Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dit omdat zowel de honden als ik zand en grond mee naar binnen nemen. Er komt dan echt bagger uit
Aardig stuk er uit gevreten, het leereetmonster
Ik heb ze eerst een paar maanden op de logeerkamer gehangen. Nu geen probleem meer met dat ze er aan vreet. 
En stamp er dan lekker op met blote voeten. Buiten haal ik hem uit de kuip en trap het meeste water er uit, vul de kuip met schoon water, huid er in en weer stampen. Weer er uit en zoveel mogelijk water er uit stampen en dan zien op te hangen over een stevige lijn met de haren naar buiten. Zijn de haren droog dan draai ik de huid en olie de vlees kant met een plantenspuit gevuld met leerolie. Het is zwaar en nat werk. En ik doe het op warme zomerdagen. Dan droogt de huid goed. 

mcsjelle schreef:Ook een koeienhuid en 2 katten en 2 honden. Honden haren weinig tot niet, maar katten wel. Is prima schoon te houden. Ook al een kotsplek ervan moeten schrobben, maar niks meer van te zien.
)
De huid lag er volgens hem al jaren en zag er echt nog super uit! Heb zelf nog geen ervaring met echt vlekken eruit halen, maar als ik hier zo lees, is dat geen probleem

Mijn grote koeien huid is 14 jaar inmiddels. Daar waar de flanken en ellebogen normaal zitten laten de haren inmiddels wel langzaamaan los/word kaler, maar dat is normaal.
aikon schreef:Nee, dat duurt jaren voor dat dat gebeurd als je het niet wekelijks doet. Of de huid is niet goed gelooid, kan kan ook. Een van mijn honden gaf veel over (minimaal 4 x per week, probleem is gevonden en het komt nu nog heel weinig voor gelukkig) dan wil je wel wat gaan schrobben om het weer schoon te krijgen. Je zit anders dagen in de kots lucht.
Rendier huiden laten wel de haren relatief snel los. Zeker die met wintervacht. (aldus een oude buurvrouw van mij, zelf heb ik nog geen rendier huid)
Maar koeien huiden kunnen jaren mee zonder duidelijke haaruitvalMijn grote koeien huid is 14 jaar inmiddels. Daar waar de flanken en ellebogen normaal zitten laten de haren inmiddels wel langzaamaan los/word kaler, maar dat is normaal.

Was goedkoper dan bij andere bedrijven.
Ze looien de huiden zelf. Prijskaartje varieert van grote. Ik heb hier mijn paardenhuid laten looien en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Heb er ook 2 grote schapenhuiden weg waar ik nog steeds veel plezier van heb. Veel meer dan de kwantum huiden. Wat een bagger spul
En was bijna even duur als bij van Buren weg.

) Daar gekocht of laten looien maakt niet uit. aikon schreef:Mijn oude huid heb ik bij de gamma wegWas goedkoper dan bij andere bedrijven.
![]()
Kijk naar de achterkant van de huid, hoe blauwer hoe meer chemische rotzooi er in zit en zal ook heel lang stinken. Mijn andere koeienhuid komt van de kwantum. Die heeft bijna een week in de regenton gelegen. Dat ding stonk zo chemisch, werd er gewoon misselijk van.
Ja klopt, rendierharen zijn hol. Maar in een stoel zijn het heerlijke huiden![]()
Dit is een bedrijf die kwalitatief goede huiden verkoopt. Zonder blauwe huidZe looien de huiden zelf. Prijskaartje varieert van grote. Ik heb hier mijn paardenhuid laten looien en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Heb er ook 2 grote schapenhuiden weg waar ik nog steeds veel plezier van heb. Veel meer dan de kwantum huiden. Wat een bagger spul
En was bijna even duur als bij van Buren weg.
https://vanburenbolsward.nl/nl/producte ... eienhuiden
Bezorgen ze gewoon?