Wat is jouw december ergernis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Wat is jouw december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 20:18

Hallo Bokkers,

Elk jaar is het weer een traditie van mij om een december ergernis topic te maken :+

Net zoals voorafgaande jaren is mijn grootste ergernis het smalle gleufje bij de oranje brievenbussen maar sinds dit jaar een ergernis erbij.
Sinds ik zwanger ben, ben ik erg druk op facebook groepen die gaan over kinderkleding en sinds een paar weken wordt je daar ook doodgegooid met eerste kerstpakjes en eerste kerstballen, ik vind het echt een grote ergernis {:) {:) {:) {:)

Branden jullie ook los?

Groetjes Alja
Laatst bijgewerkt door Alja op 05-12-17 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Re: Wat is jou december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:21

Ik vind Kerst een ergernis, ik heb er zelf helemaal niks mee dus. Ik heb er echt een hekel aan gekregen door alle commercie en 'verplichtingen', dus bah, kerst.

Supervixen

Re: Wat is jou december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:26

De drukte in de supermarkt in de dagen voor kerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:27

Dat er jou in de titel staat en niet 'jouw'.

Verder ben ik dol op december, behalve de kou dan, die is ruk. ;)

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:28

Voor mij is het meest ergerlijke aan december : vuurwerk |(
Daar heb ik zo'n hekel aan.

Verplichte familie bijeenkomsten houd ik ook niet zo van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:28

Drukte op het werk , met daarmee alle prikkels waardoor ik vaker moe ben na het werken .

en drukte in het algemeen

En vuurwerk {:)-:(

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:29

Familiefeestjes... Of naja, met bepaalde kanten van de familie. Ik moet ook nog eens studeren dus al bij al is december niet m'n favoriete maand...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:29

LauraO schreef:
Voor mij is het meest ergerlijke aan december : vuurwerk |(
Daar heb ik zo'n hekel aan.

Verplichte familie bijeenkomsten houd ik ook niet zo van.

Vuurwerk! inderdaad! Vreselijk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:30

hahah idd jouw,,,,

Maar de feestdagen, voor mij hoeft het niet hoor

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:31

Het gevoel van ´kerst en oud en nieuw moeten gezellig zijn´. En dat de sfeer vervolgens nog dodelijker is dan op een begrafenis.

Nah, doe mij maar gewoon door het hele jaar verspreid (op eigen gekozen data) gezellige dagjes uit i.p.v. dat verplichte gezelligheids-gedoe :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:32

De decembermaand is mijn grootste favoriet van alle maanden. Ik geniet van alle lichtjes en de warmte die ineens iedereen uitstraalt.

Echter .. vind ik het jammer dat het allemaal in het teken staat dat je samen moet zijn. Dat je de kerst niet alleen zou kunnen vieren of dat je niet gewoon lekker bankhangend er door heen kan gaan. Dat oud&nieuw in het teken staat van hand in hand het nieuwe jaar in. Vooral de bijkomende reclames irriteer ik mij vol aan.

Voor heel veel mensen is dit een vreselijke periode door dat gevoel. Je mist degene die je bent verloren. En als je net een relatie breuk hebt dan wordt je er al helemaal niet vrolijk van (is gelukkig al weer even geleden!)

Maar dat is mijn ergernis. Ik ben niet alleen, maar het voelt soms heel erg alsof het niet compleet is door de reclames. :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:36

Ik vind vuurwerk echt niet tof. Maar goed, daar moet ik me maar overheen zetten.
Verder, ach ja best gezellig allemaal. Alleen dat schuldgevoel nadat ik de hele maand veel teveel gegeten heb :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:39

Vuurwerk en dat verplichte gezellige (happy) feest dagen hebben...

Zat mensen die niet aan feesten denken.. het maar lange donkere dagen vinden.

karuna
Drukke kabouter

Aah fijn ik kan spuien.
De aanhoudende irritante reclame van zorgverzekeraars die allemaal beweren dat ze perfect zijn, kom bij ons brrr

De verplichte je zult de kerstdagen in perfectie doorbrengen. Vanaf morgen de aanhoudende stroom tjing tjing kerstgeluidjes en muziek op de radio en de kerstreclame met ideale gezinnetjes,

De aanhoudende kl ote herrie van de vuurwerk ettertjes. Grrrr

chanicha

Ik vind de muziek heerlijk en de Kerstverlichting prachtig, net als de winkels die versierd zijn, er moeten alleen geen verplichtingen aan vast zitten :n
Toen onze kinderen klein waren vond ik het leuk, pakjes onder de boom en ontbijten met zijn viertjes maar nu ga ik hetnliefst een weekje weg!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:41

Afgelopen jaren is het gelukt. Dit jaar was de bedoeling maar helaas de kerstdagen gaat niet lukken ivm werk van mijn reisgenoot wel voor oud en nieuw zoef het land uit. *\o/*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:41

De verplichte familiebezoeken.
Ik ben er zooooo niet blij mee :=
Enige lollige dit jaar is dat we bij mijn ouders zouden gourmetten, m’n moeder had in oktober alles al helemaal geregeld ( zucht)
Nu is mijn zus zwanger en die wordt misselijk van werkelijk elke geur die bestaat. Dus gourmetten is uit den boze.
Dus funny hoe moeders dag in dag uit half hysterisch een kerstmaaltijd probeert te vinden die neutraal is voor mijn zus, maar chique genoeg voor de rest :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:44

Friesfanaat schreef:
Het gevoel van ´kerst en oud en nieuw moeten gezellig zijn´. En dat de sfeer vervolgens nog dodelijker is dan op een begrafenis.

Nah, doe mij maar gewoon door het hele jaar verspreid (op eigen gekozen data) gezellige dagjes uit i.p.v. dat verplichte gezelligheids-gedoe :j

Zulk soort uitspraken zijn mijn ergernis; je moet immers niks, je bent nergens toe verplicht en als jij liever op andere dagen gezellige dingen doet, dan doe je dat toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:45

Ach ja vorig jaar was 6 gangenndiner in poepchique hotel. Jaar ervoor in mijn uppie boerenkool met worst. De jaren ervoor simpele maaltijd in de camper. Was eens duitste frikadel met aardappelpurree en appelmoes }>

Dit jaar geen idee hoe wat en waar. Mijn paps is onder de pannen bij iemand. En mijn reisgenoot en goede vriend wordt mogelijk ingepikt door vrienden die al boos waren dat ie er vorig jaar niet was. Kans dat ik alleen zit is dus wel aanwezig. :P

Moeten hoeft niet dat klopt alleen krijg je aan alle kanten commentaar dat het ongepast is als je het niet viert in stijl -O-

Cinnepin

Re: Wat is jouw december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:02

het is ook allemaal zo kort op elkaar...je hebt sinterklaas..( ik heb een klein nichtje en neefje dus ineens is die ouwe vent weer in beeld );....de 7e ben ik jarig.....dan kerst en mijn moeder de 26e jarig...dan oud en nieuw....dan 2 januari mn zwager jarig....word er helemaal krankjorum van

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:05

Met stipt op een mensen die elkaar volledig afmaken via het internet over de huidskleur van een karikatuur, maar ondertussen pleiten voor 'vrede op aarde' want het is immers bijna kerst :+

En vuurwerk. Daar heb ik zo'n gruwelijke hekel aan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:06

ohja en wat ook zo irritant is....dat nieuwjaar wensen na oud en nieuw als je elkaar weer ziet..ik vind dat zoooo irritant

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:06

Skyradio is momenteel een grote ergernis. Al ruim een maand van te voren is de verhouding Kerstliedje / gewoon liedje ongeveer 3:1 *zap*

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:09

Irriteerde me het meeste aan de zwarte pieten discussie :){

Kerst en oud en nieuw vindt ik wel gezellig <3

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:13

@hilary oh mijn hemel, inderdaad, kerstliedjes! En dan ook gewoon 3000x per dag dezelfde nummers...verschrikkelijk!