken :) Gewoon simpel, wat figuurtjes en wat dieren voor kindergezichtjes. Wat penseeltechnieken hoe je makkelijk bloemetjes en lijntjes kunt tekenen. Niet hele kunstwerken, bodypaint of grimeurdingen. Doel is om in een korte tijd (snel) een kindergezichtje te kunnen opleuken.

Nu is hierin zoveel aanbod, dat ik niet weet waar ik hiervoor goed terecht kan. Hebben jullie ervaringen met schminkworkshops?

Locatie maakt mij niet zoveel uit (liever geen uithoeken van Nederland), ik wil er best een stukje voor reizen. Prijs hoeft ook geen probleem te zijn. Ik zoek iemand die aansluit bij mijn wensen (snel en simpel schminken) waar mensen goede ervaringen mee hebben :)

Anoniem

Re: Schminken, waar kun je dat leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:09

Het beste kan je het leren door te doen. Ik zou dus zeggen, koop een goed boek (of boeken), en oefenen! Oefenen kan overigens ook op jezelf. Ik oefen kleine dingen (een dolfijntje, sneeuwvlokjes, spinnen, paardenhoofdje, paashaasje e.d.) vaak op mn bovenbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:18

Ik ben totaal niet handig met tekenen, maar het schminken heb ik ook gewoon geleerd door te doen. Deed altijd de kinderfeestjes bij mcdonalds en toen moest ik gewoon :') Geloof niet dat ik kinderen echt verminkt heb _O- Goede voorbeeldplaatjes doen wonderen :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:40

Kijk op YouTube en ga oefenen. Desnoods eerst op een vel papier en op je eigen arm. Op YouTube staan er enorm veel goede duidelijke filmpjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:42

Op Facebook heb je m-schmink (uit m'n hoofd)
Weet niet waar ze zitten, maar ze geven regelmatig workshops

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:47

Google is your friend! Een vriendin van mij gaat ook een schminkworkshop doen, ik weet alleen niet waar. Het bestaat dus wel :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:00

in de carnavalsgebieden wordt het sowieso aangeboden :D
maar dan moet je naar Limburg of brabant ;)

pinterest staan al heel veel voorbeelden.

ik heb zelf een bord verzameld met sminckideeen.
als je die wilt dan pb me maar geef ik mijn pinterestnaam door ;)

verder googlen op schmink workshop
dan kun je kijken wat een beetje bij jou in de buurt is

en wat ook aangegeven wordt, gewoon doen. hoeft niet meteen op je eigen gezicht te zijn, je armen zijn ideaal om vol te kladderen, babydoekje erover heen en je hebt weer ruimte om opnieuw vol te kladderen.
gewoon proberen gewoon doen, smincken is fantasie dus laat je gaan :):)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:56

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:35

Wompel Pompel en ze komt zelfs aan huis workshops geven. Erg leuk! Google haar maar eens :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 22:03

Wat een hoop tips al! :)

Ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat je kunt leren schminken via Youtube. Dat is voor later wel handig als ik al wat basistechnieken ken en schminkmateriaal bezit.

Googelen kan ik wel, maar ik hoop hier persoonlijke ervaringen te vinden. Er zijn zoveel aanbieders! En qua prijs lopen ze ook enorm uiteen. De goedkoopste die ik heb gezien is 30 euro en de duurste 130 euro voor een dag of avond.

Het is voor mij ook ter kennismaking of ik het daadwerkelijk wel zo leuk vind. Dus ik wil niet direct materiaal aanschaffen om zelf te oefenen, maar juist een of meerdere keren op een workshoplocatie oefenen :)