Behoorlijk verhaal, petje af voor diegene die het leest
Op 4 juli 2015, een dag nadat ik de sleutel had gekregen voor mijn nieuwe huurhuisje waar mijn vriend uit Engeland en ik in samen gingen wonen, ging ik samen met mijn vader, moeder en broer het huisje opruimen, schonmaken etc. We hadden een hele fijne ochtend, toen bij mijn ouders thuis een heerlijke lunch gehad waarna mijn broer naar huis ging. Mijn moeder ging achter de pc zitten te Facebooken etc. Heb een paar minuten met haar gepraat en ging toen naar boven naar mijn kamer toe.
Enele minuten later hoorde ik een harde bons, paar seconden later hoor ik mijn vader in paniek mijn naam roepen. Snel naar beneden gerent, naar de studie kamer en zie daar mijn moeder op de grond liggen, armen en benen gestrekt omhoog. Heb 112 gebeld, moesten gaan reanimeren. Mijn vader begon, ik heb snel het huis geruimt, onze autos van de oprit gereden en toen mijn vader over genomen. Kort daarna kwam er een vrouw naar binnen die via HartAlarm (?) een berichtje had ontvangen. Zij heeft mij toen over genomen.
Enkele minuten later kwam de ambulance ter plaatse. Naar het ziekenhuis gebracht, toen naar Groningen. Enkele operaties gehad, toen in Augustus weer naar plaatselijk ziekenhuis verplaatst waar ze vervolgens op 10 augustus overleden is na de gevolgen van een gescheurde aneurysma in haar hersenen, longontsteking en diverse andere complicaties.
In deze hele periode was ze wel wakker maar niet meer aanspreekbaar / reageerde niet op prikkels. Soms leek het alsof ze ons herkende, bepaalde blik in de ogen, andere keren was het gewoon.. leeg..
Behoorlijke heftige periode dus, maar ontzettend veel steun gehad van mijn vriend, familie en vrienden. En ondanks dat de 4 juli die zo mooi begon zo'n ontzettend tragish einde had, denk ik er nog steeds met fijne herinneringen aan terug.
Ze was zo ontzettend blij voor me die dag, zo trots dat ik nu mijn eigen plekje had (Enkele maanden daarvoor relatiebreuk na bijna 8 jaar, verloofd, koophuis en alles die hij hield) en op mijn vriend dat hij naar Nederland kwam.
Ik denk nog dagelijks aan haar en heb gelukkig vele fijne herinneringen
Atra gülai un ilan tauthr ono un atra ono waíse skölir frá rauthr.
Moge geluk en voorspoed uw deel zijn en moge tegenspoed u bespaard blijven*
Wild Rain "Wyfke" 1998 - 28.03.2020