Leuke activiteiten in de winter met je vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Leuke activiteiten in de winter met je vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:36

Hallo,

Ik vroeg mij af wat jullie zoal doen met je vriend in de winter voor leuke uitjes?
Ik ben beetje inspiratieloos op het moment, of beter gezegd mijn vriend wilt zo min mogelijk buiten komen en ik wil veel buiten dingen doen :+ Ik hou van wandelen, de natuur en dieren en mijn vriend van gamen en auto's ( behalve in de winter dan heeft hij ook geen zin om aan de auto de werken).
Ik probeer dus leuke activiteiten te vinden die we samen kunnen doen want de laatste tijd doen we niet zoveel meer samen en dat mis ik wel.

Mijn vriend wil zoveel mogelijk indoor activiteiten, sauna vindt hij niks en films kijken afentoe maar niet teveel, zwemmen vindt hij ook wel eens leuk maar ook niet teveel :')
Ikzelf vindt gamen wel leuk maar we hebben bijna alle games die je met 2 kunt spelen ( en die bij ons samen passen) al gehad.
Door mijn hms en fybro kan ik niet alle activiteiten zoals bv schaatsen of karten doen. Dat bezorgt mij gewoonweg teveel last.
Kerstmarkten enz vind ik heel gezellig maar hij dan weer niet. Samen steden bezoeken vinden we wel leuk maar dan moet het op zijn minst weer droog zijn natuurlijk. Musea's hebben we ook al vaker gedaan en vooral dingen over WO 2 vinden we interessant, zijn ook naar normandie op vakantie geweest daarvoor. Maar ook hier in belgie hebben we al veel musea's gehad.
Dus wie weet er leuke activiteiten voor samen te doen? Of nog wat leuke plaatjes voor te bezichtigen. Wij wonen in Belgisch limburg.

gr hanne

Marit

Re: Leuke activiteiten in de winter met je vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:38

- Bioscoopje pakken
- Klimmen in een klimhal
- Glowminigolf (is altijd binnen)
- Escape Room
- Uit eten
- Winkelen/naar een shopping mall
- Scooter huren en scooteren (doen wij elk jaar, super leuk!)
- Naar de dierentuin/pretpark

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:41

Marit schreef:
- Bioscoopje pakken
- Klimmen in een klimhal
- Glowminigolf (is altijd binnen)
- Escape Room
- Uit eten
- Winkelen/naar een shopping mall
- Scooter huren en scooteren (doen wij elk jaar, super leuk!)
- Naar de dierentuin/pretpark

Klimmen in een klimhal is geen optie voor mij lichamelijk helaas. Black light mini golf hebben we eens gedaan en dat was inderdaad wel leuk, was ik al vergeten. Escape room kun je best met vrienden doen niet? ofja dat lijkt mij leuker toch?

scooter huren is nog een optie idd (wel geen regen dan)
en dierentuin vindt hij dus niks helaas, ik ben zot van dierentuinen enz ( mits diervriendelijke parken) maar hij dus niet en pretparken vindt hij te druk, hij houdt niet van hele drukke plaatsen :+

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:46

Ik lees even mee, hier ook een binnen-game-hen gecombineerd met een buiten-scharrel-kipje ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:45

Museum een optie of een Hightea?
Theatervoorstelling, musical bezoeken.
Workshop koken, schilderen, kerststukjes maken volgen.
Legpuzzel maken.

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:59

Bowlen of Virtual Reality gamen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:07

Snowworld! :)

Edit: Ik stelde alles voor wat je vriend niet wilde. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:13

ElsieC schreef:

Ik las blowen :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:16

VivaLaVida schreef:
ElsieC schreef:

Ik las blowen :') :') :')

Kan ook leuk zijn! :7 (die smiley is nu extra toepasselijk) :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:22

Als je doordeweeks buiten vakanties gaat dan is het rustig in een pretpark! Of kunnen jullie alleen in het weekend?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:24

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:29

Ik lees ook maar even mee haha :+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 23:35

Bedankt voor de reacties. Museums doen we regelmatig wel eens maar de interessantste hebben we ondertussen gehad in de regio. Ik wil graag eens naar amsterdam en naar cochem maar dat wilt hij liever doen als we goed weer hebben in het voorjaar/zomer maar als iemand nog leuke stadjes weet in belgie mag altijd aangeboden worden.

Theater enz ga ik hem niet naartoe krijgen. Hij heeft ook een hekel aan koken en knutselen ( buiten knutselen aan de auto haha) dus die vlieger gaat niet op. Zonde want ik ben best ruim denken maar zo van die dingen vind hij saai en ik wil gerust actieve dingen doen maar dan moet ik gedurende 1-2 dagen erna nog boeten ervoor -O-

Snowworld ga ik eens opzoeken. Vindt het echt zonde dat ik niet kan schaatsen ofzo want zoiets doet hij dan wel graag maar na 5-10 min kan ik niet meer van de pijn ik mijn heupen.

Bowlen doen we wel eens met de vriendengroep idd en die doen ook blowen maar ik rook niet haha :+ :' :')

VR gamen is leuk maar dan moet je eerst een VR-bril aanschaffen. Binnenkort gaat mijn vriend wel een nieuwe x-box kopen en dan hebben we 2 x-boxen dus dan kunnen we wel weer andere online games samen spelen.

Wij werken allebei door de week dus dat is geen optie helaas.
Het is gewoon erg moeilijk omdat we andere interesses hebben en ik ben echt een buitenmens en hij totaal niet. Wandelen met het weer zoals vandaag vind ik heerlijk, ben dan ook gaan buitenrijden maar dat vindt hij dus te koud. Lkkr moeilijk hihi.
Bv een tijd terug was er ook glow eindhoven en vurige vijvers in genk maar dat vindt hij dus niet zo leuk en veel te druk grrr.

Ik ben wel blij dat ik precies niet de enige ben met dit probleem haha. Die photo ark ga ik eens bekijken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:24

Mijn vriend doet aan winterslaap. Nee serieus. Vandaag om 2 uur was ie eens wakker om vervolgens om 6 uur weer in slaap te vallen. Nu is die net wakker :z Aan de andere kant ben ik echt een winterkind. Ik hou van sneeuw, skiën, schaatsen maar hij blijft t liefst de hele dag binnen. Ik ben dus ook opzoek naar wat leuks samen!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:56

Winter efteling?
Noorderlicht

Of een combi maken, eerst een stukje wandelen en daarna een gamehal of gaan black light golfen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 02:25

Lasergamen :)

Maar samenzijn is ook wat geven en nemen, dus af en toe iets doen wat de een leuk vindt en de ander niet erg interessant zou ook moeten kunnen.
(Qua wandelen heb je ook nog geocachen, als dat nog een beetje in is.)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:46

Je kan hem ook binnen laten zitten en er zelf op uit gaan.
Ik ga vaak alleen naar het bos met mijn honden.
Maakt mijn man de benedenverdieping schoon. Of gaat gamen.

Laat je vriend eens met een idee komen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:07

Om heel eerlijk te zijn klinkt je vriend een beetje saai. Te koud om te wandelen? Dan trek je toch meer kleding aan en maak je je meissie eens blij?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:29

Shadow0 schreef:
(Qua wandelen heb je ook nog geocachen, als dat nog een beetje in is.)

Is dat ooit uit geweest dan? :D

Er liggen wereldwijd een paar miljoen caches en er komen er elke dag honderden bij. Maar eerlijk is eerlijk, voor iemand die het in de winter te koud vindt om buiten te zijn is geocachen ook niet echt een optie. Het is wél actiever dan 'gewoon' wandelen (en met een duidelijker doel), maar ikzelf beleef er ook veel meer plezier aan bij wat hogere temperaturen (en vooral als het droog is).

En dat iemand saai zou zijn omdat-ie in de winter niet graag buiten is... :n 'Dan trek je maar meer kleding aan' is makkelijk gezegd. Genoeg dingen te doen hoor, je moet er alleen een beetje creatief voor zijn. Wat heeft hij zelf voor ideeën? Is-ie niet mee te krijgen naar een concert ofzo? En kun je niet zelf dingen ondernemen zonder hem?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 11:43

Bedankt voor alle reacties.
Noorderlicht ga ik eens opzoeke wat dat is.
Hij is sowieso vind ik zelf een lastig persoon om iets mee te verzinnen voor wat te doen. Wandelen in de zomer (in het bos ofzo) vindt hij trouwens ook niks. Teveel insecten en spinnen :') Wandelen met hem is dan ook niet leuk want dan klaagt hij vaak. Heb ook al vaker voorgesteld dat hij meegaat naar de paarden en dan met de paarden wandelen maar dat vindt hij ook niks. Vroeger kreeg ik em ng wel eens mee op mijn paard maar dat is dit jaar ook nog niet gelukt.

Hij is atm heel erg saai inderdaad moet ik zeggen. Ik ben ook totaal geen wintermens. De koud doet erg veel zeer aan mijn lijf maar ik ga daarom niet binnen zitten. Kleed mij zo dik mogelijk aan en ik ga gewoon naar buiten. Heb ook 3 paarden staan die beweging moeten krijgen dus ik ben al vaak alleen weg. Ook als er bv een koper komt voor een paard of ik moet een nieuw paard ophalen ben ik weg dus het is niet dat ik van hem vraag op dagelijks dingen te gaan doen.

Laatste keer dat we iets hebben gedaan was 8 november..... dus ik denk dat ik wel vrij veel geduld heb :+

Hij zit nu letterlijk van het moment dat hij thuis is tot savonds te gamen. Heeeeeel afentoe kijken we eens samen tv of film maar als dat 1x per week is dan is dat al veel.

Gisteren was ik dus aan het klagen dat we niks meer samen deden tegenwoordig en toen zei hij vertel dan eens wat we gaan doen. Maarja iets vinden wat hij leuk vindt in de winter dus nog niet zo simpel ( en we zitten ook wat krap door veel tegenslag dus enorme dure dingen zitten er niet in) Ergens naartoe rijden en een stad verkennen vindt hij wel leuk maar ik heb even geen idee welke stadjes nog in onze buurt liggen die we niet gehad hebben :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:48

Eerlijk gezegd klinkt het alsof jouw vriend lichtelijk game verslaafd is. Lekker makkelijk om niks te willen doen zodat je maar kan gamen hè.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 11:59

Niniane schreef:
Eerlijk gezegd klinkt het alsof jouw vriend lichtelijk game verslaafd is. Lekker makkelijk om niks te willen doen zodat je maar kan gamen hè.

In de winter is hij echt game verslaafd. In de zomer zijn we wel bijna altijd buiten maar dan is hij weer veel met autos bezig. Maar dan doen we wel op zijn minst wekelijks iets samen. En dan vaker savondq
S na het werk nog even terasje pikken of wat met vrienden afspreken ofzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:32

Het klinkt idd of er in de winter wel meer aan de hand is dan alleen 'het is koud buiten'. Jammer dat hij het dan steeds aan jou overlaat met zijn 'vertel dan eens wat we gaan doen'. Wat zou hij zélf leuk vinden, naast gamen?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 12:39

Karin schreef:
Het klinkt idd of er in de winter wel meer aan de hand is dan alleen 'het is koud buiten'. Jammer dat hij het dan steeds aan jou overlaat met zijn 'vertel dan eens wat we gaan doen'. Wat zou hij zélf leuk vinden, naast gamen?

Ergens naartoe rijden en wat steden/leuke wegen verkennen. Maar dan moet ik wel vertellen waar we naartoe gaan. Maar daar ben ik dan inspiratieloos in omdat we al veel gehad hebben in de buurt ( dinant, spa enz die kanten al bijna volledig gezien). Dus straks een zoeken waar nog leuke kastelen of burchten ofzo liggen want dat vind hij wel interessant. In normandie hebben we ook super veel gewandeld en verkend.

Karten en schaatsen enz en hij wilt een keer gaan snowboarden ofzo maar dat is lichamelijk geen optie voor mij. Naar de film als er iets fatsoenlijks draait in de cinema. En alles met autos mits het niet te koud is dus.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:44

Kijk eens naar rally's/autoritjes. Leuk voor hem omdat het met auto's is en daarnaast een puzzel/denk aspect wat voor jou leuk kan zijn.

Er worden weliswaar niet heel veel rally's georganiseerd in de winter, maar onder andere www.caferallycompetitie.nl heeft er 1 staan in januari geloof ik.

Mocht je meer willen weten over het hoe en wat qua rally's en dergelijke, mag je me altijd een berichtje sturen :j