Geld issue wat zouden jullie doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 17:21

Hoi hoi,

Ik heb echt n issue hebben jullie advies.

Een vriendin van mij viert binnekort haar verjaardag (is al jarig geweest) (nu ligt de vriendschap wat lastiger maar goed ik leer er maar mee leven) we zijn nu bijna 4 jaar bevriend.

We zijn laatst naar een concert geweest en ik heb haar kaartje betaald als verjaardagscadeau het concert was een paar weken voor haar verjaardag .
Nu zitten we in dezelfde dansgroep en gaan ook gezamenlijk een cadeau doen daar wil ik 7 a 8 euro voor inleggen.

Maar nu heeft ze nog een bijdrage gevraagd voor n nieuwe laptop ik zit te denken aan 10 euro of is dat te weinig?

wat vinden jullie? ik vind dit zo `n issue altijd
geld uberhaupt.
normaal geef ik 12/ 12,50 , 15 of 20 euro maarja nu..

thanks alvast!
Laatst bijgewerkt door MariskaDream op 17-06-22 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:23

Je hebt haar toch al het concertkaartje cadeau gedaan? Dus dan hoef je toch niets meer te geven?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:25

ligt ook aan de leeftijd en aan andermans portemonnee. Wij doen vaak in dit soort gevallen een open tikkie waarin een ieder mag bepalen wat hij of zij aan kadegeld over heeft en het totaal gaat dan in een enveloppe. Voor jouw is het een goede vriendin voor een ander mss iets minder. Ik vind 10-15 euro voor een goede vriendin een prima bedrag maar ik heb ook vriendinnen die zie ik alleen als er anderen zijn. daar zou ik niet meer dan 7,50-10 euro voor over hebben

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:25

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als dit een vriendin is die het "waard" is om met jou bevriend te blijven moet zij ook kunnen accepteren als je aangeeft nu financieel lastig te zitten. Je hebt laatst ook al wat voor haar gehaald en ook de inleg gedaan met je groep . Dat is toch meer dan voldoende? Een goede vriend(in) geeft niet om kadootjes, tuurlijk is het leuk maar het kan voorkomen dat het eens niet lukt. Een leuke kaart met een chocolaatje is ook een optie, dat is iets goedkoper en symbolisch. Je kan er een grapje van maken, 'volgend jaar een éxtra groot kado hoor'.

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:26

Het hoeft niet én én én.. ik weet niet wat een concertkaartje kost maar ik zou het daar bij laten. Mooie kaart of bosje pioenrozen erbij misschien. Meer niet.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:26

Maanlicht schreef:
Je hebt haar toch al het concertkaartje cadeau gedaan? Dus dan hoef je toch niets meer te geven?


Precies. Je zou nog iets kleins kunnen halen (bv een zakje snoep) om niet met lege handen aan te komen maar verder is er echt niks nodig! Je hebt al een cadeau gegeven! :D

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Re: Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 17:28

Super bedankt alvast voor de reacties écht super lief! ik ben hier zo slecht in namelijk en ik ga er dan mee zitten want zo ben ik ook weer

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:31

Ik snap even niet waarom jij moet betalen voor haar nieuwe laptop? Waarom moet ze van jullie een bijdrage krijgen? :o?

Alleen al de concertkaartjes zijn méér dan genoeg. Ik vind het maar een bijzondere situatie, is ze niet al blij met alleen die kaartjes?
Altijd op letten bij mensen die continu om geld vragen hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:32

Ik zou haar gewoon vertellen dat ze haar cadeautje al gehad heeft.
Wanneer jullie echt goede vriendinnen zijn zal ze dat absoluut begrijpen :j
Zoals hier al is gezegd hoeft het echt niet én-én te zijn.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:36

Appeltje_1 schreef:
Ik snap even niet waarom jij moet betalen voor haar nieuwe laptop? Waarom moet ze van jullie een bijdrage krijgen? :o?

Alleen al de concertkaartjes zijn méér dan genoeg. Ik vind het maar een bijzondere situatie, is ze niet al blij met alleen die kaartjes?
Altijd op letten bij mensen die continu om geld vragen hoor.


Je vraagt iemand wat diegene voor zijn/haar verjaardag wilt hebben en hoort in dit geval waarschijnlijk: "Ik vraag geld, want ik wil een nieuwe laptop kopen."

Vertaal het hoe je wilt, het is niet per se een bijdrage, het is iets waar zij blij van wordt. Een ander wordt blij van bloemen en weer een ander van alleen de aanwezigheid.



Je kan gewoon aan de groep uitleggen dat je al een cadeau hebt gegeven en dat je minder inlegt oid.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:37

Aan iedereen laten weten dat jij al een cadeau hebt gegeven, namelijk het concertkaartje, dus dat je niet financieel bijdraagt aan andere cadeaus.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:37

Appeltje_1 schreef:
Ik snap even niet waarom jij moet betalen voor haar nieuwe laptop? Waarom moet ze van jullie een bijdrage krijgen? :o?

Alleen al de concertkaartjes zijn méér dan genoeg. Ik vind het maar een bijzondere situatie, is ze niet al blij met alleen die kaartjes?
Altijd op letten bij mensen die continu om geld vragen hoor.

Ik zou hier echt mee oppassen. Een vergoeding voor haar nieuwe laptop?
Daar zou ik echt niet aan meebetalen het is niet jouw probleem dat ze een nieuwe laptop nodig heeft.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:38

Ik zou zeker geen nieuw kadootje kopen. Heeft ze al gehad tenslotte. Heb je misschien een leuke foto oid tijdens het concert gemaakt die je als herinnering kunt geven (bv als kaart waarop je schrijft hoe leuk het vond met haar en op naar t volgende verjaarsconcert)? Zoiets zou ik doen denk ik.

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 17:39

Ir111 schreef:
Ik zou zeker geen nieuw kadootje kopen. Heeft ze al gehad tenslotte. Heb je misschien een leuke foto oid tijdens het concert gemaakt die je als herinnering kunt geven (bv als kaart waarop je schrijft hoe leuk het vond met haar en op naar t volgende verjaarsconcert)? Zoiets zou ik doen denk ik.

oh wat een leuk idee! bedankt!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:40

Janine1990 schreef:
Appeltje_1 schreef:
Ik snap even niet waarom jij moet betalen voor haar nieuwe laptop? Waarom moet ze van jullie een bijdrage krijgen? :o?

Alleen al de concertkaartjes zijn méér dan genoeg. Ik vind het maar een bijzondere situatie, is ze niet al blij met alleen die kaartjes?
Altijd op letten bij mensen die continu om geld vragen hoor.


Je vraagt iemand wat diegene voor zijn/haar verjaardag wilt hebben en hoort in dit geval waarschijnlijk: "Ik vraag geld, want ik wil een nieuwe laptop kopen."

Vertaal het hoe je wilt, het is niet per se een bijdrage, het is iets waar zij blij van wordt. Een ander wordt blij van bloemen en weer een ander van alleen de aanwezigheid.



Je kan gewoon aan de groep uitleggen dat je al een cadeau hebt gegeven en dat je minder inlegt oid.


Ah ok, even niet door dat het om een cadeau ging.

Maar alsnog, concertkaartjes zijn meer dan genoeg. En Ts heeft ook een bijdrage aan een gezamenlijk cadeau geleverd.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:45

purny schreef:
Appeltje_1 schreef:
Ik snap even niet waarom jij moet betalen voor haar nieuwe laptop? Waarom moet ze van jullie een bijdrage krijgen? :o?

Alleen al de concertkaartjes zijn méér dan genoeg. Ik vind het maar een bijzondere situatie, is ze niet al blij met alleen die kaartjes?
Altijd op letten bij mensen die continu om geld vragen hoor.

Ik zou hier echt mee oppassen. Een vergoeding voor haar nieuwe laptop?
Daar zou ik echt niet aan meebetalen het is niet jouw probleem dat ze een nieuwe laptop nodig heeft.



Hebben jullie nooit geld voor je verjaardag gevraagd omdat je ergens voor aan het sparen bent?

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:48

Ts is toch al voor haar verjaardag met haar vriendinnetje weg geweest? Waarom dan alsnog meebetalen.
Ja ik vroeg vroeger ook wel eens geld voor mijn verjaardag. Maar dat was eenmalig

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:48

Ga mee met boven, concert was het cadeautje toch daar is niks tegen in te brengen, geen enkele reden voor meer of jij moet dat zelf willen?

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 17:49

purny schreef:
Ts is toch al voor haar verjaardag met haar vriendinnetje weg geweest? Waarom dan alsnog meebetalen.
Ja ik vroeg vroeger ook wel eens geld voor mijn verjaardag. Maar dat was eenmalig


Super lief dankjewel!!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:51

purny schreef:
Ts is toch al voor haar verjaardag met haar vriendinnetje weg geweest? Waarom dan alsnog meebetalen.
Ja ik vroeg vroeger ook wel eens geld voor mijn verjaardag. Maar dat was eenmalig


Die dansgroep weet misschien niet dat het concert een cadeau is geweest?

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 17:52

Janine1990 schreef:
purny schreef:
Ts is toch al voor haar verjaardag met haar vriendinnetje weg geweest? Waarom dan alsnog meebetalen.
Ja ik vroeg vroeger ook wel eens geld voor mijn verjaardag. Maar dat was eenmalig


Die dansgroep weet misschien niet dat het concert een cadeau is geweest?

We doen gezamelijk cadeau met de dansgroep (ander cadeau ) en deze bijdrage zou er dan nog bij komen

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:56

MariskaDream schreef:
Janine1990 schreef:
Die dansgroep weet misschien niet dat het concert een cadeau is geweest?

We doen gezamelijk cadeau met de dansgroep (ander cadeau ) en deze bijdrage zou er dan nog bij komen


Ah nu snap ik het! Ik heb het verkeerd gelezen... Ik dacht dat het cadeau met de dansgroep het tweede cadeau was waar jij aan bijdraagt. Maar nu vraagt ze nog meer...

Is het wel duidelijk geweest dat het concert jouw verjaardagscadeau aan haar was? Anders zou ik toch echt denken mensen die vragen worden overgeslagen... -O-

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:55

TS; heeft vriendin rechtstreeks aan jou gevraagd om bijdrage laptop of in een grotere groep?

marleen_88

Berichten: 14052
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Geld issue wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:58

Ik zou duidelijk maken dat jij jouw cadeau al gegeven hebt en daarom niet meedoet met de andere cadeaus.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:03

marleen_88 schreef:
Ik zou duidelijk maken dat jij jouw cadeau al gegeven hebt en daarom niet meedoet met de andere cadeaus.

Dit dus :j