Stage buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

power1997

Stage buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 11:14

Hoihoi,

Op dit moment zit ik in het tweede jaar van de opleiding Integrale Veiligheid (NHL). Ik ben me inmiddels wat gaan oriënteren op stageplaatsen in het buitenland! Ik heb erg lang getwijfeld, maar ben er toch over uit dat ik voor een tijdje naar het buitenland ga.
Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Ik zou het liefst naar een land gaan met een mooie natuur, maar waar alles ook een beetje modern is. :o
Het allerliefst natuurlijk op een grote ranch/stal, maar ik weet niet in hoeverre dat zou kunnen met mijn opleiding (safety&security).
Zijn er mensen die ervaring hebben met stages in het buitenland? Zoja hoe was dit en hoe hebben jullie dot geregeld?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen! :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:19

https://www.stagehuis.nl/stage

Hier staat veel informatie, veel zal ook afhankelijk zijn van het land waar je heen wilt :)

edit: zij helpen dus met alles ook visum etc. Echter kan je veel ook zelf regelen maar zo rondneuzen kan altijd :P

Destination

Re: Stage buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:42

Heb je het al aan je slb'er/stagebegeleider gevraagd? :) Die heeft vast wel ideeën waar je kan beginnen met zoeken en wat de eisen zijn!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:50

Leuk dat je je stage in het buitenland wil doen. Ik lees dat je graag stage zou willen lopen op een ranch/stal, maar je zou je kunnen afvragen wat hiervan de toegevoegde waarde is voor je toekomstige werkgever. Imo is een stage het moment vaardigheden te ontwikkelen waar je in je verdere loopbaan wat aan hebt. Ik wil niet meteen zeggen dat een paardenstal nutteloos is, maar wellicht niet de beste keus.

Ik heb voor 5,5 maand stage gelopen in Barcelona bij een Amerikaanse multinational. Ik had deze tijd nooit willen missen. Ik heb veel geleerd op zowel werk als persoonlijk vlak. Deze stage heb ik via een stagebureau geregeld. Betaalde er veel te veel voor (vind ik), maar dan is wel alles goed geregeld en kom je bij een goed bedrijf terecht. :j

Op http://www.stagemarkt.nl staan ook veel stages voor in het buitenland. Wat ik belangrijk vond in de keuze van het land en de stad: dat ik mij er thuis zou gaan voelen. Dat is natuurlijk een inschatting, maar wel belangrijk.