Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:55

Zertab schreef:
En voor mij is het dan gewoon vriendschap, dus ik zou mijn tijd er dan niet aan verspillen.


Dat kan. Maar ik zou het ook waarderen als ik een eerlijke kans van iemand krijg zonder direct af te knappen op het feit dat ik wellicht sproetjes heb, een minder grote voorgevel, of wellicht wel omdat m'n haar nu rood is. Ik ben meer dan alleen maar hoe ik er uit zie :)
Iemand kan nog zo goed er uit zien of volgens het idee in mijn hoofd zijn, als dat karakter niet matched dan houd het ook op. Dus waarom die persoon wel een kans geven en een andere persoon die wellicht niet direct op uiterlijk 'alle punten scoort' geen kans geven?

Maar goed. Zo sta ik er in. Hoe een ander er in staat moet ie vooral zelf weten uiteraard.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:01

Waarom op date gaan met iemand die je niet aantrekkelijk vindt?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:12

Omdat aantrekkelijkheid draait om meer dan alleen uiterlijk? Iemand kan ook aantrekkelijker worden als je hem beter leert kennen, of mss heeft hij wel super leuke humor. Ikzelf val vooral op uitstraling. Die is op een foto vaak lastiger te beoordelen. Ik ken een aantal mensen die ik op basis van foto nooit naar rechts zou swipen, maar die ik toch heel leuk zou kunnen vinden toen ik ze leerde kennen. Als het super goed klikt dan kun je het toch een kans geven?

Daarbij is ook niet iedereen even fotogeniek. Ik heb zelf al eens gehoord dat ik in het echt nog leuker was dan op de foto's :')

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:31

Ze had hem toch al eens gezien? Als ik een man bij de eerste date niet aantrekkelijk vind, houd het gewoon op.

Maar gelukkig heb ik dit topic niet nodig en kan ik prima mijn eigen plan trekken :) doei!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:35

Rare laatste zin? Ik snap niet waarom je op je pik getrapt bent eigenlijk

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:38

Ik had het niet over het bericht van iemand die hem al een keer had gezien, we hadden het toch gewoon over hoe we er zelf in stonden? :) En ik snap capopjekop haar antwoord wel, want het is een reactie op je vraag. Of was het een retorische vraag?

Maar we zijn niet hetzelfde, dat benadrukte ik al. Maar aantrekkelijkheid zit hem inderdaad niet alleen in het uiterlijk, in mijn ogen. Dat legde ik al uit. En zoals iemand er nú uitziet is niet dezelfde persoon als over 20 jaar :)

In ieder geval van mijn kant absoluut geen hard feelings of haat. Ik vertelde alleen hoe ik er zelf in sta.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:03

Mijn huidige vriend heb ik geliked via FB dating omdat we n gezamenlijke vriend hebben !
Was gewoon nieuwsgierig, op basis van zijn profiel foto's had ik er niets in gezien ! Maar IRL is t een super gezellige leuke kerel . En zijn we bijna n jaar verder samen .
Voor mij geldt daarom ook dat het niet alleen puur om t uiterlijk draait, maar ook zeker om the Total package.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:14

Helemaal eens. Je moet er uiteindelijk wel een kunstje op kunnen natuurlijk :')

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 00:53

Naja ik had iemand inderdaad al een keer gezien. Maar goed da was een dagje uit op het werk waar ik ook met andere collega's gesprekken voerden. Het was een dagje uit voor nieuwe werknemers van de afgelopen twee jaar i.v.m. corona etc. Heel leuk. Maar daar ga ik niet met als doel heen van: goh ik ga even een man scoren :')

Moest wel opeens denken aan een (toen nog) jongen van mijn stage waar ik uiteindelijk wel voor viel. Kwa uiterlijk paste die absoluut niet in mijn rijtje. Hij was tegen het dikke aan. Maar hij was zo eerlijk, zo lief en zo ontzettend grappig en met zo'n fijn luisterend oor. uiteindelijk viel ik wel voor hem en kreeg ik toch echt vlinders, waardoor ik niet kon eten. Denk doordat juist het hele pakket klopte. maar het is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik ga toch met hem afspreken. Heb vrijdag voorgesteld :)

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:04

Zinzi_jewel schreef:
Voor mij geldt daarom ook dat het niet alleen puur om t uiterlijk draait, maar ook zeker om the Total package.


Dat geld voor mij net zo :j

Gisteravond een date gehad, het was zo gezellig!
Voor het eerst sinds 15 jaar dat ik een man date die ouder is dan mij :=
Vervolgdate staat al gepland voor zaterdag, hij bood aan om de plafondventilator en de rolgordijnen op te hangen.
Hij is nml heel handig en bouwt ook veel dingen zelf, dus daar zei ik geen nee tegen :D
Als tegenprestatie ga ik lekker wat uitgebreider koken :)

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:50

Hoe is het gegaan HorseTimeXL?

Wat leuk j_nine!

Hier lag het daten even stil want wou me concentreren op school en examens. Vond het eigenlijk best fijn om echt even uitgebreid tijd te nemen voor mezelf :) Morgen ga ik koffie drinken met iemand die ik heb leren kennen, weer zonder datingsapps maar gewoon in de stad waar ik woon. Ben héél nieuwsgierig.

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:47

Hoe is het gegaan CalipsoLover?

Hier inmiddels al 4 dates achter de rus en date 5 staat gepland.
Aankomende zondag bij hem Formule 1 kijken, toch wel fijn wanneer je er beide van houd :D

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:28

Ik ben maar weer eens aan het swipen geslagen. Maar ik vind het eigenlijk vreselijk

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:43

Hebben even uitgesteld, er kwam iets tussen en vonden geen moment meer om af te spreken voor we beide op vakantie vertrekken. Hoop dat het daarna er nog eens van komt. Gelukkig wonen we in dezelfde stad en is de kans wel groot dat we elkaar nog wel tegen komen.

Wat leuk j nine! Formule 1 is inderdaad iets leuk om te delen <<)

Snap het Max, ik ben ook weer aan het swipen maar vind er niks aan.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:11

CalipsoLover schreef:
Hoe is het gegaan HorseTimeXL?

Wat leuk j_nine!

Hier lag het daten even stil want wou me concentreren op school en examens. Vond het eigenlijk best fijn om echt even uitgebreid tijd te nemen voor mezelf :) Morgen ga ik koffie drinken met iemand die ik heb leren kennen, weer zonder datingsapps maar gewoon in de stad waar ik woon. Ben héél nieuwsgierig.


Hallo, excuus ik was niet zo fit deze week. Nou het gaat ontzettend goed. Het was echt wel heel erg leuk. We hadden zo veel schik met elkaar. Die eerste date klapte ik echt weer ongelofelijk dicht zoals altijd. Maar toen begon hij oprecht geïnteresseerde vragen te stellen over mn paard en dat hielp zo goed om die angst los te laten. We hebben toen iets van 3 uur alleen maar gepraat.
Onze date 2 stond ook snel gepland en dat was woensdag. Toen zijn we lekker lopen wandelen, want dat mag hij graag doen. Ik ook alleen heb niet echt super goeie conditie haha. Maar het was heel gezellig. Hij had een route uitgekozen die vlak langs stal ging dus dat vond ik stiekem ook wel heel leuk.
En we hebben zondag weer afgesproken. Dan komt hij hier thuis.

Ik ben stiekem heel positief. maar vind het echt wel heel spannend, omdat ik heel stom misschien nog nooit een relatie heb gehad (behalve de stomme verkeringen op de basisschool) en ben inmiddels 28. Ik heb echt mijn eigen dingen en vind het best spannend om dingen 'op te geven' en mijzelf open te stellen.

Maar hij is ontzettend lief. Is ontzettend trouw en geeft me alle ruimte.