Kerst voor Sint het land uit is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Kerst voor Sint het land uit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:42

Wat vinden jullie nou?
Al die kerstmuziek op de radio, 100 kerstspullen in de winkel en een kwart sinterklaas. En dat terwijl Sint het land nog niet uit is! Ik erger me er groen en geel aan. Zetten hier de kerstboom ook pas op als Sint het land weer uit is.

houd de discussies netjes aub

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:44

Hier komt pas na 5 december t kerstspul weer

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:45

Dit hoort op PF. :P

En mijn kerstboom staat ook al hoor, heb niets met Sinterklaas dus ik zet hem gewoon eerder neer. En het verkoopt toch wel...ik snap alle winkels wel hoor. :j

Szan

Ik ga morgenavond de kerstboom kopen en optuigen. Ik kan niet wachten!

Maar ik vier dan ook geen Sinterklaas (geen kinderen, of familie/vrienden met kinderen).

Lau

Ik denk dat we er maar aan moeten wennen. We worden steeds Amerikaanser (niet dat dat goed is) het zal mij niet verbazen als we over x jaar geen sinterklaas meer vieren.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:51

Bellatrix schreef:
Dit hoort op PF. :P

Oh oeps 8)7

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:56

Lau schreef:
Ik denk dat we er maar aan moeten wennen. We worden steeds Amerikaanser (niet dat dat goed is) het zal mij niet verbazen als we over x jaar geen sinterklaas meer vieren.

Dat zou ik wel enorm jammer vinden. Vooral voor alle kinderen die vol verwachting op pakjes avond zitten te wachten tot zwarte piet de cadeautjes bracht

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:58

claudiadvx schreef:
Lau schreef:

Dat zou ik wel enorm jammer vinden. Vooral voor alle kinderen die vol verwachting op pakjes avond zitten te wachten tot zwarte piet de cadeautjes bracht

Ik zou het ook heel jammer vinden. Maar met dat gedoe er om heen. Denk ik dat straks scholen gaan zeggen we doen het niet meer. En dan zeggen de tv zenders ook we kappen er mee. En zo gaan de ouders ook stoppen.
Ik hoop natuurlijk dat dit niet gebeurd. Maar ik ben er echt bang voor.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:00

6 december en geen dag eerder, dan komt de kerstboom in huis.
Boom optuigen en de kerstspullen in huis vind ik erg leuk en gezellig.
Maar niet voor de sint het land uit is.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:01

Heerlijk die kerstsfeer, kom maar op! {:)

Maar ik heb dan ook bijzonder weinig met het hele Sinterklaasgebeuren

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:03

Ik ga de kerstboom morgen neerzetten. Sinterklaas doen wij niet meer aan en merk er eigenlijk bar weinig van als volwassene. Het enige wat ik er nog leuk aan vind zijn de chocolade pepernoten :')
Laatst bijgewerkt door AnnaXBoy op 30-11-17 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:03

Oh god wat een drama dat niet alle winkels puur en alleen sinterklaas spullen meer verkopen :roll:
Waarom erger je eraan? Oprechte vraag :) De kerstballen liggen naast de pepernoten al sinds september in de winkel. Mag een winkel dus pas kerstballen gaan verkopen ná 6 december? Ik begrijp je punt niet. Het is niet zo dat sinterklaas verdwijnt omdat er kerstspullen verkocht worden. Naar mijn weten is de pepernoten verkoop nog niet gedaald hoor.
Omdat radio's kerstmuziek afspelen wordt sinterklaas echt niet vergeten. Dat is een hele bijzondere oorzaak-gevolg redenering. Naar mijn weten worden de feestdagen gepromoot. Inclusief sinterklaas en oud&nieuw. Is dat niet waar december een beetje om draait?

Mocht sinterklaas verdwijnen (daar moeten dan eerst een hele hoop generaties overheen gaan), dan is het niet zo dat ''die arme kindjes die smachten naar cadeautjes'' dat ineens niet meer krijgen. Dat gaat niet van de een op andere dag, maar heel geleidelijk met de jaren. Nee, ik hoop dat het niet gebeurd, maar als je ziet wat ''zwarte piet afschaffen'' momenteel teweeg brengt in Nederland, denk ik niet dat heel het sinterklaasfeest snel wordt afgeschaft. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:04

Radio in de auto staat normaal op Sky Radio.
Nu op Qmusic want de kerstliedjes komen mijn neus al uit.

Kerstboom komt eerste weekend na pakjesavond.
Ik gun alle kinderen een fijn sinterklaasfeest en sinterklaastijd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:05

Ik vier Sinterklaas én Kerstmis en Kerstmis begint voor mij over 3 dagen. Dan is het 1e advent, en dat is voor mij het begin van de kerstperiode.

Dus ja, Kerstmis voordat de goedheiligman zijn hielen heeft gelicht.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:12

Marit1995 schreef:
Heerlijk die kerstsfeer, kom maar op! {:)

Maar ik heb dan ook bijzonder weinig met het hele Sinterklaasgebeuren

Hier kan ik me helemaal in vinden. Ik zet mijn kerstboom het liefste één maand voor kerst op.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:13

Ik vind de kerstperiode in winkels juist geweldig qua sfeer <3
Je hebt nog genoeg sinterklaas spul liggen en dat al vanaf begin september.
Als je kinderen hebt snap ik dat je wacht met de kerstboom neerzetten tot na sinterklaas, maar ik ga langzaam aan toch echt aan de kerst deco beginnen hoor :))

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:13

Hier wordt geen sint gevierd dus ik ga morgen oo pad voor een kerstboom

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:16

Ik vind het wel prima, heb je al die kerstchocolade gezien? :+

Nee ik snap enerzijds wel wat je bedoeld. Hier komt kerst ook pas het huis in als Sinterklaas vertrekt, maar het maakt mij niet uit wat anderen doen. Al heb je het hele jaar door een kerstboom in je woonkamer staan, dat moet iedereen zelf weten :D Er zijn blijkbaar genoeg mensen die nu al in de kerstsfeer willen, logisch dat winkeliers daarop in gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:17

Ik heb ook al lekker de boom staan. Kerst is een feest voor de familie, terwijl sint enkel voor kinderen is. Hier geen kinderen in huis (gelukkig!) dus lekker kerstboom zetten en huis versieren en laat de kerstmuziek maar komen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:19

Ik vind de pepernoten in september anders ook belachelijk..
Maar het maakt mij niet zoveel uit. Vind t wel handig voor mijn SS lootje kado kopen. Kerstmuziek kan ik pas na de 15de hebben.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:28

Hier vieren we ook geen sinterklaas dus wacht ook zeker niet tot 6 december met kerstversiering. Merk bij mijn oudere kinderen dat zelfs op de middelbare school al niets meer aan sinterklaas wordt gedaan. Als het helemaal zou verdwijnen verplaatsen de kado’tjes wel naar de kerst voor de kinderen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:34

Fantastisch dat het er al is.
Heerlijk mee bleren met sky radio op het werk *\o/* *\o/* *\o/*
En hier staat de boom bijna 2 weken.
De gezelligste tijd van het jaar, helaas duurt het maar zo kort.

Wij hebben niets met sinterklaas dus waarom wachten tot daarna?
Vroeger toen we nog sinterklaas vierden kwam de boom 6 december. Maar de laatste jaren staat hij meestal half november.

Lumi

Re: Kerst voor Sint het land uit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:36

De kerstspullen zijn vroeg, maar de pepernoten zijn ook al vanaf augustus te krijgen. De aanloop van Sinterklaas is dus ook LANG ;)

Jildau

Re: Kerst voor Sint het land uit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:58

Snap nooit zo goed waarom die twee zo strikt gescheiden moeten zijn. Waarom kunnen er niet al kerstspullen zijn als Sinterklaas gaande is?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:09

Ik vind het erg gezellig zodra het savonds zo donker en koud wordt de lichtjes in huis te halen. Afgelopen week heb ik dus ook lekker het huis versierd (dit jaar geen echte boom, want 1 jarige in huis die je nog niet echt kan vertellen dat hij er af moet blijven).
Ik vond het vroeger ook helemaal bij het Sinterklaas vieren horen dat de kerstboom al gezellig stond.
Ik heb zelf ook niet veel met Sinterklaas vieren , maar voor de kids is het leuk natuurlijk. Maar zelf zie ik nu al uit naar kerst!
Ik zie ook niet waarom kerstversiering Sinterklaas uit zou sluiten ofzo...

En geen idee of het steeds vroeger wordt, in de bakkerij (waar ik voorheen mijn bijbaantje had) is er een standaard. 1 sept komen de speculaasdingen etc in de winkel, geen dag eerder en geen dag later. Als het eind augustus nog 25 graden is en je denkt als bakker: laat nog maar even, dan staan de oude mensjes in de winkel voor niets. Die komen 1 sept speculaasjes halen, omdat dat zo hoort.

Ook vind ik het handig om als sintcadeau iets voor kerst te vragen. Kleding, kerstornamenten, kersttrui, etc, Dus ik ben blij dat dat allemaal al te krijgen is.

Kerstliedjes. Tsja... Ik zal het nog niet op zetten (hoewel we dan weer wel vandaag de Grinch gekeken hebben), maar ik irriteer me er niet aan als ik het in een winkel op de achtergrond hoor. Als winkelpersoneel komt het je denk ik wel gauw de keel uit...