Jaren 20 kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Jaren 20 kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 22:31

Binnenkort hebben we op ons werk een kerstfeestje in de stijl van de jaren 20.
Er wordt ook gevraagd om jezelf dus te kleden in de stijl van de jaren 20.

Nu ben ik eigenlijk niet helemaal met mode bezig en ben ik eigenlijk niet zo van de kleedjes...

Na even zoeken en op Zalando terecht tekomen heb ik zoiets van: goh, misschien toch maar is een mooi kleedje proberen. Wie weet ga ik het in de toekomst wel meer aandoen als het goed meevalt.

Hebben jullie tips/websites waar ik dit soort kleding kan vinden voor niet te veel geld? Wil er niet te veel zonde van maken als ik het nadien toch niet meer aandoe.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:34

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:01

Het is maar net wat je wilt uitgeven natuurlijk, daar hangt dan ook weer aan hoe vaak je het na het feest nog gaat dragen :P.
Op topvintage hebben ze ook een aantal jurken, maar die zijn redelijk aan de prijs:
https://topvintage.nl/nl/kleding/jurken?era=61#main
Ik heb mijn jurk daar ook vandaan: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A8C096F

Wat je ook kan doen (als je niet te veel geld uit wil geven) is bijvoorbeeld een zwarte/pliche rok met een leuke blouse en gewoon een een hoop parelkettingen. Je komt dan een heel eind bij bv een kringloop winkel, wat vooral belangrijk is, is om de silhouette een beetje recht te houden.

Dan kun je het nog afmaken met je haar en make-up.

Ik zou sowieso niet naar de carnavals winkel gaan, want dan loop je straks met nog 10 andere in dezelfde jurk.

Mocht je opzoek zijn naar inspiratie en je hebt netflix, kijk dan eens Miss Fisher's murder mysteries.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:07

Wat is een kleedje? Een jurk?
Ik zou ook bij Topvintage kijken en daar in ieder geval even de stijl afkijken. Misschien kan je die in wat goedkopere shops ook bij elkaar halen en combineren.

Anne.

Re: Jaren 20 kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:39

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 21:50

Dank jullie wel voor al de tips al!

PocoGaucha, de website zelf vind ik te duur om een jurkje 1 dag aan te doen. Maar het idee met een zwarte/pliche rok en blouse met parelkettingen onthoud ik zeker!
Helaas geen netflix hier in huis.
Wauw, jouw foto is echt jaren 20! Prachtig wel. Ik denk dat ik zelfs niet in de buurt kom qua kledij, accessoires en make up :')

Anne, de eerste website vind ik ook nogal aan de dure kan. Maar de 2e ga ik zeker eens bekijken de volgende dagen! Die valt qua prijs wel goed mee!

Suzanne F. Een kleedje is inderdaad een jurk :D Ik ben momenteel al 2 avonden bezig met websites te bekijken met jurken te bekijken. Heb tot nu toe al een paar dingen gevonden, maar wil zaterdag ook nog eens in de winkels gaan kijken.

PocoGaucha

Re: Jaren 20 kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:13