Ik zoek eigenlijk mensen die misschien was in dezelfde situatie verkeren als ik...
Het verhaal begint 5 jaar geleden toen mijn lieve moeder op 42 jarige leeftijd plotseling overleed, wat een geregel, wat een gemis, mijn vader en ik waren als 2 handen op 1 buik, onze band was nog nooit zo sterk geweest als na het overlijden van mijn moeder...
in 2015 kreeg mijn vader een nieuwe vriendin, en ik kon het over het algemeen goed vinden met zijn nieuwe vriendin en haar dochters, via haar oudste dochter heb ik mijn vriend (Nu verloofde) leren kennen.
In 2016 zijn mijn vader en zijn vriendin getrouwd, later dat jaar in augustus zijn mijn vriend en ik met mijn oudste stiefzus en haar vriend (die samen met mijn vriend is opgegroeid) op vakantie geweest, daar liep de spanning hoog op, we zaten hutje mutje met 5 personen en 2 honden in een mini huisje, er ontstond wrijving, er zijn dingen gezegd van beide kanten die ook anders hadden kunnen opgelost.
er ontstond hevige ruzie waarna mijn vriend en ik met het openbaar vervoer weer naar huis zijn gegaan. waarna mijn vader mij keihard heeft laten vallen...
terwijl ik probeerde uit te leggen wat er allemaal gebeurd was zei hij glashard: jij liegt de hele boel bij mekaar en hun niet. later heeft de vriend van mijn stiefzus mijn vader ook nog wij gemaakt dan mijn vriend mij mishandeld en ook dat gelooft hij!
( als dat zo was geweest was ik al lang weg geweest hihi
)tot op heden hebben we totaal geen contact meer met elkaar gehad... nu komt het, mijn vriend heeft mij een aanzoek gedaan, en we gaan in augustus 2018 elkaar het ja woord geven
maar nu krijg ik van familie natuurlijk de vraag: en je vader dan? ga je die uitnodigen? of in ieder geval inlichten? tja was zeg je dan, via via heeft hij natuurlijk te horen gekregen dat wij gaan trouwen!
mijn tante uit Oostenrijk was net op bezoek en ook zij vroeg ernaar, en vroeg of ik het diep in mijn hart niet wilde delen met hem... ik was al aan het uitstippelen, mijn opa's geven me weg en ook mijn vader dochter dans zou ik met mijn opa's doen, 2 mannen die wel altijd voor me klaar staan en super trots zijn op wie ik ben geworden en hoe ik in het leven sta...
Natuurlijk aan de ene kant zou ik heb erbij willen hebben, maar aan de andere kant heeft hij me keihard laten vallen en mij en mijn vriend voor leugenaars uitgemaakt en zwart gemaakt... dus waar doe ik dan goed aan...
Ik had het ook graag anders gezien, maar soms heb je het niet voor het zeggen...
zijn er mensen die dit ook zo mee maken?
Hoe maak ik in godsnaam deze beslissing...
Liefs Ramona