Beste bokkers!
Ik vroeg me af hoe (oud)verkopers in kledingwinkels reageren op kleding die de klant niet staan. Niet kledingverkopers mogen natuurlijk ook reageren, voor jullie heb ik de laatste 4 poll-opties.
Voorbeeldje:
Een klant past een jurkje waar ze helemaal verliefd op is geworden toen ze hem zag in de etalage. Hop, snel het jurkje aan en in de spiegel kijken! 'Wauw', denkt de klant. 'Gave jurk!'
Ondertussen is bij de overige klanten en de verkoper duidelijk geworden dat het jurkje niet bij de desbetreffende klant past. De zogenoemde zwembanden zie je door het jurkje heen, en dat is geen gezicht. Ook valt hij bij de schouders niet helemaal goed.
De bouw van de klant past gewoon niet bij het jurkje. Toch is de klant helemaal in de wolken, en het jurkje is aardig duur...
Zo zijn er vast meer situaties waarin een kledingstuk niet mooi staat. Te strakke truitjes waardoor elke hobbel en bobbel zichtbaar is, broeken waarin de 'hippe' gaten bijna in de huid snijden omdat de broek veels te strak om het been zit, en ga zo maar door

Wat doe jij als verkoopster? Of, wat zou jij doen?
Het kledingstuk verkopen of eerlijkheid naar de klant?
Ik heb de poll gemaakt omdat ik het begrijp als niet elke verkoper haar/zijn keus toe wil lichten. Toch ben ik benieuwd naar de resultaten, en zo kun je anoniem antwoorden

Maar als het kan, zou een toelichting leuk en interessant zijn!
Mvg
Jo
Anyway, ergens vond ik het aardig dat ze zo meedacht maar ik had toch wel graag de broek willen passen eigenliijk, want dat strakke zit gewoon niet zo prettig.
Maar het gebeurt inderdaad vaak genoeg dat een verkoper even komt vertellen hoe leuk de kleding staat terwijl het soms gewoon echt niet mooi zit. Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat een verkoper echt eerlijk zegt dat het niet staat
Dat weet ik.)
.