Facebook zoeksuggesties verwijderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Facebook zoeksuggesties verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 21:34

Hoi lieve Bokkers,

Ik hoop dat hier iemand is met iets meer verstand van cookies en social media dan ik die me kan helpen. -O- Wanneer je een persoon opzoekt op Facebook, krijg je diegene al snel als suggestie als je vervolgens in de zoekbalk weer de eerste letter intypt. Zo heb ik bijvoorbeeld gezocht op Jan Janssen en als je vervolgens de 'J' intypt, geeft hij deze persoon als eerste suggestie weer. Ik wil niet dat deze naam naar boven komt, maar ik krijg het niet weg.

Je zoekgeschiedenis wissen heeft geen zin, je cookies verwijderen ook niet en op internet kan ik niks vinden dat helpt. Heeft iemand enig idee hoe je al je zoekresultaten kan wissen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:57

Rechtsboven in de balk staat Bewerken. Als je daarop klikt kan je je zoekgeschiedenis verwijderen :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:06

Tiffany schreef:
Rechtsboven in de balk staat Bewerken. Als je daarop klikt kan je je zoekgeschiedenis verwijderen :)

Bedankt voor je reactie! Dit verwijdert echter alleen de directe zoekresultaten... Als je dan de 'J' intoetst, komt diegene alsnog als eerste boven. Ik ben bang dat wat ik wil, niet mogelijk is. Ook als ik drie andere namen met de J intoets, blijft die ene naam bovenaan. Blokkeren heeft trouwens ook geen zin...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:07

Ik snap al wat je bedoeld maar komt dat niet omdat je vrienden bent met deze persoon, of vrienden van jou vrienden zijn?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:07

Naar je eigen profiel, activiteitenlogboek aanklikken, daar zie je je zoekopdrachten staan. Die kan je daar dan ook verwijderen.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:09

Tiffany schreef:
Ik snap al wat je bedoeld maar komt dat niet omdat je vrienden bent met deze persoon, of vrienden van jou vrienden zijn?

Nee, het gaat om mensen die verder geen gemeenschappelijke vrienden met mij hebben. Wel goede gok! Verder zijn het vooral vrienden die boven komen inderdaad.

November108 schreef:
Naar je eigen profiel, activiteitenlogboek aanklikken, daar zie je je zoekopdrachten staan. Die kan je daar dan ook verwijderen.

Ook dit heeft geen zin... :(

November108

Re: Facebook zoeksuggesties verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:12

Wat raar! Dan heb ik echt geen idee :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:13

:+ Ik ook niet meer , wel gek dat die dat onthoud was mij nog nooit opgevallen!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:14

Vreemd he... Toch ontzettend bedankt voor het meedenken! <3

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:34

Die persoon blokkeren :+

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:37

Happy16 schreef:
Die persoon blokkeren :+

Zelfs dat helpt niet... {:)-:(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:41

geen personen meer zoeken :P

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:48

Andere personen opzoeken met een vergelijkbare naam? Of wil je geen vreemden in de zoekresultaten? Begrijp het doel niet helemaal geloof ik, haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:28

Cache etc legen van je browser zelf

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:15

Zelfs als ik de volledige naam van geblokte personen invoer geeft hij de betreffende persoon niet weer...

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:10

Heb je diegene zijn profiel vaak bekeken? Misschien als je iemand anders vaak gaat zoeken die ook met een J begint dat die persoon dan bovenaan staat.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:12

steefvicky schreef:
Heb je diegene zijn profiel vaak bekeken? Misschien als je iemand anders vaak gaat zoeken die ook met een J begint dat die persoon dan bovenaan staat.

Dit zou ik doen ja, gewoon steeds andere mensen/vrienden met de J opzoeken zodat die als eerste opduiken.

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:27

Hmmm, volgens mij krijgt de persoon die jij hebt op gezocht op Facebook ook jou als 'vriendvoorstel" voorgeschoteld. Hahaha, lang leve Facebook... uch uch alles wordt gelogt en bijgehouden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:10

Alles op internet wordt gelogt en bijgehouden. Facebook is tenminste open over dat beleid. (alsin: ze geven gewon toe dat ze dat doen)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:15

thriam schreef:
Hmmm, volgens mij krijgt de persoon die jij hebt op gezocht op Facebook ook jou als 'vriendvoorstel" voorgeschoteld. Hahaha, lang leve Facebook... uch uch alles wordt gelogt en bijgehouden.

Serieus? Dat vind ik nogal brutaal. Wel goed om te weten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:36

er bestaat niet zoiets als 'privacy' bij Facebook. Daar kun je je beter van bewust zijn :)
Ik krijg gewoon klanten bij de 'mensen die je misschien kent'. En dat zijn dan personen die ik niet in mijn mobiel heb, en ook nooit heb opgezocht. Volgens mij trackt FB waar je je bevindt, en als die andere persoon zich daar ook bevindt en ook FB heeft : bingo ! Echt creepy als je erop gaat letten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:42

Ik gok dat ze gewoon gebruik maken van de opgegeven woonplaats en/of in welke omgeving je vrienden hebt.. := Lijkt me een logischer, simpeler, legaler en goedkoper systeem.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:55

Als je diegene een tijd niet meer zoekt dan verdwijnt het weer. Heb het ook een tijdje gehad maar na een poosje stopte het :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:08

Ayasha schreef:
Ik gok dat ze gewoon gebruik maken van de opgegeven woonplaats en/of in welke omgeving je vrienden hebt.. := Lijkt me een logischer, simpeler, legaler en goedkoper systeem.

Nee, dat dacht ik ook eerst, maar niet al mijn klanten en kennissen wonen in de buurt en op één of andere manier weet FB altijd dat ik bepaalde personen ken.
Via Iphone wordt je steeds getrackt, dus ik denk dat FB dat ook kan.
We waren ooit eens op een motortreffen. Daar stonden we even te praten met iemand die we al vele jaren niet meer gezien hadden, ook geen FB vriendjes mee waren, ook geen telefoonnr in ons mobiel. 's avonds open ik mijn FB en raad eens wie er stond bij de 'personen die je misschien kent'? Inderdaad! Nul gemeenschappelijke vrienden, maar toch...
Ik vind zoiets creepy.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:46

sevke schreef:
Ayasha schreef:

Nee, dat dacht ik ook eerst, maar niet al mijn klanten en kennissen wonen in de buurt en op één of andere manier weet FB altijd dat ik bepaalde personen ken.
Via Iphone wordt je steeds getrackt, dus ik denk dat FB dat ook kan.
We waren ooit eens op een motortreffen. Daar stonden we even te praten met iemand die we al vele jaren niet meer gezien hadden, ook geen FB vriendjes mee waren, ook geen telefoonnr in ons mobiel. 's avonds open ik mijn FB en raad eens wie er stond bij de 'personen die je misschien kent'? Inderdaad! Nul gemeenschappelijke vrienden, maar toch...
Ik vind zoiets creepy.

Als het een troost is, ze zijn er niet goed in want ik heb daar altijd mensen staan die op plekken wonen waar ik letterlijk zelfs nooit in de buurt kom. :')