Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik hoop dus ook dat iedereen een beetje begrip heeft voor de situatie, ik probeer namelijk echt niet te zeuren haha. Het is lastig om over zoiets te praten op het internet waar iedereen het kan lezen
Al van kleins af aan was ik nooit een heel aanwezig iemand in grote groepen. Totdat ik me fijn voelde en onbewust best een grote mond had!
Op de helft van de middelbare school ben ik op een verkeerde manier nogal veranderd in een rokende puber met te veel foundation op die stoer probeerde te zijn en erbij wilde horen. Ik kreeg toen verkeerde vrienden die veel dronken en blowden terwijl we nog maar een jaar of 15 waren.
Na een totale knallende ruzie met al die vrienden op de volleybalclub ben ik in 1 omslag veranderd naar een onzeker meisje en had ik geen vrienden meer. Heb in die paar jaar ook nogal wat 'vijanden' gemaakt. Ik ben dat jaar in de 4de klas ook blijven zitten.
Dat heeft er voor gezorgd dat ik wel meiden had waar ik op school mee om ging, maar altijd als ik iets af wilde spreken gingen ze met hun eigen vriendengroepen al iets doen.
Wel heb ik toen 2 goede vriendinnen gekregen, maar de 1 is ontzettend druk met familieproblemen en dergelijke en niet heel sociaal. De andere was echt een van mijn beste vriendinnen en nog steeds wel, maar zij heeft me helemaal laten vallen sinds ze een vriendje heeft. Ze gaat met zijn vriendengroep uit en leuke dingen doen en ik mag niet mee.
Ik heb al een aantal keren gevraagd of ik mee wilde of dat ze iets leuks wilde gaan doen, maar dan zegt ze niet veel of praat eroverheen.
Waar het nu dus uiteindelijk op neer komt is dat ik eigenlijk altijd en iedere avond bij mijn ouders op de bank zit, inclusief de weekenden want niemand wil afspreken.
Ik merk nu dat dit me na een paar jaar enorm veel doet, en ik me ook echt alleen begin te voelen.. Vooral nu met kerst en oud & nieuw, als iedereen uitgaat en ik weer alleen thuis ben.
Zijn er hier mensen die zich misschien hetzelfde voelen of iets soortgelijks mee hebben gemaakt?
Bedankt voor het lezen van dit super lange verhaal!! Ik hoop echt heel erg dat ik een beetje opgevrolijkt kan worden en me iets fijner ga voelen tijdens die feestdagen!

En voor iedereen die de tijd heeft genomen het überhaupt te lezen, hele fijne feestdagen gewenst!