Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Baliemedewerkster/administratief medewerkster.
Als je niks hebt met bijvoorbeeld auto's zoals Loez zegt, dan is dat waarschijnlijk geen geschikte plek voor jou. Ben je daarentegen wel heel erg geïnteresseerd in juridische kwesties dan zal je bij een advocatenbureau meer op je plek zitten.
SuperZodiaX schreef:Ik werk bij de overheid. Ik vind het leuk om met bewoners te werken, niet alleen gericht op winst maken. En wij hebben binnen de regiogemeenten allemaal een aanstelling in algemene dienst dus overstappen naar een andere functie is makkelijk, zonder dat je je arbeidsvoorwaarden opgeeft. Veel doorgroei en flexibiliteit dus
AmoorM schreef:SuperZodiaX schreef:Ik werk bij de overheid. Ik vind het leuk om met bewoners te werken, niet alleen gericht op winst maken. En wij hebben binnen de regiogemeenten allemaal een aanstelling in algemene dienst dus overstappen naar een andere functie is makkelijk, zonder dat je je arbeidsvoorwaarden opgeeft. Veel doorgroei en flexibiliteit dus
Als je bij de overheid werkt wat betekend dat precies? "Niet alleen gericht op winst maken." Dus echt meer het contact met mensen en iets voor anderen kunnen betekenen spreken je aan? Dus je zal niet als secretaresse bij een zakelijk bedrijf willen werken bijv? Meer bij een medische/hulpverlening achtige organisatie? Als ik het goed begrijp?
Hilary schreef:Ik was medisch secretaresse in het ziekenhuis (academisch). Ik ben daar gaan werken na m'n studie (geen secretaresse-opleiding), tijdelijk (riep ik toen). Ik heb twee jaar op de ene afdeling gewerkt, daarna gewisseld met een collega op een andere afdeling (3 jaar). Inmiddels werk ik nog steeds voor dezelfde afdeling, maar wel een andere functie (artsenplanning en logistiek / capaciteitsmanagement).
Ik vond de combinatie van contact met zowel artsen als patiënten en de veelzijdigheid aan werk leuk. Moet zeggen dat ik vind dat ik gezegend ben met de artsen met wie ik werk, leuke mensen en absoluut niet uit de hoogte (dat is op andere afdelingen anders).
Het competitieve voor winst / verkoop / commercie is overigens niks voor mij; ik vind uitleggen, voorlichten en helpen veel leuker.
) binnen een grotere organisatie. Als je voor een gemeente werkt is alles wat je doet herkenbaar, ook prive. Is ook weleens lastig; bijvoorbeeld toen onze dorpsschool gesloten werd door de gemeente waarvoor ik werk. Dan schipper je wel tussen je eigen gevoel, de geluiden vanuit het dorp waar je woont en de geluiden die je van je collega's meekrijgt.