Zakelijke kleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 21:50

Ik ben erg benieuwd welke zakelijke, nette kleding de bokkers dragen.

Ik ben zelf eigenlijk vooral van de gemakkelijke kleding.. lekker warme trui, spijkerbroek, sneakers eronder.. maar ik wil binnenkort als videograaf mijn geld gaan verdienen, en dan wil je er natuurlijk netjes bij lopen, vooral als je bv bij een bruiloft moet filmen.
Maar ik vind het erg lastig om kleding te vinden.
Ik hoop dus dat er wat bokkers zijn met tips, of dat ik wat leuke ideeën op doe in het topic!

Is er in de zakelijke kleding ook duidelijk een mode trend, of is een kostuum meestal tijdloos?

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:51

Als ik bij mijn vorige werk als vertegenwoordigster langs kwam. (bij garages)
Dan had ik vaak een witte blouse , spijkerbroek of zwarte broek en een net paar zwarte laarzen aan.
Heel simpel toch chique :j

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:54

Zakelijke kleding vind ik meestal wel tijdloos.

Pas wel op dat je je niet opvallend kleed. Als videograaf moet je toch een beetje onzichtbaar aanwezig zijn en het zou zonde zijn als iedereen steeds afgeleid is door je kleding.

Zou denk ik kiezen voor een nette donkere spijkerbroek en een net colbert erop oid. Hou het vooral simpel en gedekt :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:00

Ik draag vaak strakke pantalon met blouse. Beide gewoon van hm. En evt met colbert erover. Hou je bij bruiloften vooral ook aan dresscode :)


Afbeelding

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:00

Kostuum is tijdloos... maar vaak ook vrij saai :o
Als ik naar klanten moet heb ik meestal een jurkje aan met een panty en hakken en bovenop een jasje/colbert
Om het toch iets stoerder maar toch netjes te maken zou je ook een chino broek met een colbertje kunnen aantrekken. Netjes maar toch wat minder strak.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:02

Gianti schreef:
Ik draag vaak strakke pantalon met blouse. Beide gewoon van hm. En evt met colbert erover. Hou je bij bruiloften vooral ook aan dresscode :)


[ [url=m/6S66nT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pfff, kom jij weer met je perfecte figuur!.. {:)-:(

Ik zou voor een bloesje gaan, zwart of wit, spijkerbroek er onder met nette schoenen (tja, daar verschillende de meningen wel erg over).

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:03

Hele simpele grijze/navy/zwarte blazer ben ik onwijs fan van, simpel shirt eronder, met een jeans is het misschien niet mega-zakelijk maar kan wel, maar een nette broek is ook een optie natuurlijk.
Zelf vind ik een schoen met een kleine hak wel mooier, maar tegenwoordig is een sneaker ook erg geaccepteerd zie ik om me heen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:03

vibabu schreef:
Kostuum is tijdloos... maar vaak ook vrij saai :o



Echt? Vind ik niet hoor. Ik heb recent deze gekocht met de bijpassende broek: https://www.vanilia.com/shop-online/pro ... netasting/ Echt niet saai. Sowieso zweer ik bij Vanilia, mooi, strak, edgy, maar het past me vooral altijd perfect. En ik denk dat dat het belangrijkste is, zakelijke kleding moet goed passen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 22:06


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 22:12

Zoiets vind ik erg gaaf: https://i.pinimg.com/736x/b8/b6/ed/b8b6 ... -suits.jpg
Niet te druk of opvallend maar toch elegant.
Maar open schoenen met hakken zijn dan weer niet altijd even handig :+
Die schoenen vind ik dus ook nog best lastig. Een kleine hak vind ik inderdaad mooi, maar het mag eigenlijk niet te veel geluid maken met lopen, als videograaf, dus daar moet ik ook nog rekening mee houden. Al is het misschien wel mogelijk om gewoon wat rubber onder de hak te plakken? :=

Vanilia heeft inderdaad ook prachtige kleding zie ik :j Erg mooie kleur ook!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 05-12-17 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:14

Owja, hakje geen geluid, jahh ik hou van het geluid van m'n hak maar is als fotograaf zeker niet handig..

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:14

Oh heel mooi pak!
Vindt die hakken er schattig onder staan.
Alleen niet functioneel :')

Je hebt toch ook hakken met een rubbertje eronder?
Gewoon standaard zo in de winkel

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:19

En nette laarsjes met een klein hakje? Past ook mooi bij zo'n pak.
Ik denk dat een spijkerbroek, ook al is het een nette, te casual is voor een bruiloft.
Dat blauwe pak ziet er mooi uit.
Als je een shirt erbij draagt die mooi bij je gezicht past, zie je er netjes en leuk uit.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:20

Persoonlijk vind ik een hele nette donkere jeans die perfect past met daarop een luxe blouse met colbert en gewoon platte schoenen heel erg netjes en mooi. Vooral wanneer je haren en verzorging netjes zijn kan dat prima. En wanneer je veel moet lopen bewegen dan is een pak van travelstof, bvb studio anneloes ook een uitkomst. Is prijzig maar blijft mooi en zit altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:20

Lig of zit je ook vaak op de grond? Of sta je op een verhoging? Dan zou ik zeker geen rok of jurk dragen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:23

Ik heb dezelfde voorkeur. Fijne cashmere trui met goeie jeans en hippe sneakers. Voor zakelijk en gelegenheden ga ik naar la dress. Tijdloos en handig materiaal. Niet te extreem fashion. Kortom kan lang mee. Ik ga dan wel voor de broek variant en niet voor de jurkjes.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:46

Als ik een bruiloft fotografeer dan is het meestal toch een jeans, zij het wel een nette, maar daar beweeg ik gewoon het prettigst in. Daarop een blouseje en een fijn soepel colbertje, en dan fijne sneakers of ballerina's. Inderdaad ivm het geluid :P

Dat pak wat je zelf aanhaalt in je laatste post (of iets soortgelijks) kan zeker ook, mooi!

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:36

Ik volg even. Ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe positie bekleden als internationaal sales manager maar nu loop ik rond in werkbroek en fleecetrui.

Onbekend terrein voor mij dus

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:37

Toen ik nog bruiloften deed droeg ik een nette donkere spijkerbroek met een nette blouse en nette platte schoenen. Hoor je niet qua lopen en je wilt zo min mogelijk opvallen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:40

Ik moest op mijn stage een zwart jurkje met zwarte kousen.
Dat haatte ik!
Zelf draag ik liever, als het zakelijk moet zijn, een mooie kokerrok met een blouse er in. Of gewoon een zwarte skinny jeans met een hemdje er op.
Als videograaf/fotograaf of eender welk creatief beroep dat je niet ZO zakelijk hoeft hoor.
Gewoon een nette jeans (niet zo eentje met scheuren en gaten op de knieën) met een leuke blouse en eventueel een colbert jasje er over lijkt me prima.

edit: sorry, kousen zijn bij ons panty's.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zakelijke kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 10:02

Wat een hoop goede ideeën komen er voorbij! Super :D
Een rok of jurk vind ik meestal erg mooi, maar inderdaad voor een fotograaf en videograaf niet handig, en misschien ook weer net wat te chique. Voor op de werkvloer vind ik een rok wel erg pasend :j Maar je moet je er natuurlijk wel goed in voelen.

Ik heb een nette donkerblauwe broek met bijpassende blazer besteld, en als het bedrijfje eens echt goed loopt dan wil ik me eens een wat duurdere outfit kopen denk ik :j