Zoektocht naar een nieuwe auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Zoektocht naar een nieuwe auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 18:24

Hallo Bokkers!

Waarschijnlijk ben ik net zoals vele opzoek naar een nieuwe auto.
en ik kon geen toepasselijk topic vinden om me bij aan te sluiten.

Momenteel heb ik een oude versie van de Volkswagen polo, maar wil graag wat nieuws.
Wat zoek ik:
- 5 deur's
- Navigatie systeem ( zou fijn zijn hoeft niet perse)
- Airco
- Boordcomputer en/of hands free bel systeem ( zou fijn zijn hoeft niet perse)
- Niet te hoog in wegenbelasting ( lastig te vinden dus... )
- Beetje sportief uiterlijk

En wat zoeken jullie? misschien kunnen we elkaars zoektocht helpen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zoektocht naar een nieuwe auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:28

Dacia Duster?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:41

Het meeste dat je zoekt is in elk wat nieuwer model van elk merk wel te vinden, wat zoek je ongeveer? (Sportief, boodschappenwagentje, luxe of basic...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:42

En wat vind jij niet te hoog in de wegenbelasting?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:54

Opel astra? Die heb ik nu. Navigatie en boordcomputer erin. Is ook redelijk betaalbaar in wegenbelasting.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:56

Opel corsa /astra opc
Peugeot 208 gti 207rc
Renault clio 3 of 4 evt de R.S of GT variant

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:03

Suzuki Alto / Swift, fijne auto’s en niet duur in wegenbelasting

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:12

Peugeot 208?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:17

super veel auto's die aan je eisen voldoen
kijk bijv. eens naar de Hyundai i10, deze heb ik en bevalt super goed
of de kia picanto, toyota aygo etc.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 19:36

Bedankt allemaal!

MyWishMax schreef:
En wat vind jij niet te hoog in de wegenbelasting?

betaal nu 24 pm, dat ga ik niet halen, maar zie het niet zitten om richting de 100/150 pm te gaan betalen.

palousa_boy schreef:
Het meeste dat je zoekt is in elk wat nieuwer model van elk merk wel te vinden, wat zoek je ongeveer? (Sportief, boodschappenwagentje, luxe of basic...

Sportief vooral ik gebruik hem voornamelijk naar mn werk en school en voor beide moet ik 30 min in de auto en over snelwegen etc.

iirrssjjee schreef:
Opel astra? Die heb ik nu. Navigatie en boordcomputer erin. Is ook redelijk betaalbaar in wegenbelasting.

Kan ik idd naar kijken

little_birdy schreef:
Opel corsa /astra opc
Peugeot 208 gti 207rc
Renault clio 3 of 4 evt de R.S of GT variant

naar die Peugeot heb ik gekeken, vind dat leuke auto's heb ze alleen niet 5 deur's gezien, en dat is wel echt een van de grootste eisen waar een auto aan moet voldoen.
de renault kan ik nog naar kijken ja!

Ineke2 schreef:
Suzuki Alto / Swift, fijne auto’s en niet duur in wegenbelasting

over het algemeen trekken mij de Suzuki niet snel, maar kan er inderdaad naar kijken!

MirandaDvG schreef:
super veel auto's die aan je eisen voldoen
kijk bijv. eens naar de Hyundai i10, deze heb ik en bevalt super goed
of de kia picanto, toyota aygo etc.

die Hyundai ken ik nog niet, ga ik zeker even naar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:38

Als je qua formaat iets meer wil dan je nu hebt zou je kunnen kijken naar de Seat Ibiza (ST), de Kia Rio of de Kia Cee'd. :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:47

Ik ben zelf helemaal vag dus Volkswagen Audi Seat enz
Renault en fiat en alle dochtermerken begin ik niet meer aan mijn ex is automonteur heb zelf 5j mee gewerkt en t bedrijf mee opgebouwd en weet wat voor ellende sommige auto merken mee brengen

Zelf heb ik nu een Seat Ibiza hele fijne auto en van alle gemakken voorzien ik heb wel 3 deurs omdat ik dat mooier vind :+ maar practisch is het niet zeker niet met kinderen of als je vaker meer mensen meeneemt

Mn vriend had toen ik hem leerde kennen een Opel Corsa veel ellende mee gehad daarna een Renault dat was nog meer ellende vrij nieuwe auto niet veel op de teller en dat hoeft hij nooit meer
Toch is hij terug bij Opel en heeft nu een Astra vrij nieuwe auto weinig gelopen diesel verder wel van alle gemakken voorzien maar af en toe valt hij random uit maar hij heeft er teveel geld in gepompt dus wilt m niet verkopen

Met Mn Seat heb ik nog geen problemen gehad (heb m bijna n jaar) natuurlijk wel de normale onderhoud rijd veel kilometers
Voorheen golf 6 gehad ook totaal geen problemen mee gehad
Ik weet niet wat je aanschaf budget is?
Zelf ben ik helemaal weg van Audi en dan wel n a/s/rs6 station deze wil ik in de toekomst weer als Mn Seat verkocht word maar voor nu doet deze het prima

Heel veel succes met je auto keuze

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 19:59

Gentlegiant schreef:
Renault en fiat en alle dochtermerken begin ik niet meer aan mijn ex is automonteur heb zelf 5j mee gewerkt en t bedrijf mee opgebouwd en weet wat voor ellende sommige auto merken mee brengen

Zelf heb ik nu een Seat Ibiza hele fijne auto en van alle gemakken voorzien ik heb wel 3 deurs omdat ik dat mooier vind :+ maar practisch is het niet zeker niet met kinderen of als je vaker meer mensen meeneemt

Mn vriend had toen ik hem leerde kennen een Opel Corsa veel ellende mee gehad daarna een Renault dat was nog meer ellende vrij nieuwe auto niet veel op de teller en dat hoeft hij nooit meer
Toch is hij terug bij Opel en heeft nu een Astra vrij nieuwe auto weinig gelopen diesel verder wel van alle gemakken voorzien maar af en toe valt hij random uit maar hij heeft er teveel geld in gepompt dus wilt m niet verkopen

Met Mn Seat heb ik nog geen problemen gehad (heb m bijna n jaar) natuurlijk wel de normale onderhoud rijd veel kilometers
Zelf ben ik helemaal weg van Audi en dan wel n a/s/rs6 station deze wil ik in de toekomst weer als Mn Seat verkocht word maar voor nu doet deze het prima

de seat ibiza 3 dears vind ik heel mooi,! maar een 3 deur's komt er eigelijk echt niet meer in. tenzij ik echt niks kan vinden natuurlijk.

Mijn budget is max 8.000 dit omdat ik ook student ben.

Ook ik ben ik helemaal weg van de audi a1 maar helaas ver boven mijn budget :(

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:06

Audi A3? :)

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:10

Ford fiesta? Geen idee of die in die prijs al te vinden zijn maar leuk uiterlijk, rijden heerlijk en vijf deurs

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:18

Brittjuh97 schreef:
Gentlegiant schreef:

de seat ibiza 3 dears vind ik heel mooi,! maar een 3 deur's komt er eigelijk echt niet meer in. tenzij ik echt niks kan vinden natuurlijk.

Mijn budget is max 8.000 dit omdat ik ook student ben.

Ook ik ben ik helemaal weg van de audi a1 maar helaas ver boven mijn budget :(

Je hebt ze ook in 5 deurs hoor
Een 2derhands Seat Ibiza wat nieuwer vind je echt wel voor dat geld van na 2010 moet echt te doen zijn!

Een golf 6? Is te vinden voor dat budget uiteraard niet in full option ik heb n golf 6 te koop staan maar is diesel dat lijkt me niet wat je zoekt?
Anders golf 5 bij golf moet je wel een beetje opletten of ze niet afgetrapt zijn natuurlijk denk dat je voor 4/5000€ echt wel een leuke golf/polo/Ibiza hebt die wat nieuwer is
Maar dat moet ook maar net in je plaatje passen natuurlijk

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:01

kijk eens op autotrack of gaspedaal.nl. Daar je gewenste filters instellen en dan komt er vanzelf wat uit rollen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:33

Ik verplaats dit topic naar huis, tuin en techniek.
⚠️ C_arola kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:53

frankiej schreef:
kijk eens op autotrack of gaspedaal.nl. Daar je gewenste filters instellen en dan komt er vanzelf wat uit rollen

Dat.
Het is heel simpel om je zoektermen in te vullen. Je ziet in 1 oogopslag je mogelijkheden, kijk wat je wel en niet aanspreekt, maar wat proefritten en kies een auto.
Tadaa.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:08

Ik heb enige tijd geleden een andere auto gekocht. Er is zoveel keus dat het voor een leek lastig is.
Wat mij hielp was reviews lezen en vragen stellen aan kenners. En mijn eisen steeds aanscherpen. Na een tijdje wist ik wat mijn eisen waren. Uiteindelijk een degelijke leane Japanner (Toyota) gekocht. Blij mee. Hopelijk kan ik daar weer tien jaar mee vooruit.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:13

Hier een groot fan van de Chevrolet Spark. Bi-fuel. Kost weinig per maand.
5- deurs. Neem wel de "luxe" versie. Daar zit het meeste op.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:20

Japanse en Koreaanse merken zijn veel completer dan Duitse en Franse voor hetzelfde geld.
Dus als je leuke opties op je auto wilt, kijk dan bij Kia, Hyundai, Suzuki etc.
Vorige model Suzuki is echt een hele leuke sportieve auto.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:22

Wij hebben thuis een Toyota Yaris, ik vind het een fantastish autootje en de versie die wij hebben is ook zeker wel sportief. Niet groot maar wel een auto die goed meekomt op de snelweg en ook handig in steden met parkeren etc. Nieuw zijn ze wel boven je budget, maar misschien tweedehands ook wel te krijgen. Ik weet alleen niet precies wat de wegenbelasting is, maar dat kan ik wel uitzoeken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:25

Ik zou eens kijken naar de peugeot 206+. Dat is een lichte peugeot 206, maar dan met het sportieve uiterlijk van een 207. Kost 25 per maand aan wegenbelasting, en is in 5 deurs te vinden binnen jouw budget.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:47

Tis maar net wat je ervaring is met merken natuurlijk hier komt er juist gaan VAG in omdat we juist alleen maar ellende zien met die dingen haha .

Autos kopen is en blijft lastig als je niet iemand mee kunt nemen die er echt verstand van heeft en je weet nooit wat de persoon voor jou met de auto heeft gedaan .

Denk aan :
Netjes warm rijden
Normaal schakelen zonder te rammen
Beurten en onderhoud op tijd.

Al denk ik wel vaak hoe duurder de auto ia hoe beter mensen ermee omgaan.
Een renault of peugeot is over het algemeen gezien wel wat goedkoper in nieuwwaarde dan een vag daar betaal je meer voor omdat het duits is.

Eigenlijk ben je gewoon heel afhankelijk van hoe de auto onderhouden is....

Tegenwoordig zijn er niet zo veel echt slechte auto’s meer