Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:23

De vraag voor mij inderdaad onder het idee waar begin je..
is omdat ik zelf inderdaad niet zo snel iemand tegen kom.
Op mijn werk is alles momenteel een stuk jonger en wat erbij komt wordt steeds jonger
(in vergelijking met mij :P )

Vriendin van mij begon al over blind daten of speed daten,
maar ja dan moet je dat toch eerst ergens gaan zoeken.
Ik heb er geen probleem mee om dus bijv via een site/app etc eerst te weten dat er
iemand is die ook interesse heeft (in een normale) date.
en vanuit daar dan verder te gaan.

Maar tinder is voor mij een beetje 'vleeskeuring' idee en daar voel ik me zelf niet heel gemakkelijk bij

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:41

Date is verplaatst naar komende vrijdag, nog 2 dagen dus. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:10

Ik vind Tinder ook echt niks. Heb het nog op mijn telefoon staan, maar nog nooit gedate. Lijkt mij niet echt speciaal om je grote liefde op die manier te ontmoeten.. maar misschien is dat voor sommigen anders? Het gaat natuurlijk niet om de tinder, maar om de persoon zelf.

In real life ontmoet ik ook niet echt iemand. Druk druk. Met werk, studie paard. Hang niet elk weekend in de kroeg ofzo haha.

Volgens mijn vriendinnen blijf ik ook altijd alleen. Ik heb te hoge eisen zeggen ze. De persoon in kwestie moet je het beste gevoel terwereld geven. Dat je speciaal bent, mooi en te gek. Maar niet te klef en geslijm. Geen saaie standaard stuff.<3

Maar tegelijkertijd wil ik geen gebroken hart of liefdesverdriet.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:12

Luca03 schreef:
Date is verplaatst naar komende vrijdag, nog 2 dagen dus. *\o/*


Wat gaan jullie doen? Spannend!

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:15

AmoorM schreef:
Ik vind Tinder ook echt niks. Heb het nog op mijn telefoon staan, maar nog nooit gedate. Lijkt mij niet echt speciaal om je grote liefde op die manier te ontmoeten.. maar misschien is dat voor sommigen anders? Het gaat natuurlijk niet om de tinder, maar om de persoon zelf.

In real life ontmoet ik ook niet echt iemand. Druk druk. Met werk, studie paard. Hang niet elk weekend in de kroeg ofzo haha.

Volgens mijn vriendinnen blijf ik ook altijd alleen. Ik heb te hoge eisen zeggen ze. De persoon in kwestie moet je het beste gevoel terwereld geven. Dat je speciaal bent, mooi en te gek. Maar niet te klef en geslijm. Geen saaie standaard stuff.<3

Maar tegelijkertijd wil ik geen gebroken hart of liefdesverdriet.. :')


haha ja inderdaad precies dat.
te druk en ik kom zelden nog in de kroeg.
Nu heb ik nu ook last van heup waardoor ik dat niet vol hou,
heb nu eindelijk wel vriendinnen die dat wel leuk vinden namelijk.
Maar dat is dus een 2018 dingetje :P

En ja, na wat meer relaties weet je vaak wat je niet hebben wilt
en daardoor wordt het ook lastiger om iemand te vinden
(heb ik het idee)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:16

Wat een leuk topic. Zou ik mij hier ook mogen melden. Ben ook best een ramp met daten, want mijn gevoel klapt altijd helemaal dicht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:29

Lovelyfiefy:

Wat balen van je heup en dat je daar door niet op stap kunt. Vind je stappen wel leuk? Ik vond echt stappen in een discotheek eerder altijd wel leuk, vond het zelfs een beetje saai als mensen dat niet deden. Maar sinds een tijdje merk ik dat ik het gewone borrelen in een cafeetje of uit eten met vriendinnen veel gezelliger vindt. Ik hoef niet meer zo nodig in een volle discotheek te staan, waar het zo druk is dat je amper nog een kant op kan..

De meeste van mijn vriendinnen hebben een relatie en hebben er niet zo veel belangbij om in het weekend weg te gaan. Moeten nu heel erg rekening houden met hun vriend.. Merk dat ik daar wel moeite mee.

Toen ik 16 was had ik 1,5 jaar een "relatie." Vanaf dag 1 dat ik hem had ontmoet. Ik was niet echt verliefd, in die tijd wou iedereen een vriendje. Het was meer iemand waar mee ik leuke dingen deed. Al was ik erg verdrietig toen het uit ging. Maar als ik erop terug kijk was het geen verliefdheid.. als ik hem nu terug op zoek op fb dan denk ik echt "jeetje was dronken in die tijd? Wat idioot."

Maar nu 24 en daarna nooit meer een relatie gehad. Echt daten ook niet. Wel een keer een scharrel, maar niet echt dat romantische daten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-17 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimbel
Berichten: 203
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: Midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:30

@lovelyfiefy ik ben 1 keer samen met een vriendin wezen speeddaten, dat is echt super leuk! Heb er niks serieus aan over gehouden.. (Beetje mijn eigen schuld) maar zoveel verschillende mensen ontmoet. Ik klets heel makkelijk, dus 2 minuten waren meestal zo om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:39

HorseTimeXL schreef:
Wat een leuk topic. Zou ik mij hier ook mogen melden. Ben ook best een ramp met daten, want mijn gevoel klapt altijd helemaal dicht :')


Ik ben altijd bang dat je niet weet waar je het over moet hebben tijdens de date. Geen gespreksstoff. En dat hij dan denkt "wat een debiel." Maar ik denk als het echt goed zit dat dat vanzelf gaat.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:49

AmoorM schreef:
HorseTimeXL schreef:
Wat een leuk topic. Zou ik mij hier ook mogen melden. Ben ook best een ramp met daten, want mijn gevoel klapt altijd helemaal dicht :')


Ik ben altijd bang dat je niet weet waar je het over moet hebben tijdens de date. Geen gespreksstoff. En dat hij dan denkt "wat een debiel." Maar ik denk als het echt goed zit dat dat vanzelf gaat.


Ja dat heb ik ook. Dat het stil valt oid. Ik heb al best wel veel gedate ook via internet en toch heb ik nog maar 1 date gehad dat ik dacht 'oke kan ik nu weg' :'). De rest is uitgelopen op niets maar had alsnog wel een leuke middag en leuke contacten. Bij die ene date begon die jongen uitgebreid te vertellen dat die afgelopen zomer hopeloos verliefd was geworden op een meisje uit Thailand. Toen dacht ik oke laat maar haha

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:50

AmoorM schreef:
Luca03 schreef:
Date is verplaatst naar komende vrijdag, nog 2 dagen dus. *\o/*


Wat gaan jullie doen? Spannend!


Schaatsen, maar dan begeef ik me letterlijk en figuurlijk op glad ijs :'). We kunnen beide niet goed schaatsen en ik heb dan nog eens 2 linkervoeten...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:53

O spannend! ik heb over 2 weken ook een date en dan willen we dat ook gaan doen, maar ik heb al letterlijk een slecht evenwicht dus ben heel benieuwd :')

Sjimbel
Berichten: 203
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: Midden van Nederland

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:56

@HorsetimeXL & Luca03 is toch juist leuk! Je hebt wat om te lachen.. En als je uitglijdt kan je m vast grijpen zonder dat het vreemd is.. Kei leuk juist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:03

Schaatsen lijkt mij juist super romantisch! Helemaal niet z'n standaard date. Doordat je bezig bent met het schaatsen gaat het praten ook makkelijker. <3

HorseTimeXL: Ik weet nooit zo goed waar je het dan over moet hebben haha. Over standaard zaken als familie, werk en hobby's is ook zo saai. Maar je gaat ook geen diepgaande gesprekken over al je problemen voeren.

Ik heb via mijn oude werk iemand leren kennen. Maar tijdens die periode nooit gedacht aan meer oid.
Het was gewoon formeel. Durfde hem nooit op Social Media toe tevoegen.
Al een jaar werk ik er niet meer en kregen we toch contact. Contact werd steeds meer en het was erg leuk! (niet enkel meer van hoe-gaat-het-nu-met-je? gesprekje :o) Maar ik kreeg totaal geen hoogte van hem. Hij gaf wel aan geen relatie oid te willen. Maar ik kreeg meer het gevoel dat dat in het algemeen was, vanwege drukte oid. Maar als je elkaar enkel formeel kent en je Appt alleen maar dan ga je toch ook niet gelijk uit van een relatie?
Daarna wel weer gewoon App contact gehad en als hij praatte was hij heel aardig. Zelf had ik de stoute schoenen aangetrokken een aangegeven dat we misschien wel iets leuks konden gaan doen. Dat vond hij ook leuk, maar meer kwam er niet van. Sprong geen gat in de lucht! Soms dan hadden we super leuke gesprekken en dan zei hij zo ineens dagen niks meer en was ik best gefrustreerd.
Natuurlijk liet ik dit niet merken. :+
Maar nu hebben we al een week geen contact gehad. Vorige week heb ik hem een berichtje gestuurd, geen reactie, noppes. Vriendinnen zeggen get over it. Maar op de één of andere manier doet het mij toch wel wat.. Ondanks dat we niks hebben, teleurgesteld denk ik. Constant wil ik hem Appen, gewoon een normaal gesprek voeren. Maar dan komt het van één kant en dat is niet goed. Maar vreemd toch! Ik heb nog nooit met hem gedate en nu al een soort liefdesverdriet achtig gevoel? Of stel ik mij aan en moet ik hem gewoon Appen en zeggen waar het op staat? Of echt proberen los te laten en geen contact meer op nemen? Wat een poedersuiker! :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:09

Ja dat is wel zo Sjimbel. Kan het wel op een natuurlijke manier wat intiemer worden haha!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:11

Wat zouden jullie doen op een eerste date?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:43

Janinevv schreef:
Wat zouden jullie doen op een eerste date?


Met deze sneeuw (voor hoe lang het er nog ligt) kun je een mooie sneeuwwandeling maken.
Gewoon door het bos of mooie parkjes. Ik zou persoonlijk niet iets actiefs gaan doen zoals pottenbakken of paintballen zoals je in films wel eens ziet. Dat vind ik zo akward.

Lekker knus thuis, het gezellig maken met een drankje, hapje, kaarsje aan? Maar niet te opvallend en klef. Misschien een leuke serie erbij, maar niet dat je je dood staart naar het beeldscherm van ongemakkelijkheid. Maar dat is denk ik leuker als je de persoon in kwestie al kent ipv van Tinder oid.

Ik denk ook dat je geen date moet hebben met het idee "ik ga nu op date wat spannend" Meer alsof je met je vriendin wat gezelligs gaat doen zoals een filmpje kijken op de bank. (Maar dan niet in je joggingspak! :') ) Of een drankje drinken in een gezellig cafeetje. Maar dan niet met super veel dronken mensen of dat je aan de bar moet hangen of elkaar niet kunt horen door de muziek. Als je de persoon in kwestie heel leuk vind, maakt het niet uit waar je bent of wat je doet.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:52

Eerste dates heb ik eigenlijk gewoon standaard in een café plaats laten vinden. Gewoon zo van: als t dan niets werd dan hoefde ik ook niet nog een heel programma af te werken. :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:56

Ja ik hoef inderdaad ook niet een heel programma. Dat wilde mijn laatste date. Die wilde eerst een wandeling maken in het bos toen wat drinken en dan nog iets anders. Toen heb ik gezegd dat ik het ook wel prettig vond als eerst wat te gaan drinken haha.

Sjimbel
Berichten: 203
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: Midden van Nederland

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:00

Verdere dates kan je wel leuke dingen doen.. maar ik vind voor een eerste date een drankje doen gewoon chill. Hoeft niet te lang te duren en je hebt ook wat dingen om je heen die gebeuren. AL ga je het dan hebben over mensen die 3 tafels verderop zitten.

Ik zorg dan ook altijd ik dan wel voor zeg maar 2 uur later wat afgesproken heb, wat niet perse heel belangrijk is..En laat ik dan altijd al in het begin vallen, waardoor als het niks is het niet zo duidelijk is je heel hard vlucht ;p Dat vind ik altijd zo ongemakkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:01

HorseTimeXL schreef:
Ja ik hoef inderdaad ook niet een heel programma. Dat wilde mijn laatste date. Die wilde eerst een wandeling maken in het bos toen wat drinken en dan nog iets anders. Toen heb ik gezegd dat ik het ook wel prettig vond als eerst wat te gaan drinken haha.


Och, jeetje heel tijdschema erbij? :+

Gewoon lekker luchtig! Het moet klikken dat is het belangrijkste.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:05

AmoorM schreef:
Lovelyfiefy:

Wat balen van je heup en dat je daar door niet op stap kunt. Vind je stappen wel leuk? Ik vond echt stappen in een discotheek eerder altijd wel leuk, vond het zelfs een beetje saai als mensen dat niet deden. Maar sinds een tijdje merk ik dat ik het gewone borrelen in een cafeetje of uit eten met vriendinnen veel gezelliger vindt. Ik hoef niet meer zo nodig in een volle discotheek te staan, waar het zo druk is dat je amper nog een kant op kan..

De meeste van mijn vriendinnen hebben een relatie en hebben er niet zo veel belangbij om in het weekend weg te gaan. Moeten nu heel erg rekening houden met hun vriend.. Merk dat ik daar wel moeite mee.

Toen ik 16 was had ik 1,5 jaar een "relatie." Vanaf dag 1 dat ik hem had ontmoet. Ik was niet echt verliefd, in die tijd wou iedereen een vriendje. Het was meer iemand waar mee ik leuke dingen deed. Al was ik erg verdrietig toen het uit ging. Maar als ik erop terug kijk was het geen verliefdheid.. als ik hem nu terug op zoek op fb dan denk ik echt "jeetje was dronken in die tijd? Wat idioot."

Maar nu 24 en daarna nooit meer een relatie gehad. Echt daten ook niet. Wel een keer een scharrel, maar niet echt dat romantische daten.


Ik vind uitgaan inderdaad wel gewoon leuk.
Vind het best leuk om eens weer lekker in de kroeg lekker te dansen.
Borrelen vind ik daarentegen ook super gezellig!
We hebben hier ook 1 kroeg waar ik dat zelf gewoon heel fijn vind om te doen.
Dus ja dan ga je lekker zitten, drankje en kletsen :P
Maar ik merk wel dat ik dan geen contact heb met mensen die ergens anders zitten of staan.

Ik heb een tijdje geleden voor het eerst een date gehad
en dat was heel gezellig maar ook drama.
Is uiteindelijk ook geen vervolg meer van gekomen, was meer iemand waar ik
wellicht vrienden mee had kunnen worden. :+

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:06

Sjimbel schreef:
@lovelyfiefy ik ben 1 keer samen met een vriendin wezen speeddaten, dat is echt super leuk! Heb er niks serieus aan over gehouden.. (Beetje mijn eigen schuld) maar zoveel verschillende mensen ontmoet. Ik klets heel makkelijk, dus 2 minuten waren meestal zo om.


Ik heb gelukkig (in dit opzicht dan) nog een vriendin die vrijgezel is
Dus wellicht ziet zij het zitten om dit dan eens een keer te doen.
Ik praat soms makkelijk soms niet, ligt echt wel een beetje aan de gene die ik voor me heb.
Als iemand heel kort antwoord geeft enzo dan stopt het bij mij vanzelf ook.

maar waar doe je zo iets?
En hoe vind je het? Gewoon googlen? :P

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:07

@Luca & @horsetime

Wat leuk dat jullie allebei dates in de afwachting hebben!
Schaatsen is wel leuk en als je het beide niet kan.. een reden om elkaar vast te mogen houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:08

Lovelyfiefy, Ja dat heb je inderdaad wel als je gewoon borrelt met een vriendin dat je niet snel contact hebt met mensen dan op de dansvloer. Dat is wel herkenbaar.

Oeh, waarom was de date drama? Wat zijn jullie gaan doen?