Wekker met alternatief voor 'alarm'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Wekker met alternatief voor 'alarm'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 12:09

Ik heb altijd een wekker met alarmfunctie gehad, de bekende 'beep' :D Mijn vriend wordt er helemaal gek van, hij gebruikt zelf de radiofunctie om wakker te worden. Die radiofunctie werkt voor mij niet, want ik word daar niet wakker van.
Nu heb ik gekeken naar alternatieven voor de alarmfunctie, maar kom er niet echt uit. Een wake-up light valt eigenlijk af, want een kamer die volledig verlicht wordt is niet helemaal ideaal.

Iemand tips of suggesties?

Oh ja, mijn telefoon zetten zou ook een optie zijn, maar daar durf ik niet op te vertrouwen :+

Goof

Re: Wekker met alternatief voor 'alarm'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:11

Waarom verteouw je je telefoon niet?
Ik gebruik mijn telefoon al jaren, ik heb niet eens een wekker. Noiit gehad ook.
Ik stel de trilfunctie in, daar word ik prima wakker vab zonder dat ik me meteen roterger aan geluid om me heen :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:15

Bestonden er niet oordopjes wekker?
Ik heb er eens over gelezen, maar of het al bestaat weet ik niet..

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:16

wake-up light ?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 12:48

Goof: ik ben bang dat hij uitvalt, update, whatever O:)

Lemanthia: zie mijn OP :)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:23

Pavlok shock clock, is ook in te stellen met alleen trillen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:26

Druif_01 schreef:
Goof: ik ben bang dat hij uitvalt, update, whatever O:)

Lemanthia: zie mijn OP :)

Met de telefoons van tegenwoordig hoef je daar niet bang voor te zijn. Mijn telefoon update alleen als ik wil dat hij update. En ligt aan de lader naast mijn bed en zal dus niet zo snel uitvallen. Je kan het natuurlijk gewoon een paar keer proberen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:29

Ik kan me voorstellen dat je een smartphone niet als alarm vertrouwt, want die van mijn man heeft een keer in de zoveel tijd ook kuren. Dan gaat hij gewoon niet af.
Zelf heb ik een gsm met alarm en - afkloppen - in al die jaren heeft hij het elke dag goed gedaan. Je zou kunnen overwegen om een gsm als alarm te nemen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:29

Philips wake-Up light ik hoef niks anders meer ben er super blij mee is t enigste wat werkt bij mij

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:43

Ik heb een fitbit polsbandje (zo'n stappenteller/activity tracker apparaat) waarbij ik ook een alarm in kan stellen. Die gaat dan trillen aan je pols.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:47

Een oud telefoontje in vliegtuigstand is inderdaad redelijk betrouwbaar - je kunt ook je telefoon zetten en de irritante wekker wat later. Ben je dan op tijd wakker, dan zet je die uit voor 'ie afgaat, gaat er iets mis dan word je alsnog wakker.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:49

Zo'n wakeup light is wel echt enorm fijn hoor, omdat het heel geleidelijk aan lichter wordt is het absoluut niet zo dat de kamer in 1x in licht baadt. En ik wordt er altijd erg uitgerust wakker van.

Verder gebruik ik gewoon mijn smartphone. Hij heeft me in jaaaren tijd 1x in de steek gelaten, maar dat was simpel omdat ik m niet aan de stroom had gehangen en hij leeg was.

Ook mama gebruikt haar telefoon als wekker. Dat is een standaart nokia van weet ik hoeveel jaar oud.

En idd anders gewoon je eigen wekker als backup 10min later zetten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:53

Telpeva schreef:
Ik heb een fitbit polsbandje (zo'n stappenteller/activity tracker apparaat) waarbij ik ook een alarm in kan stellen. Die gaat dan trillen aan je pols.

Dit inderdaad! Ik vind dit zooo veel fijner wakker worden dan een luid alarm. Plus het is ook erg fijn dat ik mijn vriend er niet mee wakker maak als hij uit kan slapen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:58

Ik snap jou vriend helemaal! Ik word ook knettergek van die “Beep” wekkers, ik zit dan rechtop in bed en mijn man wordt na 10x ofzo eens wakker. Onze oplossing is dat ik gewoon mijn wekker zet voor mijn man en hem dan het bed uitschop.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:05

Ik gebruik juist mijn telefoon als ik een belangrijke afspraak heb. Ik heb er ooit een gemist omdat de electriciteit in de nacht uitviel en de wekker dus niet op tijd afging.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:11

wyoming schreef:
Ik snap jou vriend helemaal! Ik word ook knettergek van die “Beep” wekkers, ik zit dan rechtop in bed en mijn man wordt na 10x ofzo eens wakker. Onze oplossing is dat ik gewoon mijn wekker zet voor mijn man en hem dan het bed uitschop.

Dat is hier ook de oplossing. Ik word wakker van een hele zachte telefoonwekker maar mijn vriend heeft een luchtalarm nodig om wakker te worden. Ik zet dus gewoon mijn zachte, niet hartaanval-gevende wekker en schop hem het bed uit :))

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:15

wyoming schreef:

Dit gebeurt hier thuis ook, ik ben de wekker voor mijn vriend omdat ik anders dagelijks een hartverzakking krijg van zijn luide beeeeeep-wekker. Ik heb een oude telefoon als wekker, dat werkt voor mij/ons prima, daar is de wekkertoon en het volume naar wens in te stellen.

Jacquel schreef:
Ik gebruik juist mijn telefoon als ik een belangrijke afspraak heb. Ik heb er ooit een gemist omdat de electriciteit in de nacht uitviel en de wekker dus niet op tijd afging.

Ja, dit heb ik dus vroeger weleens gehad toen ik mijn tv als wekker gebruikte. Hij ging netjes aan, maar zonder ontvangst met een zwart beeld en zonder geluid hielp het niet om mij wakker te maken. Dat werd toen op school als een erg slechte smoes gezien. De telefoon is betrouwbaarder ;)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:28

Ik heb een wake-up light en vind het licht erg fijn, maar je kan bij die van mij (Hema) het licht ook uitzetten. Verder heb je verschillende geluidjes, zoals vogeltjes, water of een kikker. Bij mij werken de vogeltjes het best. Op mijn mobiel zit ook een fijn melodietje om wakker te worden: Morning flower.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:31

ik gebruik de app sleep cycle op mijn telefoon, werkt perfect.
ik heb al jaren geen wekker meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:08

Ik heb mijn mobiel als wekker, een paar minuutjes later gaat mijn wekker op batterijen van de action af.
De kans dat beide wekkers in dezelfde nacht stoppen is heel klein.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:37

Idd gewoon de wekker op je mobiel zetten. De beep wekker kun je dan gewoon 5 minuten later zetten. Wordt je wakker door je mobiel dan kun je de beep wekker uitzetten voordat hij af gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:43

__Sannne schreef:
Telpeva schreef:

Dit inderdaad! Ik vind dit zooo veel fijner wakker worden dan een luid alarm. Plus het is ook erg fijn dat ik mijn vriend er niet mee wakker maak als hij uit kan slapen.

Ik heb een fitbit blaze en ik word hier echt niet wakker van :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 16:42

daffieduck83 schreef:
Ik heb een wake-up light en vind het licht erg fijn, maar je kan bij die van mij (Hema) het licht ook uitzetten. Verder heb je verschillende geluidjes, zoals vogeltjes, water of een kikker. Bij mij werken de vogeltjes het best. Op mijn mobiel zit ook een fijn melodietje om wakker te worden: Morning flower.

Kijk, dit klinkt goed, zeker omdat het licht ook uitgezet kan worden.

Het is leuk dat iedereen wel zijn telefoon als wekker gebruikt, maar dat gaat hem voor mij dus gewoon niet worden :)