Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:26

Haha het zegt al zoveel dat dit topic met 24 uur al 12 pagina's heeft. Ik had vanmorgen eigenlijk een toetsmoment op school (soort van workshop moest ik geven die werd beoordeeld). Helaas vielen al mijn treinen vanmorgen uit en valt nu nog steeds ruim 2/3 van de treinen uit die ik moet hebben (traject van Naarden-Bussum naar Eindhoven). Ik ben dus héél blij, desondanks het een gedoe wordt om dit toetsmoment weer in te plannen, dat ik thuis ben gebleven. Gisteren heb ik namelijk ook al 5,5 uur in de auto gezeten door het weer..

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:27

_Annemiek schreef:
LadyMadonna schreef:
T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land is ontregeld...

Welkom in nederland....


Haha jep. Maar helaas is het ook bijna onmogelijk om onze infrastructuur hier op aan te passen ;)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:38

Citaat:
T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land ontregeld


Houd toch op met die kolder!
Er ligt tot 15 centimeter sneeuw - dat zijn niet 'een paar vlokjes'.

En vergeleken met het Zwitserse spoornet: hier rijden meer treinen.
Die oa worden gehinderd door ellende van 'automobilist wil de spoordijk nemen en dat mislukt' zoals gisteren in Velp.

En bedenk ook: de zee beschermt ons tegen strenge vorst (min 15, min 25 oid) maar juist pal rond het vriespunt zijn dingen ingewikkeld. Sneeuw wordt aangestampt, smelt vanwege de druk omdat het min 1 is - en de boel wordt spekglad.

En helaas: sneeuwkettingen zijn niet te krijgen, dus moeten automobilisten het doen met winterbanden.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:40

Ons pap is net naar de supermarkt gelopen omdat hij wat vergeten was Vanochtend, maar er is veel op en ze hebben geen idee wanneer de vracht zal komen. :=
Vandaag waarschijnlijk niet meer.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:42

Amsterdam is nu drama, echte harde sneeuw en alles wit-wit. En ik mag nog steeds niet weg verdomme. (en het is niet alsof ik nou bijster veel doe hier, nog nooit zo rustig gehad qua telefoontjes om maar wat te noemen)

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:43

Renske_W schreef:
Ons pap is net naar de supermarkt gelopen omdat hij wat vergeten was Vanochtend, maar er is veel op en ze hebben geen idee wanneer de vracht zal komen. :=
Vandaag waarschijnlijk niet meer.



Wow.. Dan denk ik dat ik nu zo maar naar de winkel ga. :j

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:46

Ik zou eigenlijk vanavond met de bus naar de manege moeten voor les. Alleen is het niet zeker en neem ik liever het zekere voor het onzekere en blijf ik lekker thuis

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:56

Afbeelding

rockwitch

Berichten: 11732
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:59

Over een half uur ga ik maar op het station kijken of de bus rijdt. Ik zie nog wel wat treinen af en toe, maar duidelijk veel minder als normaal, de bussen kan ik niet zo goed zien vanaf hier, maar volgens mij rijden die tot nu toe nog wel.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:03

Cynn schreef:
Amsterdam is nu drama, echte harde sneeuw en alles wit-wit. En ik mag nog steeds niet weg verdomme. (en het is niet alsof ik nou bijster veel doe hier, nog nooit zo rustig gehad qua telefoontjes om maar wat te noemen)


Pfoe vervelend zeg. Waarom mag je niet weg joh? Mijn vriend werkt ook in hartje Amsterdam en die mag lekker thuisblijven gelukkig.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:17

Zag een bericht dat een aantal ikea filialen eerder dicht gaan. Netjes hoor.

Eerste dag van mijn zwangerschapsverlof vandaag en dat komt me bijzonder goed uit :D

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:41

Ik ben vanmiddag vanuit stage eerder naar huis gegaan. Goed ook zo te zien op ns.nl want op dit moment is er ook storing tussen den haag en leiden en was ik misschien niet zo makkelijk meer thuis gekomen.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:42

De sneeuwschuivers komen en gaan in Apeldoorn, maar ik ben blij dat ik de weg niet meer op hoef.

rockwitch

Berichten: 11732
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:43

Ik zit gelukkig gewoon in de bus. Die kwam nog op tijd ook. Normaal zou die nu compleet vol zijn. Maar het is heel rustig haha.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:47

Janneke2 schreef:
Citaat:
T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land ontregeld


Houd toch op met die kolder!
Er ligt tot 15 centimeter sneeuw - dat zijn niet 'een paar vlokjes'.

En vergeleken met het Zwitserse spoornet: hier rijden meer treinen.
Die oa worden gehinderd door ellende van 'automobilist wil de spoordijk nemen en dat mislukt' zoals gisteren in Velp.

En bedenk ook: de zee beschermt ons tegen strenge vorst (min 15, min 25 oid) maar juist pal rond het vriespunt zijn dingen ingewikkeld. Sneeuw wordt aangestampt, smelt vanwege de druk omdat het min 1 is - en de boel wordt spekglad.

En helaas: sneeuwkettingen zijn niet te krijgen, dus moeten automobilisten het doen met winterbanden.


Janneke, doe ff rustig... Gister waren het een paar vlokjes is verhouding tot vandaag, en mijn bericht is van gister....

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:51

De situatie is ook wel echt afhankelijk van waar je zit geloof ik.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:56

Keet schreef:
Zag een bericht dat een aantal ikea filialen eerder dicht gaan. Netjes hoor.

Eerste dag van mijn zwangerschapsverlof vandaag en dat komt me bijzonder goed uit :D

Klopt, Ikea Amersfoort gaat iig over een paar minuten sluiten. M’n moeder werkt daar en moest eigenlijk tot 22:00

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:58

Arriva rijd ook al niet meer in en rondom de steden uden, Tilburg en den bosch
En we was inmiddels al weer dik 1100 km file.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:07


Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:34

Cynn schreef:
Uitzicht vanaf m'n werk: auto's die de 'heuvel' niet opkomen := https://www.instagram.com/p/BckVdz5H7qw/


:wow: wel mooi plaatje!

Ik ben uiteindelijk ook niet meer gegaan. Vriendin die in Harderwijk woont zei dat het echt verschrikkelijk was daar en er nauwelijks bussen reden.

Wel dapper op de fiets naar het centrum geglibberd en een nieuwe winterjas gekocht. :brr: Was er mooi de tijd voor, super rustig, was in iedere winkel de enige klant 8-)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:36

De bussen in Utrecht gooien ook de handdoek in de ring. Begrijpelijk...

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:39

Ik moest net stoppen voor een stoplicht die op een brug staat, normaal een klein hellingproefje maar kwam echt niet weg zowat! Achterkant ging wat glijden ook, gelukkig wel weer veilig thuis gekomen (was een stukje van normaal 5 minuten en alleen door 30 zone).
In z'n twee redt onze auto dat ook niet, verder doe ik wel wegrijden in z'n twee maar heuvelop gaat dat gewoon niet..

Blij dat ik thuis ben, mijn vriend moet zo eigenlijk nog weg met de auto naar dezelfde plaats als ik net, maar heb maar gezegd dat hij misschien beter af kan zeggen. Het wordt alleen maar erger, het sneeuwt echt hard hier nu! Ik was 3 kwartier weggeweest van de auto en er lag al een aardig pak sneeuw op. En dat lag er niet op, want hij staat hier thuis binnen in de garage :P

Arriva rond Leiden/Alphen rijdt wel maar wel met een boel vraagtekens achter de vertrektijden :+ En wat een lijst bij de verstoringen van NS :oo
Sterkte voor degene die nog naar huis moeten! Rij veilig, doe rustig aan en hopelijk werken de treinen mee :*

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:41

En ik zit thuis heel hard te hopen dat hier ook sneeuw valt... -O- De hele dag nog geen vlokje gezien.
Maar, toch blij dat ik niet naar college gegaan ben, klasgenootje die veeeel dichterbij woont dan ik, lees eerste station in plaats van laatste, heeft er gigantisch lang over gedaan omdat er gewoon zo goed als niks reed.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:42

Cynn schreef:
Uitzicht vanaf m'n werk: auto's die de 'heuvel' niet opkomen := https://www.instagram.com/p/BckVdz5H7qw/


Waar is dat :wow: ? Je werkt in Amsterdam toch? Hoorde dat de bussen in Amsterdam ook al een tijdje niet meer rijden. En in Utrecht zijn ze nu inderdaad ook gestopt.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:47

Een van mijn zussen heeft een uur gereden op een stuk waar ze normaal een kwartier op doet, andere zus heeft 1,5 uur gereden op een stuk wat ze normaal in een half uur doet. :=