Groot ongedierte in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Groot ongedierte in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:48

Hallo,
Ik woon in een oud studentenhuis en ik hoor sinds een tijdje snachts rare geluiden in het plafond. Boven mijn kamer zit een soort bergruimte waar niemand komt.
Het is vooral gebonk.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Of ervaringen?

Caitlin_K

Re: Groot ongedierte in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:48

Muis/Rat? -O-
Bbrr. moet er niet aan denken.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:50

Dit kan best een marter zijn, die beesten maken echt een pokkenherrie onder het dak.
Ik slaap standaard met een bezem naast mijn bed zodat ik af en toe een knal tegen het plafond kan geven en dan zijn ze wel weer even stil :')
Ik zou wel even bij je huurbaas aankaarten dat je er last van hebt, die beesten vreten zich namelijk ook best makkelijk door isolatie en hout etc heen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:51

Steenmarter of ratten?
Ik zou in ieder geval de huisbaas laten weten dat er iets zit, kan flink schade van komen dus wellicht wacht hij ook niet lang met actie ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:52

Haha bezem naast je bed _O-
Ik heb het inderdaad al 3x aangekaart, voor als nog geen reactie.

Mijn vader zegt net dat het ook het uitzetten van de verwarming leidingen kan zijn, weet iemand hoe dat klinkt?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:54

LidyK97 schreef:
Hallo,
Ik woon in een oud studentenhuis en ik hoor sinds een tijdje snachts rare geluiden in het plafond. Boven mijn kamer zit een soort bergruimte waar niemand komt.
Het is vooral gebonk.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Of ervaringen?

Hier hetzelfde gehad. S winters af en toe een paar nachten achter elkaar, vooral als het koud was.
Bij mij waren het volgens mij muizen, maar soms klonk het meer als een. Uiteindelijk ben er in de 5 jaar dat ik er woonde nooit echt achter gekomen wat voor wezen mij soms slapeloze nachten bezorgde..

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:55

LidyK97 schreef:
Mijn vader zegt net dat het ook het uitzetten van de verwarming leidingen kan zijn, weet iemand hoe dat klinkt?

Dat klinkt bij mij meer als getik, gekraak en geblub. Meer alsof er iemand of iets geluidjes zit te maken, maar niet als gescharrel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:55

LidyK97 schreef:

Dat is ook een irritant geluid ja, maar dat klinkt meer als tikken met gelijke tussenpozen. Niet als echt bonken.
Heb je geen bovenburen die houden van nachtelijke activiteiten in bed? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:56

Ik zie regelmatig muizen in huis, maar het geluid is onwijs hard, en het is geen gekras of getik wat je normaal hoort bij muizen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:57

Verwarmingsleidingen tikken en ratelen meestal, niet echt bonken, bij ons niet iig.
Is er geen luik naar de bergruimte waar je bij kan? Misschien kun je dan 's nachts filmen.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:58

Ik denk dat t het huis-spook is. Die wil nu graag bij je in bed, want heeft het koud 's nachts. :+

Kunnen idd heel goed de leidingen oid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:58

Uitzetten van leidingen of ander materiaal kan een harde knal geven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:01

Boven mij woont 1 jongen, die doet geen gekke dingen snachts haha

Het is een kleine berg/kelder ruimte van ongeveer een meter diep en een aantal meter lang. Er zitten gipsplaten voor. Ik durf er trouwens ook niet in te gaan kijken :=

Wat ik trouwens hoor naast het gebok, is het geluid van kabels die op de grond worden geslagen. Het is een hele rare beschrijving maar heb geen betere.. ik dacht eerst dat iemand de tv aan het aansluiten was maar ik hoor het al een aantal nachten en mijn huisgenoten weten ervan en die horen het ook alleen in mijn kamer. Dus ik verdenk de bergingsruimte sterk!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:02

Joolien schreef:
Uitzetten van leidingen of ander materiaal kan een harde knal geven :j

Heb je het over een waterhamer? In dat geval is de knal toch alleen op het moment van ( plots) uitzetten?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:07

Afhankelijk van het tijdstip en je omgeving zouden het misschien ook vogels kunnen zijn? Hier in het dorp zitten veel kauwtjes, eksters en meeuwen. Die landen niet altijd even elegant op het dak, en als ze net boven je hoofd bezig zijn om een groot stuk eten klein te pikken dan kan dat ook een bonkend geluid geven. Ik heb nog een stuk zolder boven mijn hoofd maar van dat gebonk bovenop het dak word ik toch echt wakker. Als de vogels er zijn dan is dat bij mij vaak vroeg in de ochtend

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:10

Zijn het geen vleermuizen? (weet niet wat voor geluid die maken, maar daar denk ik bij een donkere ruimte als eerste aan). ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:11

Is er geen stoere huisgenoot die wel durft te gaan kijken :P
Aan de uitwerpselen zou je ook al kunnen zien welk dier er zit, als er inderdaad iets zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:28

Vleermuizen hoor je bijna niet las ik!

Ik hoor het echt pal boven mijn hoofd, het geluid is heel dichtbij. Ik ben ook wel eens bang dat er een gat in mijn plafond wordt gegeten en het hele zooitje naar beneden valt.

Maar de verwarming kan het eigenlijk ook niet zijn. Ik zette hem net vol aan en ik hoor inderdaad getik maar dat is niet het nachtelijke geluid

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:51

Ruik je iets?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:00

Is het niet het dak dat zich zet? Als het verschil in temperatuur toe neemt of juist af neemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:39

We ruiken niks. Een huisgenoot heeft een zooitje gif in die ruimte gegooid en hopelijk lost dat iets op!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:14

LidyK97 schreef:
We ruiken niks. Een huisgenoot heeft een zooitje gif in die ruimte gegooid en hopelijk lost dat iets op!

Twijfelachtige actie als je geen idee hebt wat het geluid veroorzaakt....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:12

Leidingen kunnen ook nog andere rare geluiden maken hoor, anders dan tikken of bonken. Op de oude locatie van mijn werk kon het bijna klinken alsof er een helikopter een landing naast je bed maakte (ik draaide ook slaapdiensten daar) dat kwam echt vanuit de leidingen zelf. Dan bonkte het zo hard dat je echt dacht dat de radiatoren van de muur zouden vallen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:19

Een man met baart in een rood/wit pak die dit jaar iets te vroeg is? :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:26

Kan je niet de gipsplaten iets open doen en met de mobiel filmen en gauw de plaat dicht.Mobiel weer meenemen natuurlijk.Of een stukje brood op een schoteltje,is het brood weg weet je dat er iets zit.