Wat zou jij nou tweedehands kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bartjeminoes

Wat zou jij nou tweedehands kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 12:39

Hallo!!

Ik vroeg me ineens af.. Wat zou je vertrouwd vinden om tweedehands te kopen? Dat kan van alles zijn van tv, stofzuiger, bed, kleren ect. (Het mag vanalles zijn). Ik ben heel nieuwsgierig waarom iemand juist wel of juist niet dat product tweedehands zou kopen.

Ik vraag me dit af omdat ik er voor mezelf nogal een wedstrijdje maak heb om zo min mogelijk te besteden. Maar vraag me ook af tot in hoeverre dat realistisch is..

Alvast bedankt voor het meedenken en delen!

c_alsemgeest

Re: Wat zou jij nou tweedehands kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:41

auto... ik koop uit principe geen nieuwe auto's :+ Zo zonde, dat wanneer je de garage uit rijdt hij meteen 10.000 minder waard is.
Verder eigenlijk weinig, ja een paard, want als ik die koop is die waarschijnlijk ingereden en dus officieel tweede hands :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:42

Een paard :D

Zonder dollen:
* meubels m.u.v. matrassen, dekbedden etc. Alles moet wel goed schoon te maken zijn. Stoffen meubels komen er daardoor ook niet in.
* auto's
* quad, tractor toebehoren etc.
* stalspullen zoals kruiwagen, staldelen etc.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:43

Ik heb voor onze pup veel tweedehands gekocht. Een tuig, en benches. Ik vond het zonde om het nieuw aan te schaffen nu hij nog zo snel groeit. Geldkwestie dus haha.

Verder een auto natuurlijk, en dingen voor de hobby.

Dingen als witgoed en kleding koop ik zelf wel altijd nieuw. Kleding uit hygiëne en witgoed vanwege de garantie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:44

Auto, huis, dieren, tuinspullen, kast of tafel en stoelen. Dvd s, eventueel electronica.

Wat zeker niet, kleding tenzij van bekenden, bedden, koelkast, wasmachine en droger. En bankstel. Dit ivm allergie ook. Kattenharen kunnen knap vervelend zijn,

Wiske2

Iedere laatste zondag van de maand, behalve deze maand is er kofferbak verkoop tweedehandsmarkt in Hoek van Holland. Leef je uit.
Je vind er van alles.

Daenerys

Ik verkoop best veel spullen (bed, meubels, apparatuur, accesoires, en paardenspullen), maar koop zelf eigelijk nooit iets tweedehands. Ik kijk wel vaak op bijv. Marktplaats als ik iets zoek, maar kan dan toch vaak niet het juiste vinden.

Ik denk wel dat jouw doel realistisch is hoor, er staat zoveel tweedehands te koop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:46

Ik heb mijn vriezer, mijn fornuis, mijn afzuigkap en mijn wasmachine tweedehands. Mijn bed en bedbodems zijn tweedehands (matras niet). Mijn leesstoel, al mijn boekenkasten, mijn secretaire, mijn bibliotheektafeltje, mijn was-vouw-tafel, mijn kapstok, mijn eetkamerstoelen, mijn piano, mijn servies, mijn bordspelletjes, mijn vitrinekast, mijn stoelen, de inrichting van mijn schuur, mijn fiets, mijn step, mijn vijver, een gedeelte van mijn kleding, mijn huisdieren, mijn auto, mijn bankje in de voortuin, mijn keukenmachine... allemaal tweedehands.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:50

Ik koop tweedehands:

- de auto
- kleding voor mezelf, ik controleer de kleding wel heel goed op beschadigingen
- kleertjes voor de baby die eraan komt
- decoratieve prulletjes voor in huis
- boeken

Wat ik niet tweedehands koop:
- schoenen
- ondergoed
- witgoed
- bedden en toebehoren

Ik koop tweedehands omdat ik het leuk vind om spullen goedkoop te vinden, niet omdat we geen geld hebben :) . En waarom zou ik voor een broek 50 euro in de stad betalen als ik er ook een voor 5 euro kan vinden bij de kringloop! Vaak vind ik kleding met de kaartjes er nog aan

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:24

Ik ben woon nog niet zo lang op mijzelf en heb dus mijn meubilair kortgeleden aangeschaft.
Inderdaad alles dat schoongemaakt/ gewassen kan worden vind ik geen probleem om tweedehands te kopen. Maar kleding en keukenbenodigdheden vind ik toch prettiger nieuw.
Wij hebben tweedehands een aupingbed zonder matrassen gekocht en een eettafel. En ook wat spullen van familie overgenomen. Ik wil nog eetkamerstoelen, die zou ik ook tweedehands willen, maar tot nu toe niet het juiste gevonden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:31

Ik kan beter zeggen wat niet. Matrassen iig niet nee, dat gaat me te ver.
Kleding over het algemeen ook niet, muv duurdere dingen zoals winterjassen.
Op kleding vind ik het over het algemeen niet de moeite waard, van het onderhandelen/ophalen of opsturen (en dan maar afwachten wat je krijgt). Daarvoor is het verschil met nieuw mij dan te klein.
Maatwerk zoals de gordijnen kan natuurlijk niet. Dingen zoals onze bloempotten, daarvan wou ik gewoon een stuk of 10 dezelfde, dat gaat tweedehands natuurlijk moeilijk. Net zoals laminaat of tapijt.

Maar alles wat ik schoon kan krijgen zeker tweedehands. :j

Denk aan: witgoed, meubels, zadels, hoefschoenen (bij ons in de buurt is zelfs een winkel waar je paardenspullen kan brengen voor verkoop en spullen kan kopen, ga ik graag heen. Op de bok heet het.) Een hooiruif, tv's krijgen we meestal. Dat soort dingen.

Het scheelt me vaak minstens de helft op de nieuwprijs. :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:43

Speelgoed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:44

Alles behalve ondergoed ofzo denk ik

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:46

LadyMadonna schreef:

Wordt dat überhaupt tweedehands te koop aangeboden dan? :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:48

Ik vind goedkoop dingen scoren echt geweldig, hoe goedkoper hoe leuker.
T enige wat ik niet 2de hands aanschaf is o.a lingerie, matras

Daenerys jazeker word dat 2dehands verkocht

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:53

NathalietjeB schreef:

%)

Voor iemand met een fetisj dan toch zeker.. :r Kan me niet voorstellen dat je het zelf echt zou dragen. Hoe heet je het ook wast :')

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:54

Ik koop bijna nooit iets tweedehands, koop het liever nieuw. :)
Auto wel tweedehands.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:58

Paard, hond. :') Ik koop bijna nooit iets tweedehands maar als het gewoon betrouwbaar is, waarom niet?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:04

Bijna alles in mijn interieur is tweedehands, op vloerkleed en accessoires na, en dat vind ik helemaal prima. Laatst een prachtig tv-meubel gescoord bij de kringloop en ook onze Montèl stoel komt daar vandaan. Niks mis mee.

De auto's zijn ook niet nieuw, mijn Vitara uit 93 heeft al heel wat baasjes gehad :D

Kleding heb ik ook tweedehands, maar niet zoveel. Mijn waxjas heb ik via Marktplaats gekocht voor een tiende van de nieuwprijs, was bijna niet gedragen *\o/*

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:06

Daenerys schreef:
NathalietjeB schreef:

%)

Voor iemand met een fetisj dan toch zeker.. :r Kan me niet voorstellen dat je het zelf echt zou dragen. Hoe heet je het ook wast :')

:') kan wel es vragen of dat nou loopt lingerie setjes in de kringloop

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:08

Ja hoor. Ik ga regelmatig kringloopwinkels langs.
Ik vind het juist een kunst om spullen mega goedkoop bij een kringloop te halen terwijl ze zo goed als nieuw zijn. Je zult je verbazen hoeveel nieuwe spullen er bij een kringloop winkel zijn!

Ik verzamel kleine weckpotjes voor mijn losse thee en andere producten. Staat mooi in de keuken. Vind het ook milieuvriendelijker om tweedehands te kopen. Boeken koop ik ook veel tweedehands.
Qua kleding eigenlijk alleen echt wollen truien omdat die gewoon heel duur zijn. Maar ik kijk wel naar de staat natuurlijk, ik koop alleen zo goed als nieuw.

Elektronica schaffen we wel nieuw aan, omdat je dan weet hoe het er van binnen uit ziet zeg maar.. en dan wel garantie hebt.
Lingerie wordt inderdaad verkocht in kringlopen! En daar loop ik met een grote boog omheen... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:09

Vrijwel alles, geen problemen mee. Alleen bestek destijds nieuw gekocht. Verder natuurlijk geen tweedehands onderbroeken of beddengoed.

Ik koop trouwens voor mezelf vrijwel alles tweedehands, maar voor m'n paarden wil ik vrijwel alles nieuw hebben :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:21

Daenerys schreef:
LadyMadonna schreef:

Wordt dat überhaupt tweedehands te koop aangeboden dan? :')

Oh ja hoor... vorig jaar op een tweedehands markt stonden ze nog volop met een dildo te zwaaien (zonder verpakkkng :') ) dus ik kijk nergens meer van op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:22

:oo
:r

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:26

Ik heb onlangs een krultang met toebehoren 2ehands gekocht. Prima ding hoor, zag er netjes uit.

Verder auto, meubels, keukenapparatuur (smoothiemaker en keukenmachine voor een prikkie gekocht). Kleding ook, maar dan wel van een kringloop o.i.d. Dat koop ik niet via internet, dat wil ik kunnen zien.

Waar ik wat huiverig voor ben is de aankoop van een tweedehands tablet of een mobieltje. Scheelt een bak met geld, maar krijg je daar dan geen bak met ellende daarvoor terug vraag ik me dan af.